Ja, alweer een probleem!
Nu het volgende,
Ik werkte al geruime tijd voor mijn ex werkgever +- 7jaar, toen de zaken wat minder besloot mijn oude werkgever zijn zaak te verkopen aan een andere partij! Al het personeel, waaronder ik zijn overgenomen!
dit heeft op 1-1-2005 plaatsgevonden...
In mijn contract zijn een aantal dingen opgenomen waaronder een bruto salaris, een bonus regeling, en een 13e maand..
Volgens mijn nieuwe werkgever heb ik recht op mijn brutosalaris, + de bonus regeling van de nieuwe baas (deze is aantaanbaar lager dan mijn vorige) + een 13e maand welke alleen zal worden uitgekeerd indien het hele bedrijf zijn jaar target heeft gehaald!!
Voorheen kreeg ik elk jaar keurig netjes mijn dertiende maand uitbetaald!! Vroeger was de 13e maand dus individueel en nu word er dus naar het hele bedrijf gekeken en moet je maar nog zien of je hem krijgt!!
Ik heb dus mijn voorlopige contract niet getekend, maar wat nu!?
Met vriendelijke groet,
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuwe werkgever, nieuw contract..
Re: Nieuwe werkgever, nieuw contract..
Als jou contract niet is veranderd bij de aankoop van het bedrijf, lijk thet mij dat de neiuwe eigenaar bij de koop van het bedrijf de bestaande contracten heeft overgenomen.
Dus jou nieuwe baas moet zich houden aan de eerder gemaakte afspraken, tenslotte heb jij toch niets getekend of accoord bevonden tijdens het verkoop van het bedrijf, of wel soms??
Ik zou zeggen ga ff naar bereau van rechtshulp of schakel de bond in.
suc6
Dus jou nieuwe baas moet zich houden aan de eerder gemaakte afspraken, tenslotte heb jij toch niets getekend of accoord bevonden tijdens het verkoop van het bedrijf, of wel soms??
Ik zou zeggen ga ff naar bereau van rechtshulp of schakel de bond in.
suc6
Hiervoor geldt hetzelfde antwoord als op je eerdere vraag gegeven.
Indien er geen sprake was van faillissement geldt de artikel 663 uit boek 7 van het Burgelijk Wetboek.
-----------------------------------
Artikel 663
Door de overgang van een onderneming gaan de rechten en verplichtingen die op dat tijdstip voor de werkgever in die onderneming voortvloeien uit een arbeidsovereenkomst tussen hem en een daar werkzame werknemer van rechtswege over op de verkrijger. Evenwel is die werkgever nog gedurende een jaar na de overgang naast de verkrijger hoofdelijk verbonden voor de nakoming van de verplichtingen uit de arbeidsovereenkomst, die zijn ontstaan vóór dat tijdstip.
Of te wel de lusten en lasten gaan over op de nieuwe eigenaar. Zelfs het tekenen van een arbeidsovereenkomst is feitelijk niet nodig.
Maar misschien probeert men met deze truc/misleiding je een slechtere arbeidsovereenkomst door tekenen aan te smeren.
Indien er geen sprake was van faillissement geldt de artikel 663 uit boek 7 van het Burgelijk Wetboek.
Artikel 663
Door de overgang van een onderneming gaan de rechten en verplichtingen die op dat tijdstip voor de werkgever in die onderneming voortvloeien uit een arbeidsovereenkomst tussen hem en een daar werkzame werknemer van rechtswege over op de verkrijger. Evenwel is die werkgever nog gedurende een jaar na de overgang naast de verkrijger hoofdelijk verbonden voor de nakoming van de verplichtingen uit de arbeidsovereenkomst, die zijn ontstaan vóór dat tijdstip.
Of te wel de lusten en lasten gaan over op de nieuwe eigenaar. Zelfs het tekenen van een arbeidsovereenkomst is feitelijk niet nodig.
Maar misschien probeert men met deze truc/misleiding je een slechtere arbeidsovereenkomst door tekenen aan te smeren.
Tip: bel eens met de juridische afdeling van het CWI