LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING Postbank en Mastercard problemen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Borisdepoes

ING Postbank en Mastercard problemen

Ongelezen bericht door Borisdepoes »

Ik heb nu 2 jaar een Mastercard via ING Postbank. Sinds maart 2006 heb ik ineens erg veel problemen met afboekingen die om een of andere duistere reden niet worden toegestaan. De afboeker krijgt dan als melding "do not honor" (niet toestaan).

Gevolg is dat ik dan het ING "service" team moet bellen, die dan de boeking deblokkeren, en dan moet de verkoper nogmaals afboeken.
Er is geen probleem met mijn limiet. Ook de verkoper is niet iemand die slecht bekend zou staan. Ook gaat het vaak om erg kleine bedragen van enkele euro's.

Heb dit nu al 3 keer gehad en het is uiterst vervelend. Met name voor een paar abonnementen die ik in Amerika heb lopen, daar ik die niet anders kan betalen.
ING Postbank komt met vage verhalen over aanpassingen in het beveiligingssysteem, maar dat duurt nu dus al maanden, en het levert niets op. Zo heb ik niets aan een creditcard, als ik elke keer moet gaan bellen.

Overstappen naar Visa helpt ook niets, omdat ik enkel bij de Postbank rekeningen heb, dus dan zou ik toch weer tegen dezelfde problemen aanlopen.

Hebben meer mensen hier last van?
Of heeft iemand een goede tip om dit te voorkomen?
:idea:

FerryG

Re: ING Postbank en Mastercard problemen

Ongelezen bericht door FerryG »

Google eens op Argenta. Dat is een Belgische bank, die sinds kort via internet ook voor Nederlandse klanten openstaat. Alles, maar dan ook echt alles is daar gratis, behalve rood staan. Ook de Visakaart is dus gratis.

EDIT: www.argenta.nl

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Betalingen van enkele euro's via een creditcard?? Ik zou U als client vriendelijk verzoeken een andere betaalinstelling te nemen die een betere service verleent.

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

tja wat zijn enkele euro`s... ik denk dat een winkelier niet blij is. Heb zelf trouwens ook ING met Mastercard, nooit problemen ook niet recent.

Gebruik hem wel alleen voor grotere betalingen (reisbureau`s bv).

mr T.

Ongelezen bericht door mr T. »

Overstappen naar Visa helpt ook niets, omdat ik enkel bij de Postbank rekeningen heb, dus dan zou ik toch weer tegen dezelfde problemen aanlopen.
U bent bepaald niet de enige met problemen met een Postbank creditcard via Mastercard. Buiten het feit dat de Postbank met de creditcards duur is (en dat als een soort van Aldi-aanbieder in de banksector) doen ze in de praktijk bij problemen helemaal niets en volgt er een doorverwijzing naar Interpay. Vervolgens volgt daar (of soms al bij de Postbank) dat de houder van de kaart maar een brief moet schrijven. Overigens bestaat er geen verplichting om een creditcard af te nemen bij de bank waar een betaalrekening loopt. ING (van hetzelfde concern nota bene) stelt een dergelijke eis niet en is vaak goedkoper met gunstiger voorwaarden (hebben met de Easy een aardige aanbieding). Wellicht via Visa via de ANWB (€ 11,50 per jaar) of American Express (Blue, rechtstreeks aan te vragen) zijn wellicht goede alternatieven.

Gesloten