LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING opnieuw legitimeren

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
rohoog

ING opnieuw legitimeren

Ongelezen bericht door rohoog »

Ons hele gezin is al 10tallen jaren klant bij de ING.
Nu moet ploseling onze jongste zoon zich opnieuw legitemeren met de brief op een Post-servicepunt.
Hij heeft dit ook al een aantal jaren geleden moeten doen.
De rest van het gezin heeft GEEN brief ontvangen en is al langer bij deze bank
Toen wij op 3 mei aankwamen bij zo`n servicepunt lag het systeem plat.
Ja dat gebeurt zeer regelmatig bij deze bank.
Nu dreigen ze zijn rekening te blokkeren omdat hij niet aan de navolgende wet voldoet. :oops:
De Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (WWFT)

Wat is erdan in de tussentijd gebeurt met de rekening?
Nou, gewoon rekeningen betaald en geld opgenomen wat er opgestort was.
Nu moeten wij weer kosten maken om naar een servicepunjt te gaan.
Op klachten via de site, krijg je alleen maar standaard antwoorden.

Wat een administratieve puinhoop is het daar.
Maar wel laten betalen voor de rekening! :oops:

Chocomelk

Re: ING opnieuw legitimeren

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rohoog schreef:Ons hele gezin is al 10tallen jaren klant bij de ING.
Nu moet ploseling onze jongste zoon zich opnieuw legitemeren met de brief op een Post-servicepunt.
Hij heeft dit ook al een aantal jaren geleden moeten doen.
De rest van het gezin heeft GEEN brief ontvangen en is al langer bij deze bank
Toen wij op 3 mei aankwamen bij zo`n servicepunt lag het systeem plat.
Ja dat gebeurt zeer regelmatig bij deze bank.
Nu dreigen ze zijn rekening te blokkeren omdat hij niet aan de navolgende wet voldoet. :oops:

Wat is erdan in de tussentijd gebeurt met de rekening?
Nu moeten wij weer kosten maken om naar een servicepunjt te gaan.
Op klachten via de site, krijg je alleen maar standaard antwoorden.

Wat een administratieve puinhoop is het daar.
Maar wel laten betalen voor de rekening! :oops:
Ik kan niet begrijpen dat mensen zo moeilijk kunnen doen omdat ze
even de moeite moeten doen om zich te legitimeren. :shock:

rohoog

Ik ben met mijn zoon naar het servicepunt geweest om te legitimeren.
Maar de apparatuur was weer eens defect.
En het ING servicepunt ligt hier niet om de hoek.
Laatst gewijzigd door rohoog op 04 mei 2013 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rohoog schreef:Ik ben geweest om mij te legitimeren.
Maar de apparatuur was weer eens defect.
En het ING servicepunt ligt hier niet om de hoek.
Je hebt het in de openingspost over je zoon die zich moest legitimeren.
Als je het niet eens bent dat er geen ING servicepunt om je hoek zit dan moet
je een andere bank nemen die wel om je hoek zit.

rohoog

Ik begrijp jou antwoord niet.
Er is hier geen ene bank in de buurt.
Dus zo makkelijk is dat niet.
Maar dan mag je nog wel verwachten dat de apparatuur werkt.
En dat je niet voor niets reist.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Heb nergens gelezen dat de ING gisteren alweer problemen had. Was dat zeer lokaal, want meestal is de Televaag heel snel met het neersabelen van de bank. Maar ja, je legitimeren moet nu eenmaal, of je nou 50 jaar of even klant bent. (Gaat natuurlijk in naam niet op na zoveel naamsverwisselingen).

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Er zijn reeds diverse topics over, veelal ivm rabobank.

Tis toch van de zotte dat als je reeds tig jaar klant bent je ineens weer moet legitimeren en dan als wurgmiddel gebruiken dat ze je rekening anders blokkeren.....in mijn ogen chantage en huftergedrag.

Ik heb ook ooit van de rabo een oproep gekregen terwijl kort daarvoor reeds legitimaties waren verstrekt ivm hypotheek en ik blijf niet heen en weer rijden.

Kan TS goed begrijpen, helaas zal overstappen naar een andere bank hetzelfde zijn.

Tis aan jezelf of je je poot stijf houdt of toch gaat.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

veelal ivm rabobank.
Zelf woon ik zo'n 15..20 km van mijn filiaal af en heb tijdens de laatste legitimatieronde 't spul gemailed en 1 telefoontje er achteraan met het wachtwoord.
Was binnen 5 minuten geregeld.

Teunbosseman
Contacteer:

bprosman schreef:
veelal ivm rabobank.
Zelf woon ik zo'n 15..20 km van mijn filiaal af en heb tijdens de laatste legitimatieronde 't spul gemailed en 1 telefoontje er achteraan met het wachtwoord.
Was binnen 5 minuten geregeld.

Kan blijkbaar tegenwoordig wel maar 1,5 tot 2 jaar geleden niet, je moest in persoon verschijnen.
Bij ING zo te lezen hetzelfde.

Helaas niet voor een ieder binnen 5 minuten te regelen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

rohoog schreef:Ik begrijp jou antwoord niet.
Er is hier geen ene bank in de buurt.
Dus zo makkelijk is dat niet.
Maar dan mag je nog wel verwachten dat de apparatuur werkt.
En dat je niet voor niets reist.
Uiteraard mag je hopen dat de apparatuur werkt, maar niemand kan een garantie geven dat het nooit defect is. Je zal toch zelf op je werk ook wel eens hebben meegemaakt dan dingen wel eens stuk kunnen gaan? Ze doen dat echt niet expres hoor.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Teunbosseman schreef:Er zijn reeds diverse topics over, veelal ivm rabobank.

Tis toch van de zotte dat als je reeds tig jaar klant bent je ineens weer moet legitimeren en dan als wurgmiddel gebruiken dat ze je rekening anders blokkeren.....in mijn ogen chantage en huftergedrag.

Ik heb ook ooit van de rabo een oproep gekregen terwijl kort daarvoor reeds legitimaties waren verstrekt ivm hypotheek en ik blijf niet heen en weer rijden.

Kan TS goed begrijpen, helaas zal overstappen naar een andere bank hetzelfde zijn.

Richt je woede dan tenminste aan de partij die dit de banken oplegt, namelijk de politiek, in het kader van de recente wetgeving ter terrorisme bestrijding. Die banken kunnen hier dus niet zo veel aan doen, tenminste als ze hun bankvergunning willen behouden. :wink:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

De bank kan toch ook zonder apparatuur de legitimatiecheck doen?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Een bank waarschijnlijk wel maar die ING servicepoints zijn veredelde postkantoortjes.

Jolijn

bprosman schreef:Een bank waarschijnlijk wel maar die ING servicepoints zijn veredelde postkantoortjes.
Maar in het kader van

mogen ze wel de legitimatiechecks uitvoeren?

Zouden de banktransacties van de zoon van TS aanleiding geven voor deze check?

't Klinkt allemaal heel gewichtig, maar op het moment dat je er staat met je goeie gedrag, wordt je naar huis gestuurd met de boodschap ' t apparaatje doet 't niet'.

Teunbosseman
Contacteer:

sjohie schreef:
Teunbosseman schreef:Er zijn reeds diverse topics over, veelal ivm rabobank.

Richt je woede dan tenminste aan de partij die dit de banken oplegt, namelijk de politiek, in het kader van de recente wetgeving ter terrorisme bestrijding. Die banken kunnen hier dus niet zo veel aan doen, tenminste als ze hun bankvergunning willen behouden. :wink:

Lees ff de eerdere berichten voornamelijk van 2socks.............o.a. hier gaat erom of een bank een pressie midel mag gebruiken dat een rekening wordt geblokkeerd totdat de legitimatie is bevestigd en dat voor klanten welke reeds tig jaar klant zijn en zoals ik recent reeds zijn gecontroleerd.

Banken kunnen bij zichzelf heel makkelijk nagaan of er reeds gelegitimeerd is of niet, lekker makkelijk achter de overheid verschuilen.

tenormin

bprosman schreef:Een bank waarschijnlijk wel maar die ING servicepoints zijn veredelde postkantoortjes.
Hier is de ING echt geen veredeld postkantoor maar een "echte" bank. Ze zijn wel verhuisd naar een aan deze tijd aangepaste omgeving: geen marmer meer op de vloer en een veel goedkoper onderkomen. En ook al ben ik "tig" jaar klant van de vroegere Postbank, legitimeren moet als je een of ander officieel document moet halen. Logisch, voor mij dan.

Jolijn

tenormin schreef:
Hier is de ING echt geen veredeld postkantoor maar een "echte" bank. Ze zijn wel verhuisd naar een aan deze tijd aangepaste omgeving: geen marmer meer op de vloer en een veel goedkoper onderkomen. En ook al ben ik "tig" jaar klant van de vroegere Postbank, legitimeren moet als je een of ander officieel document moet halen. Logisch, voor mij dan.
@bprosman schrijft dat ING servicepoints ( dus niet de ING banken) veredelde postkantoortjes zijn.

tenormin

Jolijn schreef:
tenormin schreef:
@bprosman schrijft dat ING servicepoints ( dus niet de ING banken) veredelde postkantoortjes zijn.
Yep, servicepoint: kan je nagaan hoe de Postbank er nog ingestampt zit. Maar je hebt helemaal gelijk, hoor. Foutje, bedankt!

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Richt je woede dan tenminste aan de partij die dit de banken oplegt, namelijk de politiek, in het kader van de recente wetgeving ter terrorisme bestrijding. Die banken kunnen hier dus niet zo veel aan doen
Eehm, leg eens uit? De ING zou een kopie van de legitimatie kunnen maken, en tegen de klant zeggen: dankuwel, legitimatie is klaar. Klant gaat naar huis en zodra het systeem het weer doet voeren ze dat in.

Waarom zouden ze dan niet aan de wet voldoen? Waar staat in de wet dat legitimatie alleen mag als de ING-systemen werken?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

SJZ schreef:
Richt je woede dan tenminste aan de partij die dit de banken oplegt, namelijk de politiek, in het kader van de recente wetgeving ter terrorisme bestrijding. Die banken kunnen hier dus niet zo veel aan doen
Eehm, leg eens uit? De ING zou een kopie van de legitimatie kunnen maken, en tegen de klant zeggen: dankuwel, legitimatie is klaar. Klant gaat naar huis en zodra het systeem het weer doet voeren ze dat in.

Waarom zouden ze dan niet aan de wet voldoen? Waar staat in de wet dat legitimatie alleen mag als de ING-systemen werken?
Die "kopie" maken ze tegenwoordig iets anders bij de meeste banken, dat doen ze met een scanner, waarbij het gescande ID-bewijs meteen op de goede manier, alle relevante systemen in gaat. Dat is dus wat anders dan een papieren A4 kopie van je paspoort zoals vroeger. Dat kunnen ze bij de bank dus ook niet meer de systemen in krijgen denk ik, vandaar dat ze dat ook niet als alternatief aan konden bieden.

Maar dit werkt prima is mijn eigen ervaring bij de ING, echter kán het natuurlijk zo zijn dat bij een servicepunt die scanner in storing is, net als dat met alle apparaten wel eens kan gebeuren. Vervelend voor topicstarter rohoog, maar dat is zo te lezen een op zichzelf staand technisch mankement, en daarmee niet ineens ook een lakmoesproef voor het algemene niveau van dienstverlening van de bank in kwestie, of de hen door de overheid opgelegde ID-plicht.

Gesloten