Fijn, zo'n brief van de Postbank, dat mijn Pas nu geld gaat kosten (de pas die ik nu heb).
Het is echt ongelooflijk dat ik nu moet gaan betalen voor het beheer van mijn eigen geld, waarover de Postbank dik geld verdient.
Ik heb naast een priverekening ook een zakelijke rekening bij de Postbank.
De tegoeden op deze rekeningen leveren de Postbank aan rendement per jaar een aardig bedrag op, dusdanig, dat ik vind dat ik door deze bank wel wat meer vertroeteld mag worden.
Ik heb altijd de Postbank op handen gedragen, omdat zij geen geld rekenden voor pasjes etc. Dat ik geen rente over mijn financieele tegoeden kreeg, was een keuze van mij zelf, ik hoef tenslotte ook niets te betalen.
Uiteraard kun je nu denken, zet het geld op een rente-rekening, en je verdient de kosten van zo'n pas dubbel en dik terug. KLOPT!, maar dat vind ik niet de juiste manier.
Waarschijnlijk gaan mijn prive en zakelijke rekening naar een andere bank, dan weet ik dat ik moet betalen, maar krijg ik ook rente, ach je moet nu wel........
My $.02
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Machtsmisbruik banken
Re: Machtsmisbruik banken
Een reactie op het berichtje dat nu ook de postbank een vergoeding gaat rekenen voor de pasjes en dergelijke.
Hoe lang al niet worden de clienten van verscheidene banken getrakteerd op het gebruik van (al dan niet eigen) geldautomaten, overschrijvingskaarten, portvrije enveloppen een noem maar op. Ook de Postbank is een commercieel bedrijf dat geld MOET verdienen om te kunnen blijven bestaan.
Het is zo jammer te constateren dat de Nederlander wel zo veel mogelijk service MOET ontvangen, maar niet inziet dat daaraan voor de instellingen ook kosten aan verbonden zijn. Als elke bank of welke commerciele instelling dan ook eens alle betaalde diensten en de kosten voor de clienten afschaft zullen wij wel eens zien hoe blij wij eigenlijk daarmee mogen zijn. Want zeg nu eens eerlijk, wat kost het U extra om gebruik te maken van een overschrijvingskaart? Helemaal niets, terwijl het contant storten aan bijvoorbeeld de Postbank balie tegenwoordig HFL 6,- kost.
Nou als ik voor elke overschrijving die ik moet doen zoveel moet gaan betalen, ben ik blij met de HFL 25,- die ik per jaar betaal voor de pas en waardoor dan een aantal services gratis zijn (pinnen, overschrijven, saldo lijn enz enz.)
A.Kok
Deventer
Hoe lang al niet worden de clienten van verscheidene banken getrakteerd op het gebruik van (al dan niet eigen) geldautomaten, overschrijvingskaarten, portvrije enveloppen een noem maar op. Ook de Postbank is een commercieel bedrijf dat geld MOET verdienen om te kunnen blijven bestaan.
Het is zo jammer te constateren dat de Nederlander wel zo veel mogelijk service MOET ontvangen, maar niet inziet dat daaraan voor de instellingen ook kosten aan verbonden zijn. Als elke bank of welke commerciele instelling dan ook eens alle betaalde diensten en de kosten voor de clienten afschaft zullen wij wel eens zien hoe blij wij eigenlijk daarmee mogen zijn. Want zeg nu eens eerlijk, wat kost het U extra om gebruik te maken van een overschrijvingskaart? Helemaal niets, terwijl het contant storten aan bijvoorbeeld de Postbank balie tegenwoordig HFL 6,- kost.
Nou als ik voor elke overschrijving die ik moet doen zoveel moet gaan betalen, ben ik blij met de HFL 25,- die ik per jaar betaal voor de pas en waardoor dan een aantal services gratis zijn (pinnen, overschrijven, saldo lijn enz enz.)
A.Kok
Deventer
Nou laten we even wel wezen hè? Vroeger toen de Postbank als PCGD nog een staatsbedrijf was, kon het wel allemaal gratis. En toen werd er echt geen verlies geleden, ondanks dat er lang niet zoveel geautomatiseerd was als nu. Integendeel, de Staat der Nederlanden hield elk jaar er een flinke duit aan over. Dat scheelde de belastingbetaler weer. Nu gaat die winst naar aandeelhouders, die volop in het buitenland investeren. Sinds de privatisering van wat nu de Postbank is geworden, worden klanten alleen maar op kosten gejaagd. Het zou geen gek idee zijn om de Postbank maar weer te nationaliseren. Dan is er tenminste nog politieke controle mogelijk. En hebben de andere banken ook geen vrij spel meer.
Nog even en we moeten ook nog gaan betalen voor het drukken van bankbiljetten en het slaan van munten.
Nog even en we moeten ook nog gaan betalen voor het drukken van bankbiljetten en het slaan van munten.
eindelijk toch nog verstandelijke redenering over geldzaken, u bent schijnbaar een ouder persoon gezien ervaring in deze werkwijze
gegroet
gegroet
ik snap die drukte niet over het betalen van een giropas. bij de rabo doe ik dat toch al snel een jaar of 15 (minimaal) bovendien moet ik daar als ik mijn saldo wil opvragen via de telefoon de rabofoon (0900 0909) bellen, wat ook niet bepaald goedkoop is gezien het nummer.