LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mijn Postbank . NL
Re: Mijn Postbank . NL
Ik gebruik al 3 maanden dit programma en heb nooit problemen ermee voorheen gebruikte ik girotel en had ik meer elende als met mijn postbank . gr Bert
Re: Mijn Postbank . NL
Aan de postbank,
Ik moet zeggen dat het de laatste tijd een stuk beter gaat met de site. Uitval komt bijna niet meer voor. Zo raak ik nog enthousiast en daar moet je natuurlijk een beetje mee oppassen. Één zwaluw maakt...... .
Wat er nu nog moet veranderen is de real time overschrijvingen van de eigen girorekening naar de internetspaarrekening en van de effectenrekening naar de girorekening en omgekeerd. Dat duurt nog steeds minimaal 2 dagen en als er een weekend tussen zit 4 dagen. Er is in februari jl. via een mail aan mij al beloofd dat ook dit zou gaan veranderen. Dagen zouden seconden worden. Hiervan merk ik nog niks.
Wellicht dat ook dit nog gaat veranderen. Ik hoop het, want het scheelt toch vaak twee dagen rente in mijn nadeel!!! Groeten, Ton.
Ik moet zeggen dat het de laatste tijd een stuk beter gaat met de site. Uitval komt bijna niet meer voor. Zo raak ik nog enthousiast en daar moet je natuurlijk een beetje mee oppassen. Één zwaluw maakt...... .
Wat er nu nog moet veranderen is de real time overschrijvingen van de eigen girorekening naar de internetspaarrekening en van de effectenrekening naar de girorekening en omgekeerd. Dat duurt nog steeds minimaal 2 dagen en als er een weekend tussen zit 4 dagen. Er is in februari jl. via een mail aan mij al beloofd dat ook dit zou gaan veranderen. Dagen zouden seconden worden. Hiervan merk ik nog niks.
Wellicht dat ook dit nog gaat veranderen. Ik hoop het, want het scheelt toch vaak twee dagen rente in mijn nadeel!!! Groeten, Ton.
Re: Mijn Postbank . NL
van postbank naar postbank gaat inderdaad behoorlijk snel, maar naar een rekening van een andere bank kan het wel 3 dagen of meer duren.
Re: Mijn Postbank . NL
Programma werkt bij mij redelijk goed.
Groot nadeel is wel dat bij eigen overschrijvingen de mededelingen in het overzicht naderhand niet meer te zien zijn.
Groot nadeel is wel dat bij eigen overschrijvingen de mededelingen in het overzicht naderhand niet meer te zien zijn.
Re: Mijn Postbank . NL
Ik heb totaal geen last met MijnPostbank.nl. Alles werkt prima en boekingen vinden op de normale manier plaats. Net als bij Girotel.
Re: Mijn Postbank . NL
Ik moet zeggen dat het programma bij mij prima werkt.
Ook het realtime overboeken (in ieder geval tussen girorekeningen) gaat goed.
Natuurlijk is er wel eens een "dip" in de werkzaamheid, maar dit kan natuurlijk aan meerdere factoren liggen. Een internetverbinding (analoog of breedband) kan ook wel eens niet voor de vole 100% werken waardoor andere programma's (Mijn postbank.nl bijv.) niet correct werken.
Succes iedereen
Ook het realtime overboeken (in ieder geval tussen girorekeningen) gaat goed.
Natuurlijk is er wel eens een "dip" in de werkzaamheid, maar dit kan natuurlijk aan meerdere factoren liggen. Een internetverbinding (analoog of breedband) kan ook wel eens niet voor de vole 100% werken waardoor andere programma's (Mijn postbank.nl bijv.) niet correct werken.
Succes iedereen
Re: Mijn Postbank . NL
Ik vind de postbank.nl een verademing vergeleken met girotel. Sneller, overzichtelijker en geen last van storingen. Alleen heel in het begin heb ik een keer niet in kunnen loggen. Verder nooit problemen gehad.
Re: Mijn Postbank . NL
Bij mij werkt het perfect. Snel en altijd beschikbaar. Met Girotel kon ik maar op bepaalde tijden terecht. Mijn Postbank is altijd beschikbaar.
Re: Mijn Postbank . NL
Ook ik begon enthousiast aan Mijn Postbank.nl
Nou dat leren ze je wel af bij de Postbank. We beginnen met een onmogelijk wachtwoord en dan laten we je erachterkomen dat mijnpostbank.nl alleen werkt onder een door de Postbank uitgekozen programma. Wat verouderd, niet zo gangbaar en alleen werkzaam op een oudere? PC.
Na driemaal proberen in te loggen blokkert het wachtwoord en mag je een nieuw aanvragen. Na ruim een week weer proberen, eenmaal gedeeltelijk gelukt notabene op mijn Apple maar op de PC geen resultaat.
Voor mij blijft het dus HUN POSTBANK.NL
Wanneer gaat de Postbank eens met de tijd mee? Wanneer leveren zij net als de andere banken een bereikbaar produkt?
Theo van Egmond
Nou dat leren ze je wel af bij de Postbank. We beginnen met een onmogelijk wachtwoord en dan laten we je erachterkomen dat mijnpostbank.nl alleen werkt onder een door de Postbank uitgekozen programma. Wat verouderd, niet zo gangbaar en alleen werkzaam op een oudere? PC.
Na driemaal proberen in te loggen blokkert het wachtwoord en mag je een nieuw aanvragen. Na ruim een week weer proberen, eenmaal gedeeltelijk gelukt notabene op mijn Apple maar op de PC geen resultaat.
Voor mij blijft het dus HUN POSTBANK.NL
Wanneer gaat de Postbank eens met de tijd mee? Wanneer leveren zij net als de andere banken een bereikbaar produkt?
Theo van Egmond
Re: Mijn Postbank . NL
Aan de postbank,
Ik moet zeggen dat het de laatste tijd een stuk beter gaat met de site. Uitval komt bijna niet meer voor. Zo raak ik nog enthousiast en daar moet je natuurlijk een beetje mee oppassen. Één zwaluw maakt...... .
Wat er nu nog moet veranderen is de real time overschrijvingen van de eigen girorekening naar de internetspaarrekening en van de effectenrekening naar de girorekening en omgekeerd. Dat duurt nog steeds minimaal 2 dagen en als er een weekend tussen zit 4 dagen. Er is in februari jl. via een mail aan mij al beloofd dat ook dit zou gaan veranderen. Dagen zouden seconden worden. Hiervan merk ik nog niks.
Wellicht dat ook dit nog gaat veranderen. Ik hoop het, want het scheelt toch vaak twee dagen rente in mijn nadeel!!! Groeten, Ton.
Ik moet zeggen dat het de laatste tijd een stuk beter gaat met de site. Uitval komt bijna niet meer voor. Zo raak ik nog enthousiast en daar moet je natuurlijk een beetje mee oppassen. Één zwaluw maakt...... .
Wat er nu nog moet veranderen is de real time overschrijvingen van de eigen girorekening naar de internetspaarrekening en van de effectenrekening naar de girorekening en omgekeerd. Dat duurt nog steeds minimaal 2 dagen en als er een weekend tussen zit 4 dagen. Er is in februari jl. via een mail aan mij al beloofd dat ook dit zou gaan veranderen. Dagen zouden seconden worden. Hiervan merk ik nog niks.
Wellicht dat ook dit nog gaat veranderen. Ik hoop het, want het scheelt toch vaak twee dagen rente in mijn nadeel!!! Groeten, Ton.
Re: Mijn Postbank . NL
sinds ik adsl heb ben ik overgestapt van girotel naar mijn postbank.nl
Niets dan lof over de internetsite. Met girotel had ik wekelijks problemen die nu met de noorderzon zijn vertrokken.
Ik ben in de gelegenheid om vaak overdag gebruik te maken van de site en ondervind dat geen problemen. De site is duidelijk, snel en overzichtelijk. Naar mijn mening scoort de postbank hierbij een dikke 8
Niets dan lof over de internetsite. Met girotel had ik wekelijks problemen die nu met de noorderzon zijn vertrokken.
Ik ben in de gelegenheid om vaak overdag gebruik te maken van de site en ondervind dat geen problemen. De site is duidelijk, snel en overzichtelijk. Naar mijn mening scoort de postbank hierbij een dikke 8
Re: Mijn Postbank . NL
Inleiding:
vanaf januari 2993: start internet effecten bij Postbank: voor mij als proef i.p.v. telefoonorderen.(bij andere bank trouwens)
ERvaringen: zeer slecht.Dat is nog verergerd vanaf april 2004 toen de postbank ook de girorekeningen op internetsite heeft gezet.
Internet effecten betekend dat ik ma t/m vrij op postbank zit. Althans dat is het doel Immers de reclame van de postbank: 7 x 24 uren internetbankieren , overal ter wereld.Nee dus. De reclame van 7 x 24 uren wordt no niet eens 5 x 24 uren gehaald. Én de storingen zijn natuurlijk altijd als je van Mijn Postbank.nl gebruik wil maken.
Dus : nog steeds bij de oude bank telefoonorderen voor effecten. Rekening beheren en overboeken? nee daar ben ik nog maar niet ingetrapt. Waar het aan ligt allemaal? Ik heb enige kennis en gevraagd aan deskundu=ige over mijn waarnemingen: de postbank heeft de techniek slecht geregeld.
met vriendelijke groet, Jan
vanaf januari 2993: start internet effecten bij Postbank: voor mij als proef i.p.v. telefoonorderen.(bij andere bank trouwens)
ERvaringen: zeer slecht.Dat is nog verergerd vanaf april 2004 toen de postbank ook de girorekeningen op internetsite heeft gezet.
Internet effecten betekend dat ik ma t/m vrij op postbank zit. Althans dat is het doel Immers de reclame van de postbank: 7 x 24 uren internetbankieren , overal ter wereld.Nee dus. De reclame van 7 x 24 uren wordt no niet eens 5 x 24 uren gehaald. Én de storingen zijn natuurlijk altijd als je van Mijn Postbank.nl gebruik wil maken.
Dus : nog steeds bij de oude bank telefoonorderen voor effecten. Rekening beheren en overboeken? nee daar ben ik nog maar niet ingetrapt. Waar het aan ligt allemaal? Ik heb enige kennis en gevraagd aan deskundu=ige over mijn waarnemingen: de postbank heeft de techniek slecht geregeld.
met vriendelijke groet, Jan
Re: Mijn Postbank . NL
Ik snap niet wat jullie allemaal lopen / zitten te zeuren over deze dienst.
Zolang je werkt met een normale pc (lees: windows) waarop internet explorer is geïnstalleerd, dan ondervind ik totaal geen problemen.
Als Linux gebruiker (of als windows gebruiker met een open source browser) echter, zit je bijna altijd met je handen in het haar. Gelukkig is de postbank nu (06-08-2004) eindelijk een klein beetje overstag gegaan door te stellen dat zij een 3-tal linux combinaties (Red Hat 9.0 en Mozilla 1.2.1; Knoppix 3.2 en Mozilla 1.3; en Knoppix 3.2 en Konquerer 3.1.1.) ondersteunen...
Hier is door de linux community "hard gevochten" en waarom eigenlijk? Als de postbank zichzelf gewoon had geconformeert aan de, simpele, w3c standaarden. Dan had deze "strijd" helemaal niet geleverd hoeven te worden, dan had deze dienst gewoon voor een ieder beschikbaar geweest.
Zolang je werkt met een normale pc (lees: windows) waarop internet explorer is geïnstalleerd, dan ondervind ik totaal geen problemen.
Als Linux gebruiker (of als windows gebruiker met een open source browser) echter, zit je bijna altijd met je handen in het haar. Gelukkig is de postbank nu (06-08-2004) eindelijk een klein beetje overstag gegaan door te stellen dat zij een 3-tal linux combinaties (Red Hat 9.0 en Mozilla 1.2.1; Knoppix 3.2 en Mozilla 1.3; en Knoppix 3.2 en Konquerer 3.1.1.) ondersteunen...
Hier is door de linux community "hard gevochten" en waarom eigenlijk? Als de postbank zichzelf gewoon had geconformeert aan de, simpele, w3c standaarden. Dan had deze "strijd" helemaal niet geleverd hoeven te worden, dan had deze dienst gewoon voor een ieder beschikbaar geweest.
Re: Mijn Postbank . NL
Hi,
Al maanden bezig met Postbank.nl en ook zulke klachten als op dit forum gemeld.
Quote van de Postbank site:
Ik heb al meerdere malen ´s avonds niets kunnen overmaken en moest dan de volgende ochtend als nog mijn betalingen(inclusief vertraging) doen.
Ook de onlogische opbouw van de pagina´s (snel naar je overzicht kunnen gaan is er lang niet geweest) en de zeer trage opbouw van de pagina (ondanks Pentium 4 en ADSL) is storend!
Ik weiger naar Girotel (inbellen) over te stappen als ik al ADSL heb.... dan wordt het een andere bank.... als er niets aan de site gebeurd, of als ze niet vertellen wat ze er aan gaan doen!!
Marcel,
Zaandam.
Al maanden bezig met Postbank.nl en ook zulke klachten als op dit forum gemeld.
Quote van de Postbank site:
....en even later krijg je de melding dat je niet op de drukke tijden (middag en avond) moet aanloggen..... te gek voor woorden!!!!"Wat is Mijn Postbank.nl?
Met Mijn Postbank.nl kunt u heel eenvoudig waar u maar wilt, 24 uur per dag: "
Ik heb al meerdere malen ´s avonds niets kunnen overmaken en moest dan de volgende ochtend als nog mijn betalingen(inclusief vertraging) doen.
Ook de onlogische opbouw van de pagina´s (snel naar je overzicht kunnen gaan is er lang niet geweest) en de zeer trage opbouw van de pagina (ondanks Pentium 4 en ADSL) is storend!
Ik weiger naar Girotel (inbellen) over te stappen als ik al ADSL heb.... dan wordt het een andere bank.... als er niets aan de site gebeurd, of als ze niet vertellen wat ze er aan gaan doen!!
Marcel,
Zaandam.
Re: Mijn Postbank . NL
helemaal mee ens
de postbank.nl is een ware ergernis
girotel ging prima, maar via de website niet
maar de postbank heeft girotel afgeschaft
hoe krijgen we de postbank zover, dat de site zonder storingen is?
er zijn toch genoeg klanten
de postbank.nl is een ware ergernis
girotel ging prima, maar via de website niet
maar de postbank heeft girotel afgeschaft
hoe krijgen we de postbank zover, dat de site zonder storingen is?
er zijn toch genoeg klanten
Re: Mijn Postbank . NL
Ook ik vind mijn postbank geen verbetering maar een verslechtering.
Vanaf het eerste begin heb ik hun mijn klachten laten weten.
Toen ik overging moest ik wel nog 2 maanden betalen voor girotel en dat was nooit verteld dat je dat op moest zeggen, via de computer weten ze alles van je maar zoiets simpels als girotel stoppen kon niet automatisch!
Voor je een link hebt was het op dat ogenblik niet mogelijk om in te loggen,,je kan geen overzichten afdrukken het is alleen mogelijk om te downloaden en dan moest je wel in het bezit zijn van m.s exel!!
Je wordt met van alles op gezadeld waarbij je geen enkele inspraak hebt.
Vanaf het eerste begin heb ik hun mijn klachten laten weten.
Toen ik overging moest ik wel nog 2 maanden betalen voor girotel en dat was nooit verteld dat je dat op moest zeggen, via de computer weten ze alles van je maar zoiets simpels als girotel stoppen kon niet automatisch!
Voor je een link hebt was het op dat ogenblik niet mogelijk om in te loggen,,je kan geen overzichten afdrukken het is alleen mogelijk om te downloaden en dan moest je wel in het bezit zijn van m.s exel!!
Je wordt met van alles op gezadeld waarbij je geen enkele inspraak hebt.
Re: Mijn Postbank . NL
Oke, nog even een laaste overzicht je,
Ik heb net zo'n beetje alles door zitten lezen, en er zijn dus duidelijk 2 stromen... de goede en de kwade...
Persoonlijk hoor ik tot de goede, heb vrijwel nooit problemen met info opvragen of geld versturen. Heel af en toe een onderhoud of drukte probleem, maar dat heeft elke website wel eens...
Ook de opmerking die gemaakt is over het opschonen van je pc, vind ik niet geheel verkeerd, bij de wisseling van postbank.nl naar mijnpostbank.nl kan het goed zijn dat er wat cookies of temp internetfiles dwars zitten. Als eigenaar van een bedrijfje wat alle problemen van een pc onder zijn neus krijgt, weer ik dat veel mensen zomaar op alles akkoord klikken, en dat er een hoop rotzooi binnengehaald wordt op deze manier (NO FLAME, bedaar nog ff)
Dus bij mensen die problemen hebben zou ik eens willen adviseren, ruim je temporary internet files op, ruim je cookies op, en post je resultaten hier, kwaad kan het niet (als je het goed doet) hooguit wordt je internet tijdelijk ietsjes trager omdat elke pagina opnieuw geheel ingelzen moet worden, maar dat is voor de meeste mensen geen probleem deze temp files weer vol te krijgen.
GEEN WOORDEN MAAR DADEN
Ik heb net zo'n beetje alles door zitten lezen, en er zijn dus duidelijk 2 stromen... de goede en de kwade...
Persoonlijk hoor ik tot de goede, heb vrijwel nooit problemen met info opvragen of geld versturen. Heel af en toe een onderhoud of drukte probleem, maar dat heeft elke website wel eens...
Ook de opmerking die gemaakt is over het opschonen van je pc, vind ik niet geheel verkeerd, bij de wisseling van postbank.nl naar mijnpostbank.nl kan het goed zijn dat er wat cookies of temp internetfiles dwars zitten. Als eigenaar van een bedrijfje wat alle problemen van een pc onder zijn neus krijgt, weer ik dat veel mensen zomaar op alles akkoord klikken, en dat er een hoop rotzooi binnengehaald wordt op deze manier (NO FLAME, bedaar nog ff)
Dus bij mensen die problemen hebben zou ik eens willen adviseren, ruim je temporary internet files op, ruim je cookies op, en post je resultaten hier, kwaad kan het niet (als je het goed doet) hooguit wordt je internet tijdelijk ietsjes trager omdat elke pagina opnieuw geheel ingelzen moet worden, maar dat is voor de meeste mensen geen probleem deze temp files weer vol te krijgen.
GEEN WOORDEN MAAR DADEN
Re: Mijn Postbank . NL
Ik ben het geheel eens met de heer Bodbijl. Ook ik heb dezelfde problemen ervaren en dat waren zeker geen hardware problemen zoals sommigen zich durven aan te matigen.
Als de site werkt dan is er voldoende gebruikersgemak, maar door de storingen of onderhoud of te druk etc., wordt dit gemak volledig teniet gedaan. Helaas was ik ook nog eens verplicht op dit systeem over te gaan omdat girotel voor de mac niet meer ondersteund werd door de Postbank.
De Postbank maakt met hun standaard zinnetje "onze excuses voor het ongemak" geen sterke indruk met hun systeem. Ik overweeg ook sterk over te stappen naar de concurrentie omdat ik van collega's alleen lof hoor over hun internet bank.
Als de site werkt dan is er voldoende gebruikersgemak, maar door de storingen of onderhoud of te druk etc., wordt dit gemak volledig teniet gedaan. Helaas was ik ook nog eens verplicht op dit systeem over te gaan omdat girotel voor de mac niet meer ondersteund werd door de Postbank.
De Postbank maakt met hun standaard zinnetje "onze excuses voor het ongemak" geen sterke indruk met hun systeem. Ik overweeg ook sterk over te stappen naar de concurrentie omdat ik van collega's alleen lof hoor over hun internet bank.
Re: Mijn Postbank . NL
Ja. Ik wil ook even duidelijk stellen dat hier geen sprake is van verkeerd PC-gebruik of wat dan ook. Ik heb geen oude cookies want ik had nog niet eens zolang MijnPostbank.nl. Bovendien is mijn zoon professioneel systeembeheerder en die ziet zo nauwgezet toe dat er regelmatig onderhoud wordt gepleegd dat ik er af en toe moe (en arm) van word.
Bovendien wordt door Mevrouw Cats van de Klantenservice ook steeds toegegeven dat MijnPostbank.nl NIET werkt zoals de Postbank ZELF zou willen, maar zij kan ook niet vertellen wanneer de problemen over zullen zijn. Er wordt aan gewerkt......
Ik vond het heel spijtig om afscheid te moeten nemen van de Postbank als zodanig want ik was altijd heel tevreden over alles. Maar een dagelijks terugkerende ergernis kan niet worden goedgemaakt door service die je hooguit 2 x per jaar nodig hebt. Misschien is de 'gewone' service van de bank die ik nu heb wel helemaal niet goed, dat weet ik niet (hoewel surfen op klachten niets opleverde) maar in ieder geval is de site vlekkeloos en 100% toegankelijk. En daar heb je dagelijks mee te maken.
Bovendien wordt door Mevrouw Cats van de Klantenservice ook steeds toegegeven dat MijnPostbank.nl NIET werkt zoals de Postbank ZELF zou willen, maar zij kan ook niet vertellen wanneer de problemen over zullen zijn. Er wordt aan gewerkt......
Ik vond het heel spijtig om afscheid te moeten nemen van de Postbank als zodanig want ik was altijd heel tevreden over alles. Maar een dagelijks terugkerende ergernis kan niet worden goedgemaakt door service die je hooguit 2 x per jaar nodig hebt. Misschien is de 'gewone' service van de bank die ik nu heb wel helemaal niet goed, dat weet ik niet (hoewel surfen op klachten niets opleverde) maar in ieder geval is de site vlekkeloos en 100% toegankelijk. En daar heb je dagelijks mee te maken.