LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING en de vertraagde overmaking

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Rene Carpe

ING en de vertraagde overmaking

Ongelezen bericht door Rene Carpe »

Vroeger, toen we nog "papieren" overschrijvingen deden, wisten we dat de banken het geld afschreven en enkele dagen vasthielden voor overschrijving, zo rente oppakkend die bij ons (rekeninghouders) had moeten blijven.

Nu met internetbankieren had ik de indruk dat dit voorbij zou zijn, maar..........

Als je na vrijdag 17:00 uur iets met internetbankieren overmaakt, wordt het bedrag onmiddellijk van je rekening gehaald, om pas op de 1e werkdag erna, lees maandag loop dag overgemaakt te worden op de rekening waar het heen moest.
Overigens werd dit per telefoon volledig zo uitgelegd door de ING helpdesk die ik de vraag gesteld heb.
In dit geval dus 2,5 dag rentewinst voor de ING!
Als ze dit met alle betalingen zo doen, zal de schuld aan de staat snel afgelost kunnen worden.

Mijn vraag dus: MAG DIT ZOMAAR?

Jefdus

Re: ING en de vertraagde overmaking

Ongelezen bericht door Jefdus »

Er is een verschil tussen de datum waarop het geld te zien is op de rekening en de boekdatum. Als je naar de details van de overboeking kijkt, zal je zien dat de boekdatum gewoon hetzelfde is.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Rene Carpe, als je in het weekend geld overmaakt zie je een * staan bij het bedrag. Is alleen maar om duidelijk te maken dat het is overgemaakt maar nog niet is verwerkt. "Het staat ff te staan". Zou me over die rente maar geen zorgen maken, ook niet over alle klanten met een *.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Rene Carpe schreef: Als ze dit met alle betalingen zo doen, zal de schuld aan de staat snel afgelost kunnen worden.
Prima toch? Hoe sneller het geld terug is, hoe beter. En een bank verdient alleen maar geld dank zij hun klanten, dus linksom of rechtsom komen de inkomsten bij klanten vandaan. Of had jij nog andere ideeen hoe een bank aan geld kan komen om een lening terug te betalen?

Gesloten