Wouter Bos heeft hem gevonden hoor, de top bankier die de genationaliseerde Amro Fortis combinatie gaat leiden.
Zijn voorganger als minister van geld, Gerrit Zalm. Eindelijk hebben we dan een 100% integere bankier die het goede voorbeeld gaat geven. Wouter Bos is ervan overtuigd. In de anderhalf jaar dat Zalm bij DSB bank een toppositie heeft bekleed zijn zijn medewerkers erin geslaagd om voor hem volledig verborgen te houden welke praktijken deze bank erop na houdt om consumenten volledig uit te knijpen.
Zalm heeft dit tegen Wouter gezegd en die gelooft hem. Wouter heeft geen twijfels of iemand die zich 18 maanden lang een rad voor ogen laat draaien wel de juiste man is om onze nieuwe staatsbank te leiden.
Nee, Wouter gelooft in hem en ik ook, want in een wereld waarin Rijkman Groenink pleit voor afschaffing van schaamteloze zelfverrijking is alles mogelijk. Het komt helemaal goed met de bankwereld.
Johan Mulder.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Integere Topbankier
Re: Integere Topbankier
"Integere Topbankier" = contradictio in terminis...
kijk, als ík zulke dingen roep.. heb ik ongelijk en weet ik niet waarover ik 't heb...
daarom ben ik blij dat jíj het roept...
hierbij nog een aanvulling...
quote uit een financieele website... en heeft geschiedenis gemaakt:
het éne moment help je een bank ten gronde omdat je geen idee hebt wat je aan het doen bent...
en het volgende moment mag je meehelpen een bank uit de penarie te slepen..
onze ministers hebben er écht kijk op...
daarom ben ik blij dat jíj het roept...
hierbij nog een aanvulling...
quote uit een financieele website... en heeft geschiedenis gemaakt:
jaja, lieve kijkbuiskinderen, het gaat GOED met onze financieele wereld,Michael Enthoven, ex-CEO NIBC, zei recentelijk:
"Ik wist niet wat subprime hypotheken waren."
Is nu door minister Bos benoemd tot toezichthouder bij ABN Amro.
het éne moment help je een bank ten gronde omdat je geen idee hebt wat je aan het doen bent...
en het volgende moment mag je meehelpen een bank uit de penarie te slepen..
onze ministers hebben er écht kijk op...
-
VENCO dropje
Tja Noble, het wereldje van topbankiers is een erg gesloten wereldje, ons kent ons. Al die topbankiers is één pot nat.
Het is jammer dat Bos niet wat nieuw bloed laat vloeien maar ja door wie laat Bos zich weer adviseren?
De vraag is wel of er topbestuurders te vinden zijn die erg maatschappelijke bevlogen zijn, hun beloning en ego echt op de tweede plaats zien, gewoon toegeven als ze een keer fout zitten, .....
Voor de gewone man/vrouw al moeilijk laat staan voor iemand die aan de top werkt.
Het is jammer dat Bos niet wat nieuw bloed laat vloeien maar ja door wie laat Bos zich weer adviseren?
De vraag is wel of er topbestuurders te vinden zijn die erg maatschappelijke bevlogen zijn, hun beloning en ego echt op de tweede plaats zien, gewoon toegeven als ze een keer fout zitten, .....
Voor de gewone man/vrouw al moeilijk laat staan voor iemand die aan de top werkt.