LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lenig, doorlopend krediet

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
inxsnl

Lenig, doorlopend krediet

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hoi allemaal.

Heeft er iemand ervaring met een door 1 van de 2 gehuwden afgesloten krediet,waar alleen 1 partij voor getekend heeft.
Wat zijn de gevolgen na een echtscheiding.

Gr Tim

Jonjo

Re: Lenig, doorlopend krediet

Ongelezen bericht door Jonjo »

Getrouwd in gemeenschap van goederen of op huwelijkse voorwaarden?

inxsnl

Hoi

Volgens mij GVG.

Tim

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Hoi Tim.

Daar kan ik heel kort in zijn. Hier heb ik wel vaker op dit forum een voorbeeld van aangehaald van mijn zoon. Zijn ex had schulden en leningen waar mijn zoon niets van wist. Ondanks de waarschuwingen die ik destijds had gegeven ook in het belang van ons bedrijf dat hij op huwelijkse voorwaarden moest trouwen vond hij dat niet nodig en is toch in gemeenschap van goederen getrouwd. Later toen het spaak liep en zij de pleiterik had gemaakt en niemand wist waar zij zat, kwamen bij ons en mijn zoon de rekeningen aanmaningen en incasso ellende binnen. Er was een huwelijk aangegaan en daarmee waren ook de lasten aanvaardt. Er viel niets tegen te doen, eerst betalen en dan praten. Er is nog een mogelijkheid om het via de rechter terug te vorderen, maar dat heeft geen zin want van een kikker kan je geen veren plukken. Het was zelfs zo, dat wanneer hij zijn verplichtingen niet na zou komen er beslag zou worden gelegd op het huis van zijn huidige relatie, die er totaal niets mee te maken heeft. Hoe krom kan het zijn, ik weet wel dat ik een schoondochter heb gehad!

Vr. Gr. Hans.

s i m o n e

Ongelezen bericht door s i m o n e »

Ook als je getrouwd bent mag je alleen een krediet afsluiten, huwelijkse voorwaarden hebben hier geen invloed op (alleen kun je dan vast leggen van wie de schuld is) Wat niet mag is het woonhuis (waar de partner ook woont) onderzetten voor dit krediet en een krediet samen met een derde afsluiten.

Snertjong

Ongelezen bericht door Snertjong »

Tim - lees het verhaal van resp00112469 die heeft het precies goed.toch wens ik je succes

inxsnl

Dank voor jullie reacties

Vooral die van Hans is waardevol.
Ik dacht zelf dat er bij grote verbindingen/uitgaven tussen de 2 gehuwden overleg moest zijn geweest.

T ging gelukkig niet over mezelf.

groet Tim

Gesloten