LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING en periodieke betaling naar het buitenland

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Jenny60

ING en periodieke betaling naar het buitenland

Ongelezen bericht door Jenny60 »

Ik kom net van een ING-kantoor en ik kan het eerlijk gezegd nog steeds niet geloven :shock: Ik wil elke maand een klein vast bedrag overmaken naar Spanje (Spaanse rekening) bestemd voor mijn moeder. Via internetbankieren kan geen opdracht worden gegeven voor een periodieke overboeking, dus ik naar een ING-kantoor met de vraag hoe ik dit kan regelen. Misschien kan ik dit kenbaar maken door een formulier in te vullen.
Wat schetst mijn verbazing, zeg maar gerust verbijstering! Je kunt bij de ING geen opdracht geven voor een periodieke overboeking naar het buitenland. Ik moet dus elke maand zelf het geld overboeken naar haar Spaanse rekening.
Dit is toch te zot voor woorden?! Waarom kan dit niet bij ING? Uit eigen ervaring weet ik dat ABNAMRO en RABO die mogelijkheid wel hebben.
En wat mij ook verbaast is dat je bij een buitenlandoverboeking ook niet kunt aangeven op welke datum die overboeking moet plaatsvinden.

Sorry ING, maar jullie hebben het niet echt begrepen. Dit is de 21ste eeuw, ook voor particuliere klanten is internationaal bankieren is geen uitzondering meer.

ciske

Re: ING en periodieke betaling naar het buitenland

Ongelezen bericht door ciske »

Waarom dan niet overstappen naar ABN/AMRO of RABO . ben je meteen van het gedoe af.

CB

Ongelezen bericht door CB »

ING wil een totaalbankier zijn, waar klanten niet omheen kunnen. Daarmee willen ze klanten aan zich binden. Ik wilde een keer eenmalig een hoger bedrag pinnen. Dan kan helaas niet. Gelukkig kon ik het via mijn rekening bij de RABO wel. Nee ING jullie hebben nog een hele weg te gaan om die totaalbankier te worden en om jullie doelstellingen te bereiken helaas.

courier

Ongelezen bericht door courier »

ING-kantoren kijken met een zeker dédain neer op dat -in hun ogen- onnozele postbankgedoe. Dat maskeren ze niet door vooral geen enkele knowhow te etaleren.

CB

@courier,

Eerlijk gezegd vind ik de huidige ING meer lijken op de Postbank dan op de ING Bank. Als ik zo'n winkel binnen stap heb ik eerder het idee, dat ik in een Postkantoor sta dan een voormalig ING Bankkantoor. Dat geld ook voor internetbankieren. Dus ik begrijp jou opmerking eigenlijk niet.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@Jenny60,

Het is niet handig van ING zo, maarja of je hiermee bereikt dat ze het gaan oplossen.. Overstappen van bankt lijkt me dan makkelijker.

@ CB,
Da's nu juist de tegenstrijdigheid in het verhaal. Ze sluiten met de profilering totaal niet aan op de doelgroep welke ze eigenlijk wensen.
De meeste banken tegenwoordig zijn de grote groep mensen die nooit een cent op de rekening hebben staan, maar eigenlijk ook niet teveel rood staat liever kwijt dan rijk. Althans daar lijkt het op door relatief simpele dingen onmogelijk te maken of heel omslachtig.

Een eenmalige hogere pinlimiet kan bij SNS ook en dat kun je zelf met internetbankieren regelen.

CB

@Emmy75,

Enige wat ik constateer is dat de huidige kantoren meer lijken op die van de voormalige Postbank en dat geld ook voor de site om internet te bankieren.

Voormalig ING Bank had als doelgroep de MKB markt met de daarbij behorende particulieren. De huidige ING wil zich beslist niet beperken tot deze doelgroep. Helaas weet ik niet meer of via de site van de voormalige ING Bank automatische betaalopdrachten naar het buitenland mogelijk waren. Wel weet ik dat eenmalig een hoger bedrag pinnen wel mogelijk was. Vandaar mijn opmerking. Ik blijf dan ook bij mijn mening, dat de huidige ING meer weg heeft van de voormalige Postbank dan van de ING Bank.

Emmy75

@CB,

Als ik het een beetje oneerbiedig mag formulieren was de Postbank vroeger vooral populair bij Jan met de pet. Het ING segment (doelgroep) vond dat ze daar ver boven stonden en keek daar nogal op neer.

Tegenwoordig zijn er een aantal zaken niet meer mogelijk bij ING welke vroeger wel bij Postbank mogelijk waren. Dit is mijn persoonlijke ervaring, aangezien we ook een voormalige Postbank rekening bij ING hebben, nog steeds.
Maar ontevredenheid over deze is stijgende.

CB

waar haal je die wijsheid vandaan dan
Even zijn profiel bekijken, dan weet je voldoende. Hij is inmiddels al weer verdwenen.

http://forum.www.trosradar.nl/memberlis ... e&u=183748

CB

Het ING segment (doelgroep) vond dat ze daar ver boven stonden en keek daar nogal op neer.
Dat heb ik nooit zo ervaren, dat er op me neergeken wordt tenminste.
Tegenwoordig zijn er een aantal zaken niet meer mogelijk bij ING welke vroeger wel bij Postbank mogelijk waren.
Kun je daarvan een paar voorbeelden noemen?

Jenny60

Ongelezen bericht door Jenny60 »

@Ciske en Emmy75: inderdaad zou overstappen naar een andere bank makkelijker zijn. Het is probleem is dat dit een rekening is van mijn moeder, zij woont in Spanje en ik ben haar gemachtigde in NL. Ik heb ook een rekening bij de ING, (eentje van alweer eeuwen geleden :wink: die ik heb aangehouden, maar qua transacties weinig voorstelt. Voor ál mijn bankzaken zit ik bij de ABNAMRO en tot nu toe heb ik weinig te klagen over hen.
Mijn moeder heeft in Spanje een rekening bij een Spaanse bank, voor haar vaste woonlasten in dat land. Nu moet ze geld van de ING ophalen en storten op de Spaanse rekening: ja, ja errug 21ste eeuw ala ING.

Ik snap niet waarom de ING zo moeilijk doet. Ikzelf heb ook een Spaanse rekening en vanaf de ABNAMRO wordt elke maand automatisch een bedrag overgeboekt. Vrienden van mij bankieren bij de RABO en daar kan het ook. Dus ING: What's the problem?

Afgelopen maandag heeft de bankemploye namens mij een klacht ingediend en volgens hem is het policy van de ING dat de klant binnen 2 dagen teruggebeld zal worden door de ING. :lol: Het is nu vrijdag en ik wacht nog steeds op het telefoontje.
Op mijn mobiel heb ik geen oproepen gemist en op mijn antwoordapparaat van mijn vaste nummer staan ook geen berichtjes van de ING.

Maar goed, ik zet gewoon in mijn agenda dat ik elke maand op de zoveelste een bedrag overboek van mijn moeders ING-rekening naar haar Spaanse rekening.
Maar als ik in de zomervakantie bij haar ben, zal ik haar zeker aanraden een andere bank te nemen. Eentje die wél in het heden staat.

Emmy75

@ Jenny,

Is niet handig van de ING en lijkt me ook totaal onnodig.. maja wie ben ik..
Misschien een beetje een omslachtig idee.. waarom zet je in de ING rekening van moeder geen periodiek naar jouw ABN rekening en in je ABN rekening een periodiek naar de rekening van moeders?
Let dan wel even goed op de data met overschrijven dat je een dag of wat marge houdt...

@CB

19.38
Heb wel het gevoel dat het minder is cq nagenoeg verdwenen.. Maar heb het vroeger nog wel eens ervaren in de kleinere durpen, waar de middenstand een hoog kouwe k** gehalte had om het zomaar te zeggen.

Voorbeelden?.. We gebruiken de ING rekening niet meer zoveel, al een aantal jaren.. ben er een paar even vergeten.. Er waren destijds een aantal kleine dingen waardoor we de ING rekening steeds minder gingen gebruiken.
Wat ik me wel nog kan herinneren is dit voorbeeld omdat het in het najaar van vorig jaar was. Was een ING kantoor binnengestapt en wilde geld omwisselen naar US Dollars ivm een vakantie. Ik wilde een aantal specifieke coupures hebben. Dit ging niet meer.. ze konden alleen aangeven kleine of grote coupures of gemengd. Maar ze konden niet garanderen dat ik het zo kreeg zoals ik wilde. Normaliter ging ik altijd ruim op tijd naar het postkantoor / postbank. Om te beginnen hadden zij altijd wel een bepaalde hoeveelheid USD op voorraad en de ING nu niet meer. Maar ook bij de postbank moesten ze mijn wensen altijd even bestellen, daarom ging ik ook ruim op tijd. Maar goed dat was toen wel mogelijk en nu niet meer.

19.31..Thanks.. had ik inmiddels door.. maar een fractie te laat :wink:
Zie dat beide berichten inmiddels ook verdwenen zijn..

Gesloten