LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ING niet meewerken aan aflossen hypotheek
ING niet meewerken aan aflossen hypotheek
Mijn huis is op 19 augustus gepasseerd bij de Notaris. Met een spoed betaling is op 23 augustus mijn hypotheek afgelost. om 12.34 hadden ze mijn betaling ontvangen.
Daar ik ook zo'n leuke woekerpolis bij reaal had, heeft de ing een claim achter mijn rug ingediend. Maar deze claim is ruim 2600 euro te hoog. Dan het bedrag waar ze recht op hadden. Nu ben ik al weken aan het bellen. eerst over de restschuldfinanciering.
Dan weer over het feit dat ik tot 5 keer toe een foutieve eindnota had gekregen.
Natuurlijk ontvang je al 2 bloemetjes en een tegemoetkoming in de gemaakte kosten. ( ja dit ging zelfs door tijdens mijn vakantie)
Nu wil ik deze ellende achter mij laten en gewoon mijn nieuwe huis laten bouwen, maar door de ing loopt dit straks in het honderd.
Ik heb alles afgelost, bevestiging per telefoon gehad dat het geld binnen is en naar de afdeling incasso is. Maar ik wil gewoon dat de nota afgeboekt wordt en ik mijn ruim 2600 euro terug krijg.
Ik krijg steeds meer om mij heen te horen dat er meer mensen met dit probleem kampen.
Ook wordt er niet geantwoord op mijn aangetekende brief van 2 weken geleden naar Dhr v/d Boogert directeur ing afdeling particulieren.
Na 25 jaar trouwe klant te zijn geweest bij de ing ben ik mijn vertrouwen in deze bank kwijt.
Welke stappen kan ik nog meer ondernemen? Kunnen jullie hier geen uitzending aan wijten?
Daar ik ook zo'n leuke woekerpolis bij reaal had, heeft de ing een claim achter mijn rug ingediend. Maar deze claim is ruim 2600 euro te hoog. Dan het bedrag waar ze recht op hadden. Nu ben ik al weken aan het bellen. eerst over de restschuldfinanciering.
Dan weer over het feit dat ik tot 5 keer toe een foutieve eindnota had gekregen.
Natuurlijk ontvang je al 2 bloemetjes en een tegemoetkoming in de gemaakte kosten. ( ja dit ging zelfs door tijdens mijn vakantie)
Nu wil ik deze ellende achter mij laten en gewoon mijn nieuwe huis laten bouwen, maar door de ing loopt dit straks in het honderd.
Ik heb alles afgelost, bevestiging per telefoon gehad dat het geld binnen is en naar de afdeling incasso is. Maar ik wil gewoon dat de nota afgeboekt wordt en ik mijn ruim 2600 euro terug krijg.
Ik krijg steeds meer om mij heen te horen dat er meer mensen met dit probleem kampen.
Ook wordt er niet geantwoord op mijn aangetekende brief van 2 weken geleden naar Dhr v/d Boogert directeur ing afdeling particulieren.
Na 25 jaar trouwe klant te zijn geweest bij de ing ben ik mijn vertrouwen in deze bank kwijt.
Welke stappen kan ik nog meer ondernemen? Kunnen jullie hier geen uitzending aan wijten?
Re: ING niet meewerken aan aflossen hypotheek
Dus als ik het goed begrijp was de verkoopopbrengst lager dan de hypotheek en moet daarom de gekoppelde verzekering worden afgekocht? Zo'n 'woekerpolis' kun je niet 'een beetje' laten uitkeren. Of hij loopt door, of de volledige waarde wordt uitgekeerd.
Er gaat in regel wel wat tijd overheen voordat het geld van zulke polissen wordt betaald. En voordat ING dat geld heeft, zullen ze het te veel uitbetaalde geld niet aan jou kunnen overmaken. We zijn nu net twee weken verder, misschien dat ING het geld nog niet eens van Reaal heeft gekregen. Dus dan zullen ze jou voorlopig ook nog niet het restant kunnen uitbetalen.
Er gaat in regel wel wat tijd overheen voordat het geld van zulke polissen wordt betaald. En voordat ING dat geld heeft, zullen ze het te veel uitbetaalde geld niet aan jou kunnen overmaken. We zijn nu net twee weken verder, misschien dat ING het geld nog niet eens van Reaal heeft gekregen. Dus dan zullen ze jou voorlopig ook nog niet het restant kunnen uitbetalen.
kweenie schreef:Dus als ik het goed begrijp was de verkoopopbrengst lager dan de hypotheek en moet daarom de gekoppelde verzekering worden afgekocht? Zo'n 'woekerpolis' kun je niet 'een beetje' laten uitkeren. Of hij loopt door, of de volledige waarde wordt uitgekeerd.
De ing heeft het bedrag wel binnen. al 5 werkdagen. Maar ze doen gewoon wat. Ze hadden nooit zonder mijn toestemming een claim in mogen dienen bij reaal. Reaal was wel snel binnen 2 weken uitgekeerd!!! De ing verschuilt zich achter het feit dat ze achterstanden hebben. Lekker boeiend. Mijn geld, mijn ingeloste hypotheek.
Maar de ing reageert gewoon niet. Als ik een dag te laat betaal krijg je een boete rente.
Ik wil gewoon antwoorden.. en die krijg je niet. De termijn van terugbetalen etc. Je belt 5 keer, je krijgt telkens een ander verhaal. Strand op het call-centre.
Waarom hadden ze dat geld niet mogen claimen? Had je bij de verkoop van de woning je volledige hypotheekbedrag al terugbetaald?
Je spreekt jezelf een beetje tegen. Heb je nu een restschuld of heb je alles afgelost? Daarbij klinkt afdeling incasso inderdaad alsof er sprake is/was van een achterstand.beppe45 schreef:Nu ben ik al weken aan het bellen. eerst over de restschuldfinanciering.
Ik heb alles afgelost, bevestiging per telefoon gehad dat het geld binnen is en naar de afdeling incasso is.
moeten jullie goed lezen! staat toch dat alles is afgelost en op tijd !!!!
Daar vraag ik toch niet om.
Ik vraag om advies welke juridische stappen ik nog meer kan ondernemen om mijn teveel betaalde geld terug te krijgen.
en CB ja de ING lult maar wat. Afdeling incasso.... is gewoon administratief... Ik heb zelfs een bewijs van 11 jaar goed betalen en nog nooit achterstanden gehad. Met geen enkele nota.
Duh!
Daar vraag ik toch niet om.
Ik vraag om advies welke juridische stappen ik nog meer kan ondernemen om mijn teveel betaalde geld terug te krijgen.
en CB ja de ING lult maar wat. Afdeling incasso.... is gewoon administratief... Ik heb zelfs een bewijs van 11 jaar goed betalen en nog nooit achterstanden gehad. Met geen enkele nota.
Duh!
Ok dan heb je geen achterstand, maar daarom hoef je nog niet zo geïrriteerd te reageren hoor. Ik citeer alleen wat jij opschrijft! Je hebt het zelf over:
Bovenstaande betekend volgens mij, dat er nog een restschuld is die gefinancierd moet worden. Dan is toch niet alles afgelost en klopt onderstaande quote toch niet?beppe45 schreef:Nu ben ik al weken aan het bellen. eerst over de restschuldfinanciering.
beppe45 schreef:moeten jullie goed lezen! staat toch dat alles is afgelost en op tijd !!!!
Was die claim vanuit de hypotheek (vanwege het feit dat de polis onderpand was voor de hypotheek)?
Of was de claim vanuit de restschuldfinanciering, omdat werd geëist dat de polis onderpand werd voor de restschuldfinanciering?
Of was de claim vanuit de restschuldfinanciering, omdat werd geëist dat de polis onderpand werd voor de restschuldfinanciering?
Als jij dan begint met een leesbaar, duidelijk en compleet verhaal vertellen, gaan wij vervolgens wel goed lezenbeppe45 schreef:moeten jullie goed lezen! staat toch dat alles is afgelost en op tijd !!!! (...) Duh!