Heeft een bank een meldplicht als je ex de betaalafspraken restschuld hypotheek niet na komt.
Heb het probleem dat mijn ex niet betaald en ik wordt verplicht te betalen terwijl hoofdaansprakelijk is.
Waarom hij niet betaald wil de bank niet zeggen.
Door zijn schuld wordt ik hier mee opgescheept , terwijl hij de oorzaak is van onze restschuld.
Weet iemand welke stappen ik kan ondernemen?
Het is toch belachelijk dat de ander maar kan doen wat hij wil, je bent gescheiden en denk van mekaar af te zijn maar hier in Nederland blijf je vooraltijd aan mekaar verbonden door de kromme regeltjes.
Ex veroorzaakt de problemen dus zou ik zeggen los het dan ook op hij is niet voor niks ex..
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Meldplicht Bank SNS
-
Maxime2701
Meldplicht Bank SNS
Laatst gewijzigd door Maxime2701 op 02 apr 2013 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Meldplicht Bank SNS
Je geeft zelf het antwoord al. Je bent beiden hoofdelijk aansprakelijk en het maakt de bank dus niet uit wie er betaald. Dat is tussen jullie.
Bekijk het eens vanuit de bank. Jullie maken de afspraak met de bank dat jullie de hypotheek betalen. Zou het dan niet juist belachelijk zijn als, vanwege jullie onderlinge ruzie, de bank dan maar zou kunnen fluiten naar hun zekerheden en rechten?Het is toch belachelijk dat de ander maar kan doen wat hij wil, je bent gescheiden en denk van mekaar af te zijn maar hier in Nederland blijf je vooraltijd aan mekaar verbonden door de kromme regeltjes.
Ex veroorzaakt de problemen dus zou ik zeggen los het dan ook op hij is niet voor niks ex..
De bank kan dus batuurlijk gewoon het volledige bedrag bij jullie beiden blijven opeisen, net als voor jullie scheiding. Dat jullie onderling afspraken maken wie wat moet betalen, daar staat de bank buiten. Als je ex zich niet aan jullie onderlinge afspraken houdt, dan is het aan jou om daar iets aan te doen, niet aan de bank.
Met het echtscheidingsconvenant naar de rechter stappen. Daar is dat convenant (o.a.) voor. De bank staat hier volledig buiten.Maxime2701 schreef: Weet iemand welke stappen ik kan ondernemen?