Via http://www.mijning.nl had ik een spaaropdracht gegeven. Standaard staat de optie op van betaalrekening naar spaarrekening. Als je van alles invult en dit wijzigt van spaarrekening naar betaal rekening, dan wist hij alle gegevens. Erg klantvriendelijk.
Nu had ik de volgende opdracht gegeven:
Van Spaarrekening naar Betaalrekening een hoog bedrag. Ik bij ingepland staan: 6 december 2010. Omdat ik morgen het geld nodig heb. Wat doet vervolgens het internetbankier programma van de ING? Hij zet er bij boekdatum gelijk al 5 december (vandaag dus al) naar de betaalrekening toe. Omdat dit om een hoog bedrag gaat loop ik dus 1 dag rente mis!
Verder heb ik het bedrag om 23.40 uur gestort en dan wordt het op de volgende dag bijgeboekt. Dus in totaal loop ik 2 dagen rente mis. De opgebouwde rente is een relatief laag bedrag, terwijl ik er altijd wel wat op heb staan. Ik parkeer soms ook kortstondig hoge bedragen om vervolgens over te boeken. Dit wordt voor de bank een ingewikkelde rekensom om de rente goed te kunnen berekenen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ING ingeplande spaaropdracht
-
arthur2000
Re: ING ingeplande spaaropdracht
Na, en?...
Wees blij dat u gezegend bent met zo'n kapitaal.
Overigens biedt het geen enkele zekerheid hoor.
U kunt niets ervan meenemen!
Veel mensen moeten elk dubbeltje omdraaien, en dan bedoel ik niet eens de rente! (welke rente? roodstandrente!).
Ga lekker zeuren op een forum voor miljonairs.
Kom nou toch!
Wees blij dat u gezegend bent met zo'n kapitaal.
Overigens biedt het geen enkele zekerheid hoor.
U kunt niets ervan meenemen!
Veel mensen moeten elk dubbeltje omdraaien, en dan bedoel ik niet eens de rente! (welke rente? roodstandrente!).
Ga lekker zeuren op een forum voor miljonairs.
Kom nou toch!
Re: ING ingeplande spaaropdracht
Dat doen alle banken volgens mij. Daar verdienen ze op.
Anderzijds, die rente is maar iets van 1,5%.
Ik weet niet wat je hoge bedragen noemt, maar één dag renteverlies op een bedrag van 25.000,- kost je welgeteld een euro. Dat lijkt me amper de moeite waard om een topic over te starten.
@arthur: Er zijn een heleboel mensen die níet elk dubbeltje hoeven om te draaien en ook nog wat kunnen sparen . Waarom zouden die geen vragen mogen stellen op dit forum
Anderzijds, die rente is maar iets van 1,5%.
Ik weet niet wat je hoge bedragen noemt, maar één dag renteverlies op een bedrag van 25.000,- kost je welgeteld een euro. Dat lijkt me amper de moeite waard om een topic over te starten.
@arthur: Er zijn een heleboel mensen die níet elk dubbeltje hoeven om te draaien en ook nog wat kunnen sparen . Waarom zouden die geen vragen mogen stellen op dit forum