@Ciske en Emmy75: inderdaad zou overstappen naar een andere bank makkelijker zijn. Het is probleem is dat dit een rekening is van mijn moeder, zij woont in Spanje en ik ben haar gemachtigde in NL. Ik heb ook een rekening bij de ING, (eentje van alweer eeuwen geleden

die ik heb aangehouden, maar qua transacties weinig voorstelt. Voor ál mijn bankzaken zit ik bij de ABNAMRO en tot nu toe heb ik weinig te klagen over hen.
Mijn moeder heeft in Spanje een rekening bij een Spaanse bank, voor haar vaste woonlasten in dat land. Nu moet ze geld van de ING ophalen en storten op de Spaanse rekening: ja, ja errug 21ste eeuw ala ING.
Ik snap niet waarom de ING zo moeilijk doet. Ikzelf heb ook een Spaanse rekening en vanaf de ABNAMRO wordt elke maand automatisch een bedrag overgeboekt. Vrienden van mij bankieren bij de RABO en daar kan het ook. Dus ING: What's the problem?
Afgelopen maandag heeft de bankemploye namens mij een klacht ingediend en volgens hem is het policy van de ING dat de klant binnen 2 dagen teruggebeld zal worden door de ING.

Het is nu vrijdag en ik wacht nog steeds op het telefoontje.
Op mijn mobiel heb ik geen oproepen gemist en op mijn antwoordapparaat van mijn vaste nummer staan ook geen berichtjes van de ING.
Maar goed, ik zet gewoon in mijn agenda dat ik elke maand op de zoveelste een bedrag overboek van mijn moeders ING-rekening naar haar Spaanse rekening.
Maar als ik in de zomervakantie bij haar ben, zal ik haar zeker aanraden een andere bank te nemen. Eentje die wél in het heden staat.