| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klanten Rabo dupe van Libor schandaal?
Klanten Rabo dupe van Libor schandaal?
Tot mijn schrik en boosheid lees ik in de krant dat de Rabobank met het Libor gesjoemel zijn klanten heeft beduveld met te hoge hypotheekrente en te lage spaarrente. De bank moet nu boete betalen, maar daar zien wij als consument niets van terug. Kan er ergens actie gevoerd worden om wat aan deze klantuitbuiting te doen?
Re: Klanten Rabo dupe van Libor schandaal?
De rente die voor de hypotheken wordt berekend, is niet afgeleidt van de libor maar van de euribor.
Welke klanten zijn er volgens jou precies uitgebuit?nelson9 schreef:Kan er ergens actie gevoerd worden om wat aan deze klantuitbuiting te doen?
Blijft natuurlijk een lastige discussie in hoeverre klanten de dupe zijn. Een klant leent een bedrag voor een bepaalde rente. Op dat moment was het kennelijk een tarief waar de klant mee kon leven. De rente was misschien kunstmatig hoog gehouden, maar wat als dat niet het geval was? Dan had die klant die lening waarschijnlijk ook wel afgesloten en dan was er geen discussie geweest.
Ook ik ga een rekening heel snel weg halen bij deze bank
Helaas is er in nederland geen enkele onafhankelijke bank te vinden en hebben ze allen dezelfde houding en gedrag.
Het mooist zou zijn als nederlanders massaal deze top oplichters zouden kunnen verlaten.
Helaas blijkt dat in dit rare land niet te kunnen, dus helaas je bent dus nog steeds verplicht met deze ronduit slechte bedrijven door te moeten gaan.
Het is geen discussie of je de dupe bent want dat was je toch al met jouw enorme bijdrage via de schuldenlast welke je nog eindeloos mag betalen via jou belasting afdracht en btw.
en volgens mij is de euribor afgeleid van de libor
Helaas is er in nederland geen enkele onafhankelijke bank te vinden en hebben ze allen dezelfde houding en gedrag.
Het mooist zou zijn als nederlanders massaal deze top oplichters zouden kunnen verlaten.
Helaas blijkt dat in dit rare land niet te kunnen, dus helaas je bent dus nog steeds verplicht met deze ronduit slechte bedrijven door te moeten gaan.
Het is geen discussie of je de dupe bent want dat was je toch al met jouw enorme bijdrage via de schuldenlast welke je nog eindeloos mag betalen via jou belasting afdracht en btw.
en volgens mij is de euribor afgeleid van de libor
Welke bank is dan wel van onbesproken gedrag ?Ook ik ga een rekening heel snel weg halen bij deze bank
Daar zit hem inderdaad de kneep. Geen enkele bank is goudeerlijk.bprosman schreef:Welke bank is dan wel van onbesproken gedrag ?Ook ik ga een rekening heel snel weg halen bij deze bank
Dus of je nu door de hond wordt gebeten of door de kat....
Eerst dacht ik nog aan Triodos, heb er ook een paar rekeningen, service is prima maar dan toch iets waar ik dan weer mijn bedenkingen bij had :
http://www.kwakzalverij.nl/1548/Wetensc ... zalverbank
Zo is er toch bij iedere bank wel wat. Of het nu de gedwongen nationalisatie is of dit renteschandaal bij de Rabobank. Daarnaast moet je niet vergeten dat het Libor schandaal bij de Rabobank is veroorzaakt door een groep van 25 medewerkers die werkzaam waren in het buitenland. De rest van de 28.000 medewerkers (veelal op lokaal niveau) staan hier compleet buiten en zijn hierover waarschijnlijk net zo geschokt als de rest van Nederland.bprosman schreef:Eerst dacht ik nog aan Triodos, heb er ook een paar rekeningen, service is prima maar dan toch iets waar ik dan weer mijn bedenkingen bij had :
Ik ben niet geschokt door de aanwezigheid van 25 rotte appels, maar door het feit dat ze 700 miljoen euro schade konden aanrichten terwijl de top niets doorhad.Mallet schreef:Zo is er toch bij iedere bank wel wat. Of het nu de gedwongen nationalisatie is of dit renteschandaal bij de Rabobank. Daarnaast moet je niet vergeten dat het Libor schandaal bij de Rabobank is veroorzaakt door een groep van 25 medewerkers die werkzaam waren in het buitenland. De rest van de 28.000 medewerkers (veelal op lokaal niveau) staan hier compleet buiten en zijn hierover waarschijnlijk net zo geschokt als de rest van Nederland.
Het hangt er maar helemaal vanaf wat je belangrijk vindt. Als het je gaat om de 'structuur' van banken, dan lijkt Triodos mij een prima alternatief.
Dat ze investeren in bv. antroposofische bedrijven en in bedrijven die (ook) aan homeopathisch onderzoek doen vind ik zelf geen bezwaar. De bank komt immers ook voort uit de antroposofische beweging. Maar daar kan iedereen het zijne van denken. (Dat is trouwens in feite ook weer een soort onderdeel van de antroposofische gedachte, dat iedereen zelf zijn inzichten moet ontwikkelen om van daaruit de wereld op zijn eigen manier een stukje beter te maken
.)
Dat ze investeren in bv. antroposofische bedrijven en in bedrijven die (ook) aan homeopathisch onderzoek doen vind ik zelf geen bezwaar. De bank komt immers ook voort uit de antroposofische beweging. Maar daar kan iedereen het zijne van denken. (Dat is trouwens in feite ook weer een soort onderdeel van de antroposofische gedachte, dat iedereen zelf zijn inzichten moet ontwikkelen om van daaruit de wereld op zijn eigen manier een stukje beter te maken