| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kosten overvoer effectenporteteuille Rabo Bank
-
robertoo
Kosten overvoer effectenporteteuille Rabo Bank
Vanwege het niet onderkennen van zaken cq. het niet goed registreren van mijn verzoeken, heb ik mijn gehele aandelenportefeuille over laten boeken van de Rabobank naar Binckbank.
Als afscheidskadootje krijg je dan een nota per fonds voor het overvoeren.
Nu bepaalt de Rabobank dat Fortis een niet nederlands fonds is en dat tevens voor Isotis. (Beide fondsen zijn op de Amsterdamse beurs genoteerd)
Gevolg hiervan kosten overvoer wordt (eenzijdig) bepaald op Euro 75,00 per fonds. Navraag bij de bank kreeg ik kontakt met zo'n jong boerinnetje dat alleen wist te vertellen dat het zo op haar lijstje staat.
Ik heb haar gemeld dat ik hierover nadere uitleg wilde hebben beloofde ze mij dezelfde dag (afgelopen vrijdag) terug te zullen bellen. Ik heb haar direct al verteld er geen goede hoop op te hebben dat dit zou gebeuren, want deze Rabobank belt nooit terug.
Toen ze afgelopen vrijdag inderdaad niet voor 16.30 uur terugbelde zelf maar eens gebeld, waarbij ze mij berichtte (ergens) in de loop van volgende week te zullen worden teruggebeld door haar cheffin. Die zou dan uitleg gaan geven.
Navraag bij Binckbank leerde dat de Rabobank dit soort dingen (volgens hen volledig onterecht) doet wanneer je je effectenportefeuille daar weghaalt.
Wie baalt van de Rabobank mag daarna nog extreem gaan betalen.[/b]
Als afscheidskadootje krijg je dan een nota per fonds voor het overvoeren.
Nu bepaalt de Rabobank dat Fortis een niet nederlands fonds is en dat tevens voor Isotis. (Beide fondsen zijn op de Amsterdamse beurs genoteerd)
Gevolg hiervan kosten overvoer wordt (eenzijdig) bepaald op Euro 75,00 per fonds. Navraag bij de bank kreeg ik kontakt met zo'n jong boerinnetje dat alleen wist te vertellen dat het zo op haar lijstje staat.
Ik heb haar gemeld dat ik hierover nadere uitleg wilde hebben beloofde ze mij dezelfde dag (afgelopen vrijdag) terug te zullen bellen. Ik heb haar direct al verteld er geen goede hoop op te hebben dat dit zou gebeuren, want deze Rabobank belt nooit terug.
Toen ze afgelopen vrijdag inderdaad niet voor 16.30 uur terugbelde zelf maar eens gebeld, waarbij ze mij berichtte (ergens) in de loop van volgende week te zullen worden teruggebeld door haar cheffin. Die zou dan uitleg gaan geven.
Navraag bij Binckbank leerde dat de Rabobank dit soort dingen (volgens hen volledig onterecht) doet wanneer je je effectenportefeuille daar weghaalt.
Wie baalt van de Rabobank mag daarna nog extreem gaan betalen.[/b]
-
Gast1975
Re: Kosten overvoer effectenporteteuille Rabo Bank
Ik ben ook overgestapt naar Binck.
De bank berekend inderdaad overstapkosten, maar die kreeg ik van Binck terug.
Moest een kopie van mijn afschrift opsturen naar ze en zij regelen de rest
De bank berekend inderdaad overstapkosten, maar die kreeg ik van Binck terug.
Moest een kopie van mijn afschrift opsturen naar ze en zij regelen de rest
Re: Kosten overvoer effectenporteteuille Rabo Bank
Bij het overhevelen van een effecten-portefeuille van de ene naar de andere bank zijn lichtingskosten gebruikelijk. Bij Alex worden deze vergoed tot max. € 500,=.