LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onrechtmatig verkopen Versatel aandelen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ovi79

Onrechtmatig verkopen Versatel aandelen

Ongelezen bericht door ovi79 »

Vorig jaar toen Tele2 een bod had gedaan op Versatel, heb ik de Postbank tot 2 keer toe aangegeven dat ze mijn aandelen Versatel niet mochten aanmelden.
Door een fout bij hen is dit toch gebeurd. Gevolg was dat ik niet meer kon handelen met die aandelen (omdat ik ze niet meer had) en daardoor een flinke koerswinst heb gemist.

toen ik mijn klacht hierover indiende kreeg ik te horen dat de Postbank niet aansprakelijk gesteld kon worden.
Dit was voor mij genoeg reden om mijn aandelen over te zetten naar een andere bank. Nu (3 maanden later) is het eindelijk gelukt en zijn mijn aandelen overgezet naar de Rabobank.
Hiervoor heb ik echter wel kosten moeten betalen aan de Postbank: verkoop kosten en 30 euro administratieve kosten.

Mijn vraag is: mag de Postbank dit in rekening brengen?
ik ben namelijk van mening dat doordat de Postbank mijn aandelen zonder mijn toestemming heeft verkocht, de vertrouwensrelatie met hen is beschaamd waardoor ik geen zaken met hen meer wil doen. Eigenlijk hebben zij de relatie verbroken op het moment dat ze mijn aandelen verkochten zonder mijn toestemming.
heb ik gelijk?

Mk

Re: Onrechtmatig verkopen Versatel aandelen

Ongelezen bericht door Mk »

Nee.

particulier

Ongelezen bericht door particulier »

Ovi,

In principe mag de bank gewoon kosten inhouden volgens hun Algemene Voorwaarden. Ben je het oneens met hoe met je aandelen is omgesprongen, moet je toch een klacht indienen bij de Postbank. Als die de klacht niet gegrond wordt verklaard, moet je naar de Geschillencommissie Bankzaken of het Dutch Security Institute.

ontwakend

Ongelezen bericht door ontwakend »

Bij de SNS BANK was je goedkoper uitgeweest dan bij de RABO-bank, maar de Postbank was en is goedkoper dan de SNS en de RABO-bank

bij BINCK handel je met echte bankrekening zelfstandig van 10 cijfers

bij ALEX handel je met een vermogen kleiner dan 50.000 goedkoper dan bij de SNS

Gesloten