LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lening reclames op TV

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
JVerheul

Lening reclames op TV

Ongelezen bericht door JVerheul »

Ik heb van de week door omstandigheden overdag veel thuis gezeten.
Daardoor werd ik bijna de hele dag geconfronteerd met reclames van leningen. Frisia maakt het zelfs zo bond dat ze maar adviseren om geld te lenen om beter op vakantie te kunnen.
Tegenwoordig is het verboden om reclame te maken voor drank of rookwaren omdat dit slecht is voor de gezondheid. Maar als je al geen geld hebt om op vakantie te gaan en je gaat hier geld voor lenen lijkt me dat zeker ook niet gezond.
Wat vinden jullie hier nou van?

particulier

Re: Lening reclames op TV

Ongelezen bericht door particulier »

In de Veronicagids, voornamelijk populair onder jongeren, staat ook bol van reclames van Frisia, Becam, Postkrediet en lenen.nl. Dit vind ik te vergelijken met reclames van McDonald die in toiletten op openbare Amerikaanse scholen veelal voorkomt.

Een kwalijke zaak: Jongeren zijn toch een kwetsbare groep, dat wil zeggen een groep die open staat voor suggesties. Dit soort reclames doet duidelijk de indruk wekken dat lenen de gewoonste zaak van de wereld is.

boos_versatel_klantje

Ongelezen bericht door boos_versatel_klantje »

afschaffen moeten ze die reclames!!!

shamyrah

Ongelezen bericht door shamyrah »

Zondagavond 15-01-06 is Dirk Scheringa te zien in het programma van vara/ nps. De woestijnruiters.
Zondagavond 21.00 uur

De intervieuwers zijn Paul Witteman en Jeroen Pauw.

Geef jezelf op als gast.

Groetjes A3
Ver.Payback

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Dit soort reclames doet duidelijk de indruk wekken dat lenen de gewoonste zaak van de wereld is.
Nou, is lenen dan niet doodgewoon?

CB

Ongelezen bericht door CB »

SJZ Geplaatst op: 10 Jan 2006 18:04 Onderwerp:
Dit soort reclames doet duidelijk de indruk wekken dat lenen de gewoonste zaak van de wereld is.
Nou, is lenen dan niet doodgewoon?

Natuurlijk, jij doet je boodschappen toch ook met je Doorlopend Krediet.

SJZ

Bepaalde boodschappen wel ja. Die betaal ik met creditcard. Onderhoud aan mijn huis betaal ik ook met geleend geld.

Maar bovenal heb ik heel veel meer dan 100.000 euro hypotheekschuld op mijn huis.

Andere mensen bij mij in de straat hebben soms maar 50.000 euro geleend jaren geleden. (of wonen er al meer dan 30 jaar en hebben de hypotheek afbetaald.).
Zij lenen misschien 10.000 voor een andere auto. Nou en? Ik heb weer geen geld geleend voor mijn auto.

CB

Ach SJZ hier werd gepost, dat er reclame wordt gemaakt om een lening af te sluiten om met vakantie te gaan. Jouw reactie hierop is, dat lenen hiervoor normaal is.

Vind je dat echt normaal?

SJZ

CB,
1. ik reageerde op particulier, die sprak niet over vakanties, maar die vond het fout dat leningen als normaal werden gepresenteerd
2. Ik weet niet welke reclame zegt dat je geld zou moeten lenen, ik heb ze nog nooit gezien, kun je zeggen waar het om gaat?
3. En inhoudelijk: is het fout om geld te lenen voor vakantie? Dat moet iedereen voor zichzelf beslissen. Zet eens twee stellen naast elkaar: het ene stel heeft net voor 200.000 een huis gekocht, en heeft dat geld geleend. De buren hebben het huis al jaren geleden afgelost, maar hebben nu 10.000 geleend om de droomreis die ze al 30 jaar wilden maken te kunnen betalen. Is dat fouter dan geld lenen voor je huis?

En overigens CB, jij zei over mij:
Jouw reactie hierop is, dat lenen hiervoor normaal is.
Waar heb ik in mijn eerdere berichten gezegd dat een lening daarvoor (dat is: op vakantie gaan) normaal is?

CB

Volgens mij reageert particulier op de posting van JVerheul. Waar ging die o.a. over?

SJZ

Particulier sprak over de reclames in de tijdschriften, Verheul over de TV-reclames. Het bericht van particulier was dus geen reactie op, maar een aanvulling op Verheuls bericht.

Ga je ook nog op punt 2 en 3 van mij reageren, of komt je dat niet goed uit?

Gesloten