| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ing storting
ing storting
ik wilde even iets kwijt waar ik het niet mee eens ben
mijn moeder heeft geld naar mijn rekening gestort daar moest ze 7.50 voor betalen en nu duurt het nog 3 dagen voor het op mijn rekening staat vind het belachelijk dat er dan 7.50 betaald moet worden ik weet dat het via internet bankieren sneller gaat maar dat wil ze niet en vind ze niet veilig is het normaal dat er zoveel betaald moet worden en dat je er dan ook nog eens 3 dagen op moet wachten ik snap die kosten ook helemaal niet vind het schandalig van de ing
mijn moeder heeft geld naar mijn rekening gestort daar moest ze 7.50 voor betalen en nu duurt het nog 3 dagen voor het op mijn rekening staat vind het belachelijk dat er dan 7.50 betaald moet worden ik weet dat het via internet bankieren sneller gaat maar dat wil ze niet en vind ze niet veilig is het normaal dat er zoveel betaald moet worden en dat je er dan ook nog eens 3 dagen op moet wachten ik snap die kosten ook helemaal niet vind het schandalig van de ing
Re: ing storting
Ja, het is normaal dat als je geld stort op de rekening van iemand anders, dat je daatvoor kosten moet betalen. Vaak is storten op de eigen rekening wel gratis, of het is een aantal keer gratis. Uitzonderingen zijn vaak de rekeningen van minderjarige kinderen, waar (groot)ouders vaak ook geld op mogen storten, en waarop het vaak ook zo is dat de kinderen zelf veel vaker geld mogen storten.
Als ze internetbankieren niet veilig vindt, kan ze altijd nog met de ouderwetse overschrijvingskaarten geld overmaken.
Als ze internetbankieren niet veilig vindt, kan ze altijd nog met de ouderwetse overschrijvingskaarten geld overmaken.
maar ik snap alleen niet dat het dan 3 dagen moet duren ze storten het toch gelijk naar mijn rekening en die kosten vind ik dan wel heel erg hoog en dan ook nog eens 3 dagen wachten
Patty,
Je moet die € 7,50 los zien van de snelheid van verwerken van de betaling. Die € 7,50 moet je betalen omdat je gebruik maakt van een baliedienst en de daarbij behorende administratie.
Voor die € 7,50 koop je dus geen plaats voor aan de rij van verwerking.
Na ontvangst van het bedrag zal namelijk ook handmatig de overboeking verwerkt moeten worden, net als bij een overschrijvingskaart. Daar gaat een paar dagen overheen.
Je moet die € 7,50 los zien van de snelheid van verwerken van de betaling. Die € 7,50 moet je betalen omdat je gebruik maakt van een baliedienst en de daarbij behorende administratie.
Voor die € 7,50 koop je dus geen plaats voor aan de rij van verwerking.
Na ontvangst van het bedrag zal namelijk ook handmatig de overboeking verwerkt moeten worden, net als bij een overschrijvingskaart. Daar gaat een paar dagen overheen.
-
Consumentt
marcel75 schreef:Na ontvangst van het bedrag zal namelijk ook handmatig de overboeking verwerkt moeten worden, net als bij een overschrijvingskaart. Daar gaat een paar dagen overheen.
Geloof je het zelf.
Als je cash naar een andere rekening wil storten dan eerst het geld gratis op je eigen rekening storten en vervolgens overboeken naar de andere rekening. Kost niks en is ook sneller: ik heb laatst geld gestort. Stond meteen op mijn rekening.
Consu,
Dat is inderdaad een goedkopere methode die je aandraagt, maar daar is in dit geval niet voor gekozen.
Dat is inderdaad een goedkopere methode die je aandraagt, maar daar is in dit geval niet voor gekozen.
Lijkt mij een typisch gevalletje 'ontmoedigingsbeleid'
LEUKER.. zullen banken het nooit maken...
LASTIGER brengt meer geld op....
LASTIGER brengt meer geld op....
-
Consumentt
Geld stinkt
Maar goed dat er banken zijn
Banken willen u namelijk graag van de stank verlossen
Maar goed dat er banken zijn
Banken willen u namelijk graag van de stank verlossen
en geven daarom (soms) 1 % rente vergoeding tot ze daaraan onderdoor gaan.
tja, daar is NIETS tegen in te brengen...de miljarden winst zullen ze behouden...gtp schreef:en geven daarom (soms) 1 % rente vergoeding tot ze daaraan onderdoor gaan.
óf
ze plukken de burgers direkt, eigenhandig dus.
óf ze laten dit doen door Bosje.. maar de miljardjes blijven richting de banken gaan,
en wij nederlanders blijven ze ophoesten.