LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte incasso (dsb bank)

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Rolandroland

Onterechte incasso (dsb bank)

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Canal Digitaal heeft onterecht ongeveer 160 euro van mijn rekening geboekt. Nu wilde ik het terughalen. De DSB Bank geeft aan dat het binnen 1 maand had moeten gebeuren. Het kan niet meer terug geboekt worden helaas. Ik moet bij Canal Digitaal wezen. Echter de bank is verplicht wanneer er sprake is van een onterechte incasso is geweest het terug te halen omdat dit geregeld is in de wet. De reactie van de DSB Bank was dat zij daar zich niet aan houden omdat zij dat gewoon weg niet doen. Ik gaf aan de medewerkster aan dat zij het wel zeker wist. Zij vroeg het aan haar collega. Die reageerde ontkennend. Toen nogmaals op aangedrongen. Zij had haar leiding gevende gevraagd. Helaas het is niet mogelijk.

Regel onterechte incasso's:

Onterechte incasso?

Het incasseren van geld van uw rekening mag niet zonder uw uitdrukkelijke toestemming gebeuren. Bij een onterechte afschrijving kunt u ook nog na 30 dagen of bij een eenmalige incasso uw betaling terug laten storten. Dit moet via uw bank gebeuren. Uw bank kan controleren of er een geldige machtiging was afgegeven. Is er daadwerkelijk sprake van een onterechte incasso dan wordt de betaling teruggestort op uw rekening.

Deze procedure duurt over het algemeen een maand. De procedure kan gestart worden tot een jaar na afschrijving van het bedrag van uw rekening. Het is wel raadzaam om ook het desbetreffende bedrijf een brief te sturen waarin u aangeeft dat u van mening bent dat het bedrag onterecht van uw rekening is geïncasseerd omdat u geen toestemming voor de incasso heeft gegeven.

Bron: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=7274

Rolandroland

Re: Onterechte incasso (dsb bank)

Weet iemand wat je hier nog aan kunt doen? Ik heb al een klachten brief geschreven. Is het ook wettelijk geregeld die ik hun kan laten zien?

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Hebben ze een machtiging tot automatische incasso van je gekregen?

Rolandroland

Ja alleen ik heb opgezegd dus is het contract ontbonden aldus de Consumentenbond. De Consumentenbond geeft aan dat ook de DSB bank aan de 'melding onterechte incasso' moet doen.

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Uw bank kan controleren of er een geldige machtiging was afgegeven.
En die had je dus gegeven. Dan moet de bank dus gewoon overboeken!

Rolandroland

Ik heb eerder bij Debitel ook zo iets gehad. Zij gingen van een andere klant geld van mijn rekening halen onder mijn gegeven machtiging toch heb ik het geld netjes terug gekregen!

Vandaag weer even gebeld met de DSB bank en ik word in het gelijk gesteld. Zij gaan nu een formulier invullen. De medewerkster was zelf ook niet bekend hier mee en is blij dat ze dit nu ook weet.

Gesloten