LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Dieo.Visser

ING

Ongelezen bericht door Dieo.Visser »

Ik ben sinds vandaag nieuw hier maar wou mensen waarschuwen die gebruik maken van een ING rekening.
Ik zit zelf bij de ING en heb een probleem ondervonden.
Na het verlies van mijn bankpas en een nieuwe te hebben aangevraagd blijkt het zo te zijn dat je bij de ING geen geld zou kunnen opnemen totdat je nieuwe bankpas weer binnen is.
Dus mocht je een geldig legitimatie bewijs hebben en binnen je geld zou willen opnemen dan is dat absoluut onmogelijk binnen de ING en kan je dus geen gebruik van je geld maken. Dit tenzij je internetbankieren hebt en het naar een familielid of vriend zou kunnen storten zodat je alsnog gebruik kan maken van je geld.
Zo niet zit je dus met de gebakken peren en zal je het dus 1 week zonder geld moeten overleven.
Dus wees gewaarschuwd van de ING.
Met vriendelijke groet,
Diego Visser

tenormin

Re: ING

Ongelezen bericht door tenormin »

Wat u beweert is niet waar; je kunt bij de ING, na verlies e.a. zaken wel geld opnemen: zie de site: http://www.ing.nl/particulier/klantense ... d-opnemen/
Dus is uw waarschuwing én onterecht én overbodig.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Er is wel een onderscheid tussen een ING-kantoor en een Postkantoor, of Postkantoor in een winkel. Alleen bij een ING-kantoor kun je in zo'n geval geld opnemen. Bij een Postkantoor niet.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

@witte angora, maar de TS beweerd dat hij geen geld binnen de ING kan opnemen, wat dus wel waar is. En een legitimatie moet iedereen bij zich hebben, dus zie ik het probleem niet. Ja, er zijn niet zoveel kantoren meer over, maar meestal is zo'n probleem in een werkweek voorbij.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

tenormin schreef:Wat u beweert is niet waar; je kunt bij de ING, na verlies e.a. zaken wel geld opnemen: zie de site: http://www.ing.nl/particulier/klantense ... d-opnemen/
Dus is uw waarschuwing én onterecht én overbodig.

Klopt , TS zit in fabeltjes land.
Dus mocht je een geldig legitimatie bewijs hebben
Heb je zoals elke Nederlander een geldig legitimatie bewijs, dan kan je zeker binnen geld opnemen.

Dus gewoon onzin topic!!

pedalpeter

Ongelezen bericht door pedalpeter »

Problemen met geld opnemen buitenland.

Wij hadden veel problemen met geldautomaten in Buenos Aires, Uruguay, Brazilië.
De ING wil geen info verstrekken op hun site.
Reizigers dienen gewaarschuwd te worden, dus hierbij de verklaring van de ING:

Geachte Heer,
Graag reageer ik op uw e-mails van 14 augustus 2013. De reden dat ik u liever telefonisch wou spreken is dat een verdere schriftelijke uitleg misschien onaardig kan overkomen terwijl dit zeker niet de bedoeling is.
De problemen die u ondervindt hebben hebben diverse oorzaken die buiten ING omgaan. Als ING zijn wij de gast in het buitenland. Zoals u zelf aangeeft is het ook een punt dat Mastercard de partij is die de onderhandelingen met het buitenland voert.
Als nationale of lokale banken beslissen om buitenlandse Betaalpassen en/of Creditcards niet te accepteren kunnen wij daar niets aan doen. Dat is hun autonome beslissing. Wij worden daar ook niet, of veel te laat of incompleet, over geinformeerd.
Als de beheerder van een ATM, dit kan dus bijvoorbeeld ook een benzinestation, een winkel of hotel zijn, weigert om de ATM zo in te stellen dat deze buitenlandse Betaalpassen accepteert, staan wij machteloos. Het gebeurt ook dat de beheerder maar een totaal maximum bedrag per dag door buitenlandse passen laat opnemen uit de ATM. De beheerder kan de software van de ATM niet hebben opgewaardeerd waardoor deze de chip niet kan lezen.
In veel landen over de hele wereld worden buitenlandse Betaalpassen gedurende een bepaalde periode niet geaccepteerd. Pas bij navraag is meestal het antwoord dat er teveel fraude met buitenlandse Betaalapssen plaatsvindt. Dit kan van dag tot dag veranderen.
Omdat ING niet wordt geinformeerd door banken zelf, als het om een algehele weigering gaat, wordt het voor ons erg moeilijk om dit te communiceren. Zeker als het per dag kan veranderen. Dit laatste is geen overdrijving maar gebeurt wel degelijk. Als de beheerder de opnames weigert kan ING helemaal geen informatie geven.
Natuurlijk kan het ook aan een defecte Betaalpas liggen maar dat is in uw zaak, naar ik begrijp, niet het geval.
Uit bovenstaande kunt u zien dat informatie op onze website weinig zin heeft en zelfs verwarring kan wekken. ING doet haar uiterste best om onze klanten zorgvuldig te informeren maar als de informatie niet binnen de organisatie aanwezig is zijn wij hier ernstig in beperkt.
Met vriendelijke groet,

Egbert van Tuijl
Medewerker Klantenservice
ING Bank N.V.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wees blij dat je niet getild bent; het komt ook voor dat er bedragen worden afgeboekt terwijl er geen geld uit de geldautomaat is gekomen. Je moet gewoon meerdere betaalopties gereed hebben als je buiten Europa op reis gaat.

Gesloten