LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING rekening met onverklaarbare afschrijvingen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
PatrickdE

ING rekening met onverklaarbare afschrijvingen

Ongelezen bericht door PatrickdE »

Beste Allemaal,

Ik wil graag iets met jullie delen en wat mij vreselijk veel zorgen baart en mijn relatie ook een beetje op het spel zet omdat wij geen geheimen hebben voor elkaar. Ik ga proberen er geen biografie van te maken.

Nu is het volgende aan de hand. Er is gebleken dat de afgelopen 3-4 maanden op onverklaarbare wijze geld afgeschreven is van mijn rekening en het gaat om afschriften van Lebara, Badoo en Twoo.

Nu ken ik Badoo omdat ik daar mijn verloofde heb leren kennen en er daarna niet meer opgeweest ben.

Het gaat hier wel bij elkaar opgeteld om een bedrag van rond de €1000,-.

Wij willen woensdagmiddag naar de plaatselijke ING gaan om te laten onderzoeken wat er precies aan de hand is. Nu brengt het mij gelukkig financieel niet direct in de problemen maar het gaat hier wel om een aardig groot bedrag.

Hebben jullie hier ervaring mee of de nodige tips of ideeen over wat dan nog extra te kunnen doen ?

Ik hoor graag van jullie !

Dank je wel alvast,

Patrick uit Voorburg.

Jantje7

Re: ING rekening met onverklaarbare afschrijvingen

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Als u zich ergens aanmeld moet u eerst eens de voorwaarden lezen. Deze sites zijn nou eenmaal in de lucht om winst te maken. Hieraan kan de ING verder niets aan veranderen. U zelf zal het lidmaatschap moeten opzeggen om van deze betalingen af te komen. Storneren is geen oplossing, kost alleen maar extra geld omdat de rekeningen dan via een incasso bureau op u af komen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik kan me niet voorstellen dat de ING je iets wijzer kan maken. Mij lijkt het dat je bij de afschrijvende partijen moet zijn.

PatrickdE

Om even op jullie reacties te reageren en dank jullie wel voor de reacties trouwens.

Het is dat ik toendertijd met Badoo gestopt ben en het account verwijderd heb.

Twoo ken ik helemaal niet en ook nog nooit een profiel aangemaakt.

Lebara, en dat heb ik even opgezocht, is een telecombedrijf en ik heb daar nog nooit of een prepaid of abbonement gehad. Het is alleen maar Vodafone geweest wat ik gebruikt hebt als provider.

Met vriendelijke groet,

Patrick uit Voorburg.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

PatrickdE schreef:Om even op jullie reacties te reageren en dank jullie wel voor de reacties trouwens.

Lebara, en dat heb ik even opgezocht, is een telecombedrijf en ik heb daar nog nooit of een prepaid of abbonement gehad. Het is alleen maar Vodafone geweest wat ik gebruikt hebt als provider.

Met vriendelijke groet,

Patrick uit Voorburg.
Als je zeker weet dat je geen overeenkomsten hebt met de bedrijven kun je een melding doen van onterechte incasso's bij de bank en het geld laten terughalen.

Zelf kun je via internetbankieren de meest recentelijk afgeschreven bedragen storneren en de tegenrekeningen blokkeren. Dit kan tot 56 dagen na de transactie.

Ook lijkt me contact opnemen met badoo een goed idee.

PatrickdE

Julie4444 schreef:
PatrickdE schreef:Om even op jullie reacties te reageren en dank jullie wel voor de reacties trouwens.

Met vriendelijke groet,

Patrick uit Voorburg.
Als je zeker weet dat je geen overeenkomsten hebt met de bedrijven kun je een melding doen van onterechte incasso's bij de bank en het geld laten terughalen.

Zelf kun je via internetbankieren de meest recentelijk afgeschreven bedragen storneren en de tegenrekeningen blokkeren. Dit kan tot 56 dagen na de transactie.

Ook lijkt me contact opnemen met badoo een goed idee.
Dank je wel voor de tip Julie !

Lapsang

Ongelezen bericht door Lapsang »

Eén ding begrijp ik niet: U zegt "Er is gebleken dat de afgelopen 3-4 maanden op onverklaarbare wijze geld afgeschreven is van mijn rekening en het gaat om afschriften van Lebara, Badoo en Twoo".

Als zoiets gebeurt, reageer je toch onmiddellijk en niet na 3 à 4 maanden? Hoe langer het geleden is, des te lastiger wordt het om dit recht te zetten.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Heeft iemand anders misschien toegang tot jouw rekening? (en/of rekening?)

Gesloten