LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] na opzeggen groeipolis na 4 1/2 maand nog geen cent gezien

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
patsjenko

na opzeggen groeipolis na 4 1/2 maand nog geen cent gezien

Ongelezen bericht door patsjenko »

Half oktober toen ze nog 17 jaar was hebben wij de groeipolis van mijn dochter die bij de Postbank liep via de ING bank opgezegd.
Het vrijkomende bedrag moest worden overgemaakt naar de Belgische rekening van mijn dochter.
Dat zou 2 tot 3 weken kunnen duren.
We zijn nu 4 1/ /2 maand verder en na minimaal 15 telefoontjes en inmiddels 8 bezoeken aan een filiaal van de ING Bank hebben wij nog altijd geen cent gezien.
Er zijn allerlei smoezen verteld maar niemand weet wat de reden is.
Ik zou al minimaal 10 keer zijn teruggebeld omdat ING het zou uitzoeken maar er is niet 1 keer gebeld.
Ik heb altijd zelf het inititiatief moeten nemen.
Het is te gek voor woorden.
Bij een bank die zo met haar klanten omgaat zet ik toch ernstige vraagtekens.
Ik weet niet of er mensen zijn die soortgelijke ervaringen hebben met ING ???
Misschien zouden we dan samen actie kunnen ondernemen tegen ING.
Wat hier gebeurt dat kan toch niet ???

Chanmaster

Re: na opzeggen groeipolis na 4 1/2 maand nog geen cent gezien

Ongelezen bericht door Chanmaster »

En niemand vertelt u hoe het precies zit. Ik zal u uit de droom helpen. Bij het afsluiting van een polis wordt er afsluitprovisie betaald. Dez provisie wordt doorgaans binnen een termijn van twee jaren uit de premie betaald. Daar deze polis reeds na vier en een halve maand wordt opgezegd zou het maar zo kunnen dat uw dochter een declaratie kan ontvangen wegens kosten.
Dat men u hierover niet geïnformeerd heeft is uitermate slordig.

kweenie

Re: na opzeggen groeipolis na 4 1/2 maand nog geen cent gezien

Ongelezen bericht door kweenie »

Chanmaster, de polis loopt volgens mij al veel langer. Die 4½ maand is de tijd tussen het opzeggen van de polis en het overmaken naar de Belgische bankrekening. Waarschijnljik is de polis afgesloten kort na de geboorte.

Ik denk dat de vertraging vooral te maken heeft met de vraag hoe dit fiscaal behandeld moet worden, aangezien die polis sterk op de Nederlandse fiscaliteit geënt is en de Belgische fiscus misschien vragen stelt bij de uitkering. Het zou kunnen zijn dat er daarom, ik noem maar wat, bepaalde bronheffing/voorheffing IB ingehouden moet worden die mogelijk later weer teruggevraagd zou kunnen worden. Of niet. En dat ING zelf ook nog moet uitzoeken hoe zij dit volgens de regels moeten doen en hoeveel er dan uitgekeerd moet worden. Maar ik zou denken dat ING dit dan ook even aan TS zou kunnen melden.

Gesloten