Via internet kwam ik in aanraking met de leenotheek. Ik had wel interesse in een lening van hen. Ik vulde mijn persoonlijke gegevens in en binnen een paar dagen had ik de overeenkomst in huis. Of ik 1 exemplaar binnen vijf dagen wilde retourneren.
Nu heb ik besloten dat ik achteraf gezien toch geen lening wilde en heb dit telefonisch aan de leenotheek doorgegeven. De overeenkomst heb ik niet naar de leenotheek teruggestuurd. Gisteren kreeg ik bericht van leenotheek of ik telefonisch contact met ze op wil nemen over het betalen van de kosten die de leenotheek heeft moeten maken.
Blijkbaar staat in de kleine lettertjes dat er kosten aan vast zitten als je de stukken niet tijdig terugstuurt. Ik heb niets ondertekend. Mogen hier dan toch kosten voor in rekening gebracht worden?
Mvg
Sarah
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Leenotheek: overeenkomst niet getekend toch betalen?
Re: Leenotheek: overeenkomst niet getekend toch betalen?
Die mensen hebben moeite gedaan voor je en omdat je wispelturig bent, ja die kosten moet je betalen.
Volgens mij hoeft dit niet betaald te worden, als de internet aanvraag ingevuld wordt is er geen melding dat het aanvragen dan wel weigeren geld kost.
(het vinkje dat helemaal onderaan staat is niet geldig ( is al ingevuld en is dus FOUT)
De spelregels en voorwaarden maken er zo te zien ook geen melding van.
De regels van kopen op afstand mogen alleen kosten in rekening brengen van het terugsturen van een product.
(het vinkje dat helemaal onderaan staat is niet geldig ( is al ingevuld en is dus FOUT)
De spelregels en voorwaarden maken er zo te zien ook geen melding van.
De regels van kopen op afstand mogen alleen kosten in rekening brengen van het terugsturen van een product.
Hoef je niet te betalen. Ze kunnen toch niet aannemelijk maken dat jij de aanvraag hebt ingediend.
he pipo lezenHoef je niet te betalen. Ze kunnen toch niet aannemelijk maken dat jij de aanvraag hebt ingediend
Nu heb ik besloten dat ik achteraf gezien toch geen lening wilde en heb dit telefonisch aan de leenotheek doorgegeven
In de voorwaarden op de website kwam ik dit tegen:
Let wel, hier staat duidelijk dat er al wel een overeenkomst is gesloten. Aan de ene kant wordt de website genoemd waar kopers een op afstand overeenkomst sluiten. Bij een jasje van de Wehkamp lijkt het me duidelijk, maar in dit geval is het wel erg vaag. Om hoeveel kosten gaat het?Op de overeenkomsten die tot stand komen tussen bezoekers en Leveranciers door middel van deze Website zijn doorgaans de wettelijke bepalingen met betrekking tot op afstand gesloten overeenkomsten van toepassing. Dit kan onder meer tot gevolg hebben, dat een bezoeker van de Website die bij een Leverancier een product heeft gekocht (hierna te noemen: de “Koper”) het recht heeft, indien hij dit product om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, het product binnen 7 werkdagen na ontvangst ervan zonder opgave van redenen aan die Leverancier te retourneren en de overeenkomst met de Leverancier te ontbinden. De kosten van retourzending komen in dat geval voor rekening van de Koper. Voor informatie omtrent de voorwaarden waaronder en de wijze waarop gebruik kan worden gemaakt van het recht om het product te retourneren, alsmede andere relevante voorwaarden wordt verwezen naar de algemene voorwaarden van de desbetreffende Leverancier(s).
Tja, wie doet er ook zaken met Xeeper.
Zelfmoordkaarten tegen 21% rente
Daarnaast verbiedt de Wet Consumenten Krediet dat een bemiddelaar (dat Xeeper is) anders te verdienen dan een doorlopende provisie over de uitstaande saldo. Een andere onkostenvergoeding is niet toegestaan.
Dom vind ik het ook dat Xeeper eenvoudigweg de wettekst van kopen op afstand kopieert als algemene voorwaarden terwijl je daar bij krediettransacties niet veel aan hebt.
Zeker niet betalen dus.
Zelfmoordkaarten tegen 21% rente
Een gedeelte uit de algemene voorwaarden van de RBS. Als u niets teruggestuurd heeft is er dus geen overeenkomst, wat Xeeper er ook zelf van zou willen maken.5. Het tot stand komen van de krediettransactie
a. De krediettransactie komt tot stand nadat de aanvraag tot een krediet door Comfort Card is aanvaard en
Daarnaast verbiedt de Wet Consumenten Krediet dat een bemiddelaar (dat Xeeper is) anders te verdienen dan een doorlopende provisie over de uitstaande saldo. Een andere onkostenvergoeding is niet toegestaan.
Dom vind ik het ook dat Xeeper eenvoudigweg de wettekst van kopen op afstand kopieert als algemene voorwaarden terwijl je daar bij krediettransacties niet veel aan hebt.
Zeker niet betalen dus.