LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Open brief aan de Rabobank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
L.Rozenwater

Open brief aan de Rabobank

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Geachte Rabobankdirectie,

Ik ken de Rabobank als principieel, vooral als het om partikuliere klanten gaat. Grote zakelijke klanten is natuurlijk een ander verhaal. Die "grote jongens" komen eens om een paar miljoen en als er eens wat fout gaat so what..... Het gaat immers maar om geld wat alleen op papier bestaat.

Maar nu de prive persoon met een gewone rekening, waarbij vaak met echt geld wordt om gegaan. Dat is een ander verhaal: Je moet dan als bank op de kleintjes letten; net als een bekende groot grutter.

Zo kan het voorkomen dat zo'n prive persoon een krediet op zijn rekening heeft tot een bepaald bedrag en komt het voor dat de limiet wordt overschreden. Dat moet je natuurlijk als bank goed in de gaten houden en je stuurt, als die prive persoon over zijn limiet gaat op of rond de achtste van de maand even een standaard brief met het verzoek de overstand onmiddelijk aan te vullen.
Daar kan ik nog in komen als het om b.v. 2% van het krediet gaat. Je moet er toch niet aan denken dat je "echt" geld zou verliezen door zo'n stelletje onbenullige klanten waar je toch al niets aan verdient.

Waarom ik dit schrijf ? Nou, omdat ook ik zo'n onbenullige klant ben en het lef heeft om een overstand te hebben. Vandaar dat ik ook zo'n "aardige" brief kreeg waaruit ik even citeer:
"U dient deze overstand onmiddelijk op te heffen door minimaal € 0,01 op uw rekening te storten"

Die dwingende regel kan ik me echt wel in denken hoor ! Alleen dat daarvoor een brief per TNT-Post verstuurd moet worden welke alleen aan porto en andere kosten vele malen meer kost dan het bedrag van de overstand......

Tja, die principes he ?

Hoogachtend, een klant die het waardeert dat er op de kleintjes wordt gelet.

PS U vindt het toch niet erg dat ik er smakelijk om gelachen heb en later in gedachten nog eens de middel vinger heb opgestoken ?

PP

Re: Open brief aan de Rabobank

Ongelezen bericht door PP »

En ojee als wij in gebreke bliven!! Weer een voorbeeld van de klunsigheid van een bank! En dit moet op onze centen letten? Laat me niet lachen! Klunzen van hun eigen hebzucht zijn het en het ergste is dat onze regering hiermee onder een hoedje speelt! Walgelijk1
Maar goed kloot maar verder aan Wouter Bos; ook jij krijgt dit niet op de riit want her zijn veel te veel belangen in het geding.How low can you go

Groetjes

PP

rvkeuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

wat is hier klunzig aan? paar biertjes teveel op?

dat is het nadeel van automatisering... en in dit geval inderdaad een beetje overbodig

Peter-O

Ongelezen bericht door Peter-O »

@ rvkeuken

erg lullllige reactie rvkeuken... hierom één van jouw EIGEN!! uitspraken...
in speciale gevallen verder kijken dan de regels.

dát noemde jij bij SERVICE van banken...

RABO levert volgens jou dus GEEN service....

rvkeuken

lullige reactie?
de reactie van PP legt verbanden die niet gevraagd worden, trekt ongegronde conlcusies etc.

wat is er bijvoorbeeld walgelijk aan de brief om het tekort aan te zuiveren? Dat die misschien een beetje bot is? Kom op zeg...

In speciale gevallen verder kijken dan de regels, tuurlijk een uitspraak van mij, maar daar is hier toch totaal geen sprake van? Ik heb het niet over service in dit geval, ik zeg dit is automatisering en inderdaad hadden ze ipv iedere overschrijding een overschrijding van bijv. 2% kunnen nemen (zoals topicstarter al aangeeft), maar goed dat doen ze niet en daar zullen waarschijnlijk redenen voor zijn, dit heeft niks te maken met service zoals ik bedoeld heb in het door jou aangehaalde citaat, volgens mij riep ik daar ook afspraak maken en nakomen, de afspraak is: u mag max 2000 euro lenen/rood staan (voorbeeld) en deze afspraak komt de klant niet na, gelukkig levert de rabobank service en mag de klant erover heen, alleen hier wordt iets van gezegd.....

Peter-O

@ rvkeuken

Gezien de antwoorden die jij schrijft in alle topics, begrijp je volgens mij príma wat PP bedoelde.
Om iemand die mínder goed formuleerd dan jij, dan gelijk te beschuldigen van dronkenschap is naar míjn idee dan lullig.

Zélf geef je aan dat de brief
misschien een beetje bot is? Kom op zeg...
kijk, IEDERE bank heeft inderdaad een geautomatiseerd systeem welke deze "situaties" veroorzaakt.

Alleen ZOU je verwachten dat een GROOTBANK (welke zich hevig verzet tegen de "opkomende-gratis-en renteverstrekkende" banken), en BOVENDIEN direkt schreeuwd van: WIJ LEVEREN SERVICE..... :wink:

dit dan ook wáár maakt naar zijn klanten.

wat bv als:
-er een storting onderweg was die nét niet optijd binnenkwam door trage bank-afhandeling??

-of je net geld terug boekte van je spaar rekening??

en zo zijn er méér mogelijkheden.

je hebt gelijk met afspraak = afspraak...
maar ook bij banken gaat wel eens iets fout, en dan accepteren de klanten dit óók mits.... niet tevéél overlast..

dít was/is echter iets dat makkelijk afgevangen kan worden... dus dat SERVICE is minder dan gedacht..

rvkeuken

de grotebanken: stortingen zijn binnen 1 dag afgehandeld, jij weet niet wanneer de brieven zijn opgestuurd, dus ook niet hoe lang het tekort al bestond, dus hier kan je geen uitspraken over doen.

Daarnaast is het netjes dat een boek bij een overschrijding van de gemaakte afspraken gewoon een brief stuurt, die kan igg gemist wroden.

Het gaat hier dus eigenlijk om een nutteloze post, behalve om te laten zien dat automatisering niet altijd even effectief is.

Je moet alleen oppassen om dit niet gelijk aan te grijpen om toch nog een keer te benadrukken hoe slecht de grote banken wel niet zijn.

de rabobank is over het algemeen een goede bank waar zo'n 33% van de nederlandse bevolking naar tevredenheid bij bankiert (en ik ben er daar geen van).

Peter-O

@ rvkeuken
Je moet alleen oppassen om dit niet gelijk aan te grijpen om toch nog een keer te benadrukken hoe slecht de grote banken wel niet zijn.
Waar uit maak jij op dat ik het SLECHT vindt?? :roll:

SLECHT is het niet, het pást alleen niet bij wat ze verkondigen...
de rabobank is over het algemeen een goede bank waar zo'n 33% van de nederlandse bevolking naar tevredenheid bij bankiert (en ik ben er daar geen van).
ja, hállo??? dus als iedereen in een auto rijd is dat GOED voor het millieu???

Dat RABO 33% van de bevolking heeft is een MOOI getal... en fijn dat de klanten er tevreden over zijn...
zegt echter NIETS over, of ze GOEDKOOP zijn... :P
want dat zijn ze dus ook niet... alleen hebben de klanten de KOSTEN er ( nog) voor over....

ikmirjam

Ongelezen bericht door ikmirjam »

Wat een gezever als je een keer zo'n brief krijgt zeg.....
pffffffffffffAls je zo'n brief krijgt en weet dat je binnen een paar dagen je centen krijgt is er niks aan de hand. Krijg je zo'n brief meerdere malen per jaar dan doe je iets niet goed.
Je maakt afspraken, punt uit. Als je je daar niet aan houdt krijg je een brief, duidelijk.
Als je je daar aan stoort dien je je te houden aan de gemaakte afspraken. Duidelijk verhaal.

justme1

Ongelezen bericht door justme1 »

wat bv als:
-er een storting onderweg was die nét niet optijd binnenkwam door trage bank-afhandeling??

-of je net geld terug boekte van je spaar rekening??
dan nog hebben we te maken met een geautomatiseerd systeem die op tijdstip x alle brieven eruit gooit bedoeld voor de mensen die op dat moment hun limiet hebben overschreden....al is het 5 minuten later weer aangevuld...de brief is er al uit. Bovendien is een, zoals het hier wordt genoemd, een trage bank-afhandeling echt niet een excuus voor het feit dat een klant ongeoorloofd negatief staat....het is en blijft een verantwoordelijkheid van de klant....
dít was/is echter iets dat makkelijk afgevangen kan worden... dus dat SERVICE is minder dan gedacht..
Ik weet wel zeker dat het moeilijker is dan jij denkt...zowel technisch als wettelijk gezien....

zegt echter NIETS over, of ze GOEDKOOP zijn...
dit slaat natuurlijk kant noch wal.....

VENCO dropje

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

@ rvkeuken en justme,

jullie hebben groot gelijk. Is gewoon een "geleuter" verhaal.

Volgens mij is een bank vanuit de wettelijke zorgplicht verplicht een overstand te melden aan de klant. Dit is dus feitelijke geen service maar gewoon een verplichting.

Dat het toevallig maar 0.01 cent is, ja daar gaan we dan moeilijk over doen. Kom op zeg, doe niet zo moeilijk. Je kan hooguit zeggen dat het papier verspilling is (en portokosten etc..). Wellicht door RABO nog verder te auomatiseren door niet een brief te sturen maar een e-mail of een melding achter internet bankieren. Misschien dat ze dan ook nog iets aan de toonzetting van de brief kunnen doen.

Deks

Ongelezen bericht door Deks »

moet je gewoon zorgen dat je niet in de min staat, da's voor mensen die niet kunnen rondkomen man! ook een limiet is voor studenten en armen..... moet je niet doennnnnnn :

Gesloten