Vladdermuis schreef:of de buitenlandse bank waar ik geld opneem extra kosten rekent, dit zie ik meestal al direct aan het automaat. Ik selecteer bedrag xxx en vervolgens check ik 's avonds het saldo en dat komt precies overeen met het opgenomen bedrag x wisselkoers + mogelijke extra kosten. Het vreemde is dat het bedrag dat ik als afgeschreven heb staan zeven dagen later ineens met 2-3 euro wordt verhoogd. Waarom dan ineens zeven dagen later en waarom zoveel, enkele centen okay als de wisselkoers ineens wordt aangepast, maar 2-3 euro elke keer voelt als diefstal.
Als je geld binnen de eurozone opneemt, al is dat CYPRUS, dan kost het niets, maar een stukje dichterbij naar Engeland en geldopname moet ineens weer veel meer kosten. Waarom dan vraag ik me af, gewoon de conversie koers rekenen klaar. Met al die IBAN en BIC verplichtingen zou alles toch makkelijker en goedkoper worden?
geldopname is niet zozeer het grootste probleem. Ik doe een aankoop op een Briste site die alleen rekent in GBP, ik betaal en bedrag is 232 euro. Dat staat direct op mijn creditcardoverizcht voor zeven dagen. Daarna staat er ineens 236. Dit vind ik niet eerlijk, dit heeft zo geen zin om een duur betaalpakket te nemen (anders gewoon nog maar Ideal en geen creditcard meer). Toen ik nog een basispakket had kostte elke geldopname me 1.80 en later 2 euro, daardoor nam ik zo zorgvuldig mogelijk éénmalig een groot geldbedrag op. Maar ik kan me niet herinneren dat er telkens na 3-7 dagen nog 2 a 3 euro bijkwam.
maar niemand die dit hier ook mee te maken heeft?
Heb ikzelf nog nooit mee te doen gehad.
Als ik Google vind ik dit soort info.
De bank van wie jij een bankpas of creditcard hebt, berekent als kosten:
1. een vast bedrag per keer dat jij geld trekt (tussen de € 2 en € 4,50)
2. een percentage van het opgenomen bedrag onder de naam "wisselkoersopslag" (meestal 1%-2%) 3. (sommige banken bij creditcards) een extra percentage van het opgenomen bedrag (0%-4%)
Zowel het vaste bedrag aan kosten als de wisselkoersopslag is bij bankpassen lager dan bij creditcards.
Geld trekken in Engeland met een bankpas is dus vrijwel altijd goedkoper dan met een creditcard.
door CB » 20 aug 2014 21:43
Je leest niet goed! In het artikel staat, dat ze het met een sticker moeten aangeven. Er staat niet dat de banken het ook keurig doen.
Laatst bijgewerkt door CB op 21 aug 2014 18:53, in totaal 5 keer bewerkt.
eleven schreef:door CB » 20 aug 2014 21:43
Je leest niet goed! In het artikel staat, dat ze het met een sticker moeten aangeven. Er staat niet dat de banken het ook keurig doen.
Wat moet ik er op dit nog op antwoorden?
Lees je vraag nog eens. Misschien begrijp je zelf wel wat je schrijft.
eleven schreef:door CB » 20 aug 2014 21:43
Wat moet ik er op dit nog op antwoorden?
Lees je vraag nog eens. Misschien begrijp je zelf wel wat je schrijft.
Blijkbaar weet je zelf niet wat je schrijft anders hoef je een bericht niet 5 keer aan te passen.
CB schreef:Dat moet je aan Trosradar vragen. Die hebben hier aardig huis gehouden. Nu staat er weer precies hetzelfde zoals jij het in je quote hebt overgenomen.
Ben je er al uit wat je wilde vragen?
Tros Radar heeft jou bericht niet aangepast, anders was er een melding van geweest, dat heb jezelf gemaakt.
Dat heeft Trosradar wel gedaan. De laatste wijziging overschrijft de vorige. Pas jouw posting van door eleven » 20 aug 2014 23:18 maar eens aan die Trosradar heeft aangepast. Dan verdwijnt wijzigingsmelding van Trosradar.
Je bent niet erg bijdehand, maar dat zal wel geen nieuws voor je zijn.
CB schreef:Dat heeft Trosradar wel gedaan. De laatste wijziging overschrijft de vorige. Pas jouw posting van door eleven » 20 aug 2014 23:18 maar eens aan die Trosradar heeft aangepast. Dan verdwijnt wijzigingsmelding van Trosradar.
Je bent niet erg bijdehand, maar dat zal wel geen nieuws voor je zijn.
Ben je er nu al uit wat je wilde vragen?
Kijk eens, als Tros Radar iets verwijderd/aanpast hoe het uitziet.
En Tros Radar past een bericht niet 5 keer aan.
Laatst bijgewerkt door TROS Radar op 29 jun 2014 13:33, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Offtopic uitingen verwijderd
Dit staat er dan onder een bericht.
Een bericht 5 keer aanpassen, spreekt boekdelen, maar ja, jij bent veel snugger, dan de rest hier.