LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht indienen bij ABN lukt niet op telefoonnummer, e-mailadres niet te vinden
Klacht indienen bij ABN lukt niet op telefoonnummer, e-mailadres niet te vinden
Hoi !
Ik heb een klacht over de ABN, als gevolg van een klacht die ik heb over de ABN.
Als je de klachtenprocedure officieel volgt volgens de ABN en een klacht wil indienen, moet je kennelijk eerst bellen met de klantenservice. Op zich al vrij irritant, maar goed. De klantenservice medewerkster probeerde mij vervolgens te helpen, aangezien ik het nodig heb een schriftelijke klacht in te dienen en er is geen duidelijk vindbaar email-adres, de medewerkster vindt het na 5 minuten samen op de site scrollen ook niet!?
(Ik heb het nu over de categorie privéklanten overigens)
Gek genoeg is er wel een online formulier waar mensen met een hypotheek een klacht kunnen indienen en er is een email-adres voor de zakelijke markt, waar je wel schriftelijk een klacht kunt indienen.
Voor mensen met een privérekening is er na een paar keer doorklikken een nummer wat redelijk groot afgedrukt staat onder het kopje Wilt u een klacht indienen? Dat kan telefonisch via 0900-0024...
Als je dat nummer belt , blijkt het niet te werken. Dan moet je alsnog de klantenservice bellen. Yawn ?
Als je bij een officiële instantie wilt klagen over de ABN, moet je meestal een schriftelijke klacht hebben ingediend, mondelinge klachten gelden niet.
Ik denk n.a.v. de ervaring van vanochtend toch 'mmmm, ABN wil het hun klanten wellicht heel moeilijk maken om klachten in te dienen' maar misschien zit ik ernaast hoor. Alsnog vind ik het best vreemd dat een bank waar miljoenen rondgaan niet even de moeite neemt om een nummer wat niet werkt te verwijderen.
groetjes,
Anne
Ik heb een klacht over de ABN, als gevolg van een klacht die ik heb over de ABN.
Als je de klachtenprocedure officieel volgt volgens de ABN en een klacht wil indienen, moet je kennelijk eerst bellen met de klantenservice. Op zich al vrij irritant, maar goed. De klantenservice medewerkster probeerde mij vervolgens te helpen, aangezien ik het nodig heb een schriftelijke klacht in te dienen en er is geen duidelijk vindbaar email-adres, de medewerkster vindt het na 5 minuten samen op de site scrollen ook niet!?
(Ik heb het nu over de categorie privéklanten overigens)
Gek genoeg is er wel een online formulier waar mensen met een hypotheek een klacht kunnen indienen en er is een email-adres voor de zakelijke markt, waar je wel schriftelijk een klacht kunt indienen.
Voor mensen met een privérekening is er na een paar keer doorklikken een nummer wat redelijk groot afgedrukt staat onder het kopje Wilt u een klacht indienen? Dat kan telefonisch via 0900-0024...
Als je dat nummer belt , blijkt het niet te werken. Dan moet je alsnog de klantenservice bellen. Yawn ?
Als je bij een officiële instantie wilt klagen over de ABN, moet je meestal een schriftelijke klacht hebben ingediend, mondelinge klachten gelden niet.
Ik denk n.a.v. de ervaring van vanochtend toch 'mmmm, ABN wil het hun klanten wellicht heel moeilijk maken om klachten in te dienen' maar misschien zit ik ernaast hoor. Alsnog vind ik het best vreemd dat een bank waar miljoenen rondgaan niet even de moeite neemt om een nummer wat niet werkt te verwijderen.
groetjes,
Anne
Re: Klacht indienen bij ABN lukt niet op telefoonnummer, e-mailadres niet te vinden
Gek. Als ik het bel, werkt het gewoon.
Dat er eerst telefonisch contact gewenst is, vind ik persoonlijk niet zo vreemd. Dan valt direct te onderzoeken of een snelle oplossing mogelijk is. Zo niet; krijg je de gegeven waarop je de klachtenprocedure verder kunt doorlopen.
Los daarvan kan je ze natuurlijk gewoon altijd een brief sturen of emailen. Ik zie het probleem niet.
Re: Klacht indienen bij ABN lukt niet op telefoonnummer, e-mailadres niet te vinden
Onjuist. Whatsapp-berichten zijn gewoon 100% rechtsgeldig. Zorg alleen wel dat je een backup draait, voordat iemand aan de andere kant besluit de berichten te verwidjeren.behulpzaam schreef: ↑13 sep 2021 15:56... whatsapp daar zijn de berichten niet rechtsgeldig en alleen gebruikt voor les/info doeleinden.
-
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Klacht indienen bij ABN lukt niet op telefoonnummer, e-mailadres niet te vinden
En hoe heeft dat te maken met hetgeen in schreef?behulpzaam schreef: ↑13 sep 2021 16:26Via een chatbericht kunnen ze nooit jouw dossier inzien, dus je wordt altijd weer doorverwezen naar de bevoegde autoriteit.Moneyman schreef: ↑13 sep 2021 15:58Onjuist. Whatsapp-berichten zijn gewoon 100% rechtsgeldig. Zorg alleen wel dat je een backup draait, voordat iemand aan de andere kant besluit de berichten te verwidjeren.behulpzaam schreef: ↑13 sep 2021 15:56... whatsapp daar zijn de berichten niet rechtsgeldig en alleen gebruikt voor les/info doeleinden.
Re: Klacht indienen bij ABN lukt niet op telefoonnummer, e-mailadres niet te vinden
Bij een andere bank kon de medewerker tijdens de chat mijn dossier gewoon inzien en werd ik keurig geholpen. Dezelfde ervaring heb ik bij twee levensverzekeraars. Waarom zou het bij ABN-AMRO dan niet kunnen?
Re: Klacht indienen bij ABN lukt niet op telefoonnummer, e-mailadres niet te vinden
TS kan vermoedelijk het best de aanbevolen weg bewandelen en het telefoonnummer 0900-0024 bellen; dat werkt namelijk gewoon.
-
- Berichten: 1456
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Klacht indienen bij ABN lukt niet op telefoonnummer, e-mailadres niet te vinden
Het gaat er vooral om, of je klacht serieus in behandeling wordt genomen; als je nooit een ontvangstbevestiging krijgt, dan kan je 8 weken na het indienen van de klacht naar het Kifid, maar hoe bewijs je dan dat je een klacht hebt ingediend?
Het lijkt m.i. op de aanpak van de NS waar ik onlangs mee kennis maakte: NS heeft ook een klachtenprocedure die inhoudt, dat je via chat je klacht kan aanmelden die (als zij het niet kunnen oplossen) doorgezet wordt naar de klachtenafdeling, en de NS geeft binnen 4 weken antwoord - volgens hun klachtenprocedure. In de chat zeggen ze echter doodleuk "u krijgt binnen 4 weken antwoord als dat nodig is" en de NS bepaalt blijkbaar zelf of dat nodig is.
Je kan naar de geschillencommissie "nadat de klachtenprocedure volledig is doorlopen". De geschillencommissie kan je dan m.i. afwijzen (klacht niet in behandeling nemen) omdat de klachtenprocedure nog niet is afgerond.
Ik heb gevraagd na hoeveel weken ik de klachtenprocedure als afgerond kan beschouwen maar daar krijg ik geen antwoord op.
Het lijkt m.i. op de aanpak van de NS waar ik onlangs mee kennis maakte: NS heeft ook een klachtenprocedure die inhoudt, dat je via chat je klacht kan aanmelden die (als zij het niet kunnen oplossen) doorgezet wordt naar de klachtenafdeling, en de NS geeft binnen 4 weken antwoord - volgens hun klachtenprocedure. In de chat zeggen ze echter doodleuk "u krijgt binnen 4 weken antwoord als dat nodig is" en de NS bepaalt blijkbaar zelf of dat nodig is.
Je kan naar de geschillencommissie "nadat de klachtenprocedure volledig is doorlopen". De geschillencommissie kan je dan m.i. afwijzen (klacht niet in behandeling nemen) omdat de klachtenprocedure nog niet is afgerond.
Ik heb gevraagd na hoeveel weken ik de klachtenprocedure als afgerond kan beschouwen maar daar krijg ik geen antwoord op.