LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING wil hypotheekrente niet aanpassen in offerte

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
andy1111

ING wil hypotheekrente niet aanpassen in offerte

Ongelezen bericht door andy1111 »

Ivm het aflopen van mijn rentevast periode, heb ik een offerte van ING ontvangen in juli.
In middels is de rente 2x verlaagd, echter ING wil de uitgebrachte rente in de offerte niet verlagen... ik ben 11 jaar 'goede en brave' klant... en dit is wat de bank die graag met z'n klanten meedenkt doet!

Ze richten zich blijkbaar meer op acquisitie van nieuwe klanten en 'retention' is blijkbaar niet belangrijk, wat een farce.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 sep 2016 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Jefdus

Re: ING wil hypotheekrente niet aanpassen in offerte

Ongelezen bericht door Jefdus »

andy1111 schreef:Ivm het aflopen van mijn rentevast periode, heb ik een offerte van ING ontvangen in juli.
In middels is de rente 2x verlaagd, echter ING wil de uitgebrachte rente in de offerte niet verlagen... ik ben 11 jaar 'goede en brave' klant... en dit is wat de bank die graag met z'n klanten meedenkt doet!

Ze richten zich blijkbaar meer op acquisitie van nieuwe klanten en 'retention' is blijkbaar niet belangrijk, wat een farce.
Waarschijnlijk heeft u toen een budgetvariant van de hypotheek afgesloten, wat u toen waarschijnlijk een korting van 0,1 of 0,2 % heeft opgeleverd. Een bijkomende voorwaarde die hierin vaak staat is dat rentedalingen na het uitbrengen van de offerte niet worden meegenomen. Dit geldt ook bij de rente bij een nieuwe rentevaste periode. Als dat het geval is, is het dus uw eigen 'schuld' dat ING op deze manier handelt en heeft u dus ook geen redden om te klagen.

andy1111

Nee hoor, heb een normale hypotheek lopen... zeker geen budget, dus die vlieger gaat niet op...

CB

Ongelezen bericht door CB »

Dan dien je een klacht in en verwijs je naar de offerte/algemene voorwaarden, dat je geen budget variant hebt en dus in aanmerking komt voor de lagere rente. Gaat de ING daar niet op in, dan dien je bij de Kifid een klacht in dat je door de ING benadeeld wordt. De Kifid vraagt dan bij de ING wel om opheldering.

andy1111

CB, thanks daar heb ik tenminste wat aan :)

CB

Ongelezen bericht door CB »

andy1111 schreef:CB, thanks daar heb ik tenminste wat aan :)
Graag gedaan, maar lees eerst je offerte en de algemene voorwaarden nog eens goed door of je echt geen budgetvariant hebt, voordat je die klacht indient.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als de dalrenteoptie niet in je voorwaarden staat, heb je m niet. De term "budgethypotheek" is overigens geen officiele term, dus wees niet te snel met zeggen dat je m niet hebt :wink:

beusen

Ongelezen bericht door beusen »

andy1111 schreef:Ivm het aflopen van mijn rentevast periode, heb ik een offerte van ING ontvangen in juli.

Lees je voorwaarden voor de offerte, dan is het wel duidelijk,

Als de rente 2x omhoog gegaan was, had je dan ook geklaagd?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat ze je geen nieuwe offerte willen geven betekent nog niet dat je die hogere rente zult krijgen. Het betekent alleen, simpelweg, dat je geen nieuwe offerte krijgt, met de daarbij horende voorwaarden en (nieuwe) geldigheidsduur etc. Als je een geheel nieuwe hypotheek afsluit, dan hoeven ze je ook niet steeds een nieuwe offerte te sturen, als de rente daalt voordat je bij de notaris zit.

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

als in de voorwaarden staat dat de rente die op het moment van afsluiten de geldige rente is is er niets aan de hand, kijk dan wel even wat de rente daadwerkelijk is, in de tussentijd, kijk ook eens bij een ander!!!

Gesloten