LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kredietverzekering Aon Warranty Group

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Murat_1980

kredietverzekering Aon Warranty Group

Ongelezen bericht door Murat_1980 »

Beste Redactie,

aller eerst wil ik tros radar bedanken voor deze gelegenheid. Ik heb al een tijdje een doorlopende krediet. Deze doorlopende had ik destijds afgesloten bij de Fortisbank. De Fortisbank stelde toen de eis om er ook een kredietverzekering bij af te sluiten, anders werdt mij die lening niet verleend. Er werdt toen bij gezegd van als u werkloos komt te zitten enzz. enzz. dan vergoed de verzekering een gedeelte van de aflossing. Ik heb nooit de voorwaarden kunnen lezen.

Nu de Fortis is overgenomen door de ABN AMRO, is alles ook overgezet, inclusief de doorlopende leningen en de bijbehorende verzekering. Ik betaal nu al jaren lang elke maand 30 euro voor die verzekering en heb er nooit beroep op gedaan. Nu is mijn vraag geldt deze regeling ook bij de ABN AMRO? Bestaat er iets als men geen beroep doet op dat verzekering, dat ik een bedrag terug krijg?? (een soort korting)
Dit hele gedoe van het afsluiten van een verzekering, als men geld leent, is dit rechtsgeldig???

En wat ik ook raar vondt destijds toen het nog Fortis was, zeiden ze tegen mij, als je de boel hebt afgelost, mag je zelf contact opnemen met Aon Warranty, om de verzkering te laten beeindigen??? Dus dat wekte bij mij al het gedachte van, hebben de Fortis en Aon wel contact met elkaar?? Ik heb de Abn Amro en de Aon Warranty nog niet benaderdt hierover, wat ik zeker wel ga doen. Ik wilde eerst hier mijn verhaal kwijt, misschien hebben er andere mensen ook ervaring mee.

Vriendelijke groet,

Avci..
Laatst gewijzigd door Murat_1980 op 08 mar 2011 17:26, 2 keer totaal gewijzigd.

kweenie

Re: kredietverzekering Aon Warranty Group

Ongelezen bericht door kweenie »

Murat_1980 schreef:Ik betaal nu al jaren lang elke maand 30 euro voor die verzekering en heb er nooit beroep op gedaan. Nu is mijn vraag geldt deze regeling ook bij de ABN AMRO?
In principe zijn de leningen van Fortis volgens mij zonder enige aanpassing in de voorwaarden overgenomen, dus het zou me niet verbazen als die plicht er nog steeds zou zijn, maar dat zul je bij AA kunnen navragen.
Murat_1980 schreef: Bestaat er iets als men geen beroep doet op dat verzekering, dat ik een bedrag terug krijg?? (een soort korting)
In het algemeen niet, net als dat je geen geld terug krijgt voor bijvoorbeeld een brandverzekering als je huis niet afgebrand is.
Murat_1980 schreef: Dit hele gedoe van het afsluiten van een verzekering, als men geld leent, is dit rechtsgeldig???
Ja, de bank loopt immers risico met het uitlenen van het geld en om dat risico in te perken mag de bank aanvullende eisen stellen, zoals verzekeringen tegen overlijden, werkloosheid of arbeidsongeschiktheid. Wat niet mag is jou verplichten die polis bij één bepaalde maatschappij af te sluiten, maar dat hebben ze m.i. ook niet gedaan.
Murat_1980 schreef:En wat ik ook raar vondt destijds toen het nog Fortis was, zeiden ze tegen mij, als je de boel hebt afgelost, mag je zelf contact opnemen met Aon Warranty, om de verzkering te laten beeindigen??? Dus dat wekte bij mij al het gedachte van, hebben de Fortis en Aon wel contact met elkaar??
Waarschijnlijk is de verzekering aan AA verpand, zodat je de polis niet zomaar kunt opheffen of aanpassen zolang de lening loopt. Als je iets aan de verzekering wil aanpassen, dan zal Aon dus aan AA (als pandhouder) vragen of dat mag. Als de lening afgelost is, zal de verpanding worden opgeheven, maar wordt de verzekering niet automatisch gestopt. Het kan immers zijn dat je die polis door wil laten lopen.

Gesloten