| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ING - Dubbel afschrijven
-
Guardian72
- Contacteer:
ING - Dubbel afschrijven
Behalve de bijna maandelijkste storing - heeft de ING weer een foutje.
Een automatische incasso (steunabbonnement omroep, 1x per jaar) voeren ze doodleuk dubbel uit.
Dus, 1x gestorneerd (eigenlijk al geblokkeerd voordat deze uitgevoerd werd) en 1x gewoon laten uitvoeren.
Echter, ING heeft de geincasseerde gelden dus NIET naar de omroep overgemaakt - waardoor de omroep mij een herinnering stuurt.
Schermafdruk van de beide incasso`s en de enkele stornering gemaakt - reactie omroep "ja maar, fout bij ING, wij hebben het niet, u wilt lid zijn dus u moet nog betalen".
SEPA? IBAN? of ING die alweer fout bezig is?
Punt is - ING heeft geincasseerd - maar de te ontvangen partij zegt nog niets te hebben ontvangen.
Is dit nu mijn probleem (lijkt me niet, ik kan dmv screenshots / bankafschrift aantonen dat bij mij succesvol geincasseerd is) - maar de omroep wil bij mij nogmaals het geld halen (okay, is maar 15 euro, maar waarom 2x betalen voor slechts 1 lidmaatschap?).
Zijn er meerdere 'slachtoffers' - en belangrijker, zijn er al oplossingen?
Een automatische incasso (steunabbonnement omroep, 1x per jaar) voeren ze doodleuk dubbel uit.
Dus, 1x gestorneerd (eigenlijk al geblokkeerd voordat deze uitgevoerd werd) en 1x gewoon laten uitvoeren.
Echter, ING heeft de geincasseerde gelden dus NIET naar de omroep overgemaakt - waardoor de omroep mij een herinnering stuurt.
Schermafdruk van de beide incasso`s en de enkele stornering gemaakt - reactie omroep "ja maar, fout bij ING, wij hebben het niet, u wilt lid zijn dus u moet nog betalen".
SEPA? IBAN? of ING die alweer fout bezig is?
Punt is - ING heeft geincasseerd - maar de te ontvangen partij zegt nog niets te hebben ontvangen.
Is dit nu mijn probleem (lijkt me niet, ik kan dmv screenshots / bankafschrift aantonen dat bij mij succesvol geincasseerd is) - maar de omroep wil bij mij nogmaals het geld halen (okay, is maar 15 euro, maar waarom 2x betalen voor slechts 1 lidmaatschap?).
Zijn er meerdere 'slachtoffers' - en belangrijker, zijn er al oplossingen?
Re: ING - Dubbel afschrijven
Niet jouw probleem. Automatische incasso is afspraak tussen klant (de omroep) en de bank. Als de bank het fout doet moet de omroep daar zijn.
Mogelijk ligt de fout bij de omroep en niet bij de ING zoals u roept. Met het omzetten naar IBAN moet de omroep een nieuwe machtiging maken. Waarschijnlijk heeft de omroep deze i.p.v. 1 x jaar omgezet naar 1 x maand. Het zal niet de enige zijn.
-
Guardian72
- Contacteer:
@ Jantje ..
deze afschrijving was in januari.
1e op 17-1, en de 2e op 22-1 (de 2e is geblokkeerd/gestorneerd).
Maar, zeker waard om op te letten.. goeie tip.
Typisch wat u schrijft. Ben niet zo'n zorgvuldige ING bezoekster maar door uw verhaal even naar mijn ING gegaan en wat zie ik: 21 Jan. en 28 Jan. 2x abonnement Telegraaf afgeschreven. Zojuist even gestorneerd. Bedankt voor uw 'waarschuwing'. Ga wel even zoeken bij wie de fout ligt.Guardian72 schreef:@ Jantje ..
@vogels, wat een naar mens naar mij toe bent u toch altijd. Jazeker, mijn jaarbetaling begin 2013 was betaald en nu is er dus 2x in 1 week 2 jaarbetalingen voor 2014 afgehaald. Inmiddels gebeld en het was een fout van de Telegraaf, tevreden?
Als het een andere omroep dan de TROS is, wil Radar er misschien wel aandacht aan schenken in een uitzending.
-
Guardian72
- Contacteer:
Tja - ik probeer nog steeds te achterhalen waar het geld nu gebleven is - maar de omroep in kwestie (niet de TROS) blijft zich hullen in stilzwijgen - terwijl ik ook gevraagd heb om te laten weten als het nog wat langer zou duren.GJvdZ schreef:Als het een andere omroep dan de TROS is, wil Radar er misschien wel aandacht aan schenken in een uitzending.
Heb ook de ING via facebook maar eens gevraagd naar de reden van dubbele afschrijving, en of zij kunnen achterhalen waar het geld nu gebleven is daar de omroep meld dat zij niets hebben ontvangen.
pfft.
Tom
-
Guardian72
- Contacteer:
Antwoord van de ING (via Facebook) ontvangen:
Het grootste minpunt nu is dat de omroep in kwestie nog steeds niet inhoudelijk heeft gereageerd op mijn vragen - zelfs niet na 2x herhalen van de vraag, en deze aanvullen met "laat ook even weten als jullie nog bezig zijn - ik vind gerommel met mijn rekening niet zo erg prettig namenlijk".
Ik heb hen eind van de week dan ook maar medegedeeld dat ze mij als lid uit kunnen schrijven, omdat ze niet het fatsoen hebben te reageren.
Ben benieuwd of er alsnog een reactie komt.
Maar, wat zie ik gister bij mijn rekening verschijnen?Bedankt voor je privéberichtje met heldere uitleg. Ik kan niet achterhalen waarom de incasso tweemaal is afgeschreven. Een incasso is een overeenkomst tussen jou en de incassant. De ING voert opdrachten uit in opdracht van de incassant. Als een incasso wel is afgeschreven, maar niet aangekomen is, kun je met de afschrijving wel aantonen dat je betaald hebt, zodat de incassant dit kan uitzoeken. Uiteraard moet de invoering van SEPA hier geen invloed op hebben en kan ik niet verklaren wat er hier mis gegaan is.
Dit zou dan toch moeten inhouden dat de ING TOCH een foutje heeft gemaak - maar in elk geval wel zelf hersteld.07-02-2014
HERSTELBOEKING INCASSO 17-01 JL
NAAM: (omroep in kwestie)
VZ 15,00 cr
Tegenrekening 836100
Mutatiesoort Verzamelbetaling
Mededelingen
HERSTELBOEKING INCASSO 17-01 JL
NAAM: omroep in kwestie
MANDAAT:88982
ING Bank N.V. verschillenrek.
Het grootste minpunt nu is dat de omroep in kwestie nog steeds niet inhoudelijk heeft gereageerd op mijn vragen - zelfs niet na 2x herhalen van de vraag, en deze aanvullen met "laat ook even weten als jullie nog bezig zijn - ik vind gerommel met mijn rekening niet zo erg prettig namenlijk".
Ik heb hen eind van de week dan ook maar medegedeeld dat ze mij als lid uit kunnen schrijven, omdat ze niet het fatsoen hebben te reageren.
Ben benieuwd of er alsnog een reactie komt.
Waarom ben je er zo zeker van dat de ING hem dubbel heeft uitgevoerd? Er bestaat ook nog een mogelijkheid, dat de omroep hem dubbel heeft ingediend. Heb je dat al onderzocht?Guardian72 schreef:Een automatische incasso (steunabbonnement omroep, 1x per jaar) voeren ze doodleuk dubbel uit.
-
Guardian72
- Contacteer:
Als je mijn voorgaande bijdrage ziet - als de ING het niet onjuist had gedaan- waarom dan het herstel door hen? En niet door de desbetreffende omroep?CB schreef:Waarom ben je er zo zeker van dat de ING hem dubbel heeft uitgevoerd? Er bestaat ook nog een mogelijkheid, dat de omroep hem dubbel heeft ingediend. Heb je dat al onderzocht?Guardian72 schreef:Een automatische incasso (steunabbonnement omroep, 1x per jaar) voeren ze doodleuk dubbel uit.
Waaruit maak je op dat het een herstel is van de ING en niet in opdracht van de Omroep?
Dus het is nu een keer gestorneerd en een keer hersteld. Dan heb je dus nu per saldo niets betaald aan de omroep?
Dus het is nu een keer gestorneerd en een keer hersteld. Dan heb je dus nu per saldo niets betaald aan de omroep?
-
Guardian72
- Contacteer:
@ CB - ik maar dat op uit de herkomst van het geld - Herstelrekening (zie boven).
Lijkt me stug dat de omroep zoiets heeft.
En, de stornering heb ik al gedaan - en nu dit - dus inderdaad, nu kan ik stellen dat de omroep gelijk had.
Vraag is nu alleen - wie is de oorzaak van de fout?
De ING wijst naar de omroep, de omroep wijst in een eerste (en tot nu toe laatste) reactie naar de ING - en ik weet nog steeds niets.
Zodra de omroep zich alsnog meld - maak ik het over - maar ik wacht eerst even af OF men nog reageert.
Tot nu toe in elk geval niet
Lijkt me stug dat de omroep zoiets heeft.
En, de stornering heb ik al gedaan - en nu dit - dus inderdaad, nu kan ik stellen dat de omroep gelijk had.
Vraag is nu alleen - wie is de oorzaak van de fout?
De ING wijst naar de omroep, de omroep wijst in een eerste (en tot nu toe laatste) reactie naar de ING - en ik weet nog steeds niets.
Zodra de omroep zich alsnog meld - maak ik het over - maar ik wacht eerst even af OF men nog reageert.
Tot nu toe in elk geval niet
Sorry hoor, maar bij de herstelboeking staat toch duidelijk een tegenrekening waar het geld vandaan komt nl.
Tegenrekening 836100
Zie je posting hierboven. Is dat niet het rekeningnummer van de Omroep?
Tegenrekening 836100
NL68 INGB 0000 8361 00 is een calamiteiten rekening van de ING. (Even getest, van daar)
-
Guardian72
- Contacteer:
Nee, het nummer van de omroep - althans, het nummer op welke de incasso werd uitgevoerd, is anders.CB schreef:Sorry hoor, maar bij de herstelboeking staat toch duidelijk een tegenrekening waar het geld vandaan komt nl.
Tegenrekening 836100
Daarnaast is de omschrijving "ING Bank N.V. verschillenrek." voor mij duidelijk dat het de ING zelf is.