LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MijnPostbank.nl : De mededelingen komen terug !

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
e-chec

MijnPostbank.nl : De mededelingen komen terug !

Ongelezen bericht door e-chec »

In meerdere items op dit Forum over MijnPostbank.nl is het gemis van de mededelingen op de rekeningafschriften van de Postbank genoemd. Sinds jaar en dag waren zij aanwezig en hadden zij een essentiële functie, maar sinds de invoering van MijnPostbank.nl blijken ze op de rekeningafschriften afgevoerd te zijn.

Op klachten van rekeninghouders werd hooghartig gemeld dat de Postbank “daarvoor heeft gekozen”. Dat komt over als “wij hebben daarvoor de mening van de klant niet nodig, wij hebben een keuze gemaakt en die in per definitie juist”. Uitermate hooghartig van de Postbank-automatiseerders, bij wie het inzicht in de functie van de Mededelingen blijkt te ontbreken.

In het item " En als je dan MijnPostbank.nl bereikt ..." op Tros Radar Forum heb ik aangegeven dat ik bij herhaling het Contactcenter van de Postbank over het probleem Mededelingen heb benaderd. Op 11 maart is - voor de tweede keer – door het Postbank Contactcenter gemeld dat mijn e-mailbericht is doorgestuurd naar de afdeling Klantenservice en dat er binnen 10 dagen zal worden gereageerd.

Het heeft even langer geduurd, maar vandaag kreeg ik per telefoon dan toch de lang verwachte reactie van Postbank Klantenservice. En wie schetst mijn verbazing, de Postbank is overstag! De heer Bansraj van Postbank Klantenservice deelde mij mee dat er een nieuwe versie van MijnPostbank.nl per juni-juli wordt doorgevoerd, waarbij de mededelingen weer op de afschriften zullen terugkeren.

Tijdens de telefonische gedachtenwisseling toonde de heer Bansraj veel begrip voor de behoefte aan informatie op de rekeningafschriften, zelfs naast het betalingskenmerk. Het betalingskenmerk is een herkenbaar gegeven voor de uitschrijver van de rekening, niet voor degene die betaalt. Uitsluitend de mededeling op het afschrift maakt de betaling voor de rekeninghouder duidelijk. Dus is het logisch dat in alle gevallen mededelingen kunnen worden toegevoegd en dat die ook op de afschriften worden weergegeven.

Het brede begrip voor de klachten van de klant en de ruimhartige erkenning van gebreken in het programma Mijn Postbank.nl - ook de knullige sortering op alfabet in het adresboek en de sterk mankerende downloadbestanden - komen na de steevast ontwijkende antwoorden van het Postbank Contactcenter weldadig over. Het luisteren naar de klant, tot uitdrukking komend in het opnemen van de mededelingen, vormt een doorbraak. Dit is de eerste keer, dat ik met betrekking van de zaken die aan de orde zijn gesteld, bij de Postbank kracht ervaar.
Proficiat !

e-chec

Jaap K

Re: MijnPostbank.nl : De mededelingen komen terug !

Ongelezen bericht door Jaap K »

Ook ik heb, zonder succes, veel geklaagd over het feit dat de ingevoerde mededelingen naar de elektronische jachtvelden gestuurd werden en zou erg blij zijn als dit echt gefixed wordt (want in mijn ogen was dit gewoon een flinke bug)

Kornaer

Re: MijnPostbank.nl : De mededelingen komen terug !

Ongelezen bericht door Kornaer »

Het weglaten van mededelingen op de afschriften vind ik een van de grootste missers van het programma MijnPostbank.nl. Het is onbegrijpelijk dat notabene een bank zo'n fout maakt. Het is vergelijkbaar met het afleveren door de fabrikant van een auto zonder remmen.
Wat mij heeft verbaasd is dat de consumentenrubrieken van Tros en Vara hier geen aandacht aan hebben besteed, evenmin als de Consumentenbond. Die hebben echt zitten slapen.
Maar goed, binnenkort komt dan alles volgens zeggen weer goed.

Kornaer

Gesloten