| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opkopen eigen DSB hypotheek
-
P.A.M. de Jong
Opkopen eigen DSB hypotheek
Als je een hypotheek hebt bij de DSB kun je bij de curatoren een bod neerleggen om je eigen hypotheek op te kopen voor b.v. 70%.
De verwachting is dat de banken er 60% op bieden.
Je moet dan natuurlijk wel bij een andere bank een hypotheek afsluiten die die 70% dekt.
Ik zoek medestanders om dit als groep te doen. Alleen op die manier kunnen de curatoren worden gedwongen hierop in te gaan.
mail naar [email protected]
Je moet dan natuurlijk wel bij een andere bank een hypotheek afsluiten die die 70% dekt.
Ik zoek medestanders om dit als groep te doen. Alleen op die manier kunnen de curatoren worden gedwongen hierop in te gaan.
Re: Opkopen eigen DSB hypotheek
De meeste curatoren zijn een beetje lui en hebben geen zin om met 5000 bieders in onderhandeling te gaan. Als een bank 60 % voor de hele zooi bied zijn ze in 1 x klaar. helaas maar waar.
-
Consumentt
Bij Mr De Jong mag je € 1000 aftikken voor zijn hulp.
Nr 86 die brood ziet in DSB klanten.
Meneer zoekt nieuwe hypotheekverstrekker, daar zal ie ook nog wel provisie op vangen.
Meneer zoekt nieuwe hypotheekverstrekker, daar zal ie ook nog wel provisie op vangen.
goedkope reclame dus.
kijk, dát is nu een goed idee,P.A.M. de Jong schreef:Als je een hypotheek hebt bij de DSB kun je bij de curatoren een bod neerleggen om je eigen hypotheek op te kopen voor b.v. 70%.
In dit geval is het niet een bánk die wegloopt met een smerig goedkoop dealtje waardoor er te weinig achterblijft in de DSB knip.
Doordat er op deze manier méér in de DSB knip komt kunnen ook méér mensen en groter deel van hun verlies terug krijgen.
Voor diegene met een goed geheugen......
Toen de DSB ten gronde ging loog nout Wellink:
de banken hebben hun best gedaan de DSB te redden......
later gaf ik hier aan dat een curator zich versprak met :
"ze " wilden de DSB niet redden..
En nu komt ook de van Lanschot bank-voorzitter (die bij die gesprekken betrokken was...) met:
De banken WILDE niets doen....
maar nu graag alles opkopen voor 60% ???
VIES spel weer van deze banken....
de gedupeerden worden dan nóg verder geraakt...
maar natuurlijk kijkt de politiek nu wél de andere kant uit...
nu zijn er geen zieltjes meer te winnen
en voor de TV programma's als bv RADAR e.a. is het sensatie niveau hiervan te laag.
Noble:
Naar mijn idee blijft uw hypotheek gewoon een bestaande hypotheek, en betaal je verder af aan de koper die vervolgens dezelfde voorwaarden moet hanteren.De kopende bank koopt inclusief het risico's van niet betalen door de hypotheekgever. Dus een bank die geen 100% betaald lijkt me niet meer dan normaal.
Uit een failisement kun je altijd goedkopere producten opkopen.Ik zou iedereen aanraden eens in die materie te duiken.
Trouwens ik ben zeer benieuwd naar de mogelijkheid om je eigen hypotheek te kopen.daar hoor ik graag meer over.(overigens, ik ben geen DSB klant)
janny
Hoe wordt de gedupeerde dan gepakt, leg me dat eens uit?maar nu graag alles opkopen voor 60% ???
VIES spel weer van deze banken....
de gedupeerden worden dan nóg verder geraakt...
Naar mijn idee blijft uw hypotheek gewoon een bestaande hypotheek, en betaal je verder af aan de koper die vervolgens dezelfde voorwaarden moet hanteren.De kopende bank koopt inclusief het risico's van niet betalen door de hypotheekgever. Dus een bank die geen 100% betaald lijkt me niet meer dan normaal.
Uit een failisement kun je altijd goedkopere producten opkopen.Ik zou iedereen aanraden eens in die materie te duiken.
Trouwens ik ben zeer benieuwd naar de mogelijkheid om je eigen hypotheek te kopen.daar hoor ik graag meer over.(overigens, ik ben geen DSB klant)
janny
Neem gewoon eens even iets geks aan en je ziet waar het naat toe gaat
ok, stél de opkopende bank gaat maar 10% betalen van de waarde,
want hij wil geen risico, maar wél graag veel geld verdienen.
Die 10% komt bij de curatoren binnen, en hopla een lekker groot verlies op de inboedel.
kans dat de 100.000 plussers nog wat terug zien dan??
dácht het niet...
ok, stél de opkopende bank gaat maar 10% betalen van de waarde,
want hij wil geen risico, maar wél graag veel geld verdienen.
Die 10% komt bij de curatoren binnen, en hopla een lekker groot verlies op de inboedel.
kans dat de 100.000 plussers nog wat terug zien dan??
dácht het niet...
Noble,
En wat wil jij dan? Wachten totdat iemand 11% er voor betaald en de kosten inmiddels nog hoger geworden zijn(en dus het verlies ook)?
En wat wil jij dan? Wachten totdat iemand 11% er voor betaald en de kosten inmiddels nog hoger geworden zijn(en dus het verlies ook)?
Noble,
je klets in de ruimte. wees serieus en geef een gefundeerd antwoord.De kopende bank mag de voorwaarden niet veranderen. dat is duidelijk, waar is de hypotheekgever dan het bokkie?
janny
je klets in de ruimte. wees serieus en geef een gefundeerd antwoord.De kopende bank mag de voorwaarden niet veranderen. dat is duidelijk, waar is de hypotheekgever dan het bokkie?
janny
-
diederikscheringa
Meneer dsbe is geloof ik al vertrokken met zijn lvbo-makelaarskantoortje.Consumentt schreef:Bij Mr De Jong mag je € 1000 aftikken voor zijn hulp.
mr. De Jong probeert als zzp-er naam op te bouwen, kan ie eindelijk weg bij de DAS-rechtsbijstand telefonische hulpdienst.....
-
diederikscheringa
http://www.mrpamdejong.nl/
Ah, meneer opereert vanuit de aangebouwde garage bij zijn woning.
Dat moet voor de doorgewinterde DSB-er natuurlijk weer heel snel rennen zijn!
Ah, meneer opereert vanuit de aangebouwde garage bij zijn woning.
En meneer denkt u voor te kunnen liegen dat u bij een andere hypotheekverstrekker minder hoeft te lenen dan de waarde van uw woning. Sterker nog u maakt WINST!Bijvoorbeeld: Uw hypotheek bedraagt € 240.000,--
De waarde van uw woning, het onderpand, is € 200.000,=
Bij een afkoop voor 70 % van de waarde heeft u een nieuwe hypotheek nodig van € 168.000,=
Uw winst bedraagt dan € 72.000,=
Pas als de nieuwe hypotheek wordt afgegeven dan krijgt u van mij een rekening van € 1.000,=
Uw winst wordt in het voorbeeld dan dus € 71.000,=
Dat moet voor de doorgewinterde DSB-er natuurlijk weer heel snel rennen zijn!
-
diederikscheringa
Een tipje van uw vriend Diederik: meneer lult uit zijn nek met het rekenvoorbeeld.
(Ik schrijf het maar even, voor het geval de dsb-ertjes weer eens denken dat er ergens gratis geld ligt te wachten.)
(Ik schrijf het maar even, voor het geval de dsb-ertjes weer eens denken dat er ergens gratis geld ligt te wachten.)
Diederick, heb je de rekensom goed gelezen?
schijnbaar niet.
of het iemand lukt is punt twee, maar ik vind het een enorme zet als het lukt.
janny
schijnbaar niet.
janny
-
diederikscheringa
Janny, kijk ook even naar zijn contract dat u moet tekenen:Janny schreef:Diederick, heb je de rekensom goed gelezen?
schijnbaar niet.
janny
http://www.mrpamdejong.nl/pdf/intakedsbclienten.pdf
Meneer liegt dus al als hij zegt dat hij 1000 euro rekent over die 72.000 "winst".
Dat is namelijk 1440 euro.
Zomaar even een kleinigheidje,
Over de berekening: meneer gaat er zomaar even vanuit dat de waarde van de woning bepalend is. Onzin natuurlijk, de curator kijkt naar het geleende bedrag.
At your service.
ik had vanmiddag inderdaad die website opgezocht, en vind het het proberen waard.
afgezien van dat je zegt 1000,€ of 1440,€ simpel gezegd hij rond de boel naar beneden af
Ik wil dit graag volgen. Mr de Jong succes.
Helaas, voor mij ik heb geen DSB hypotheek. ik zou ook best 30% minder willen.
zou er een mooi feestje van kunnen geven.
janny
afgezien van dat je zegt 1000,€ of 1440,€ simpel gezegd hij rond de boel naar beneden af
Ik wil dit graag volgen. Mr de Jong succes.
Helaas, voor mij ik heb geen DSB hypotheek. ik zou ook best 30% minder willen.
zou er een mooi feestje van kunnen geven.
janny
-
diederikscheringa
Ik zou ook graag 30% korting willen, maar je gelooft toch niet echt dat dat gaat gebeuren? Er zijn immers ook schuldeisers in het geding..... Zou natuurlijk ook zeer onrechtvaardig zijn zo'n korting, omdat tekorten in de failliete boedel uiteindelijk uit belastinggeld betaald worden.
En mr De Jong heeft maar 1 belang, dat is natuurlijk duidelijk. Gaat niet zo best met de zpp-ers onder de advocaten....
En mr De Jong heeft maar 1 belang, dat is natuurlijk duidelijk. Gaat niet zo best met de zpp-ers onder de advocaten....
diederick,
je doet niemand tekort, en de boel wordt zonder meer opgekocht door de hoogste bieder, en die betaald uiteindelijk aanmerkelijk minder dan de 100% van je hypotheek.
De eerste die het lukt heet ik hier van harte welkom..
Bedenk wel samen sta je sterk, eentje alleen maakt geen schijn van kans, maar een duizend hypotheken in een koop. is het proberen waard.
janny
je doet niemand tekort, en de boel wordt zonder meer opgekocht door de hoogste bieder, en die betaald uiteindelijk aanmerkelijk minder dan de 100% van je hypotheek.
De eerste die het lukt heet ik hier van harte welkom..
Bedenk wel samen sta je sterk, eentje alleen maakt geen schijn van kans, maar een duizend hypotheken in een koop. is het proberen waard.
janny
-
diederikscheringa
Janny, daarvoor is wel medewerking van een curator nodig. Je kunt niet zomaar je hypotheek uit de boedel halen voor 60-70% (weet niet waar dat op gebaseerd is) en dan gaan oversluiten. Alle hypotheken zullen door andere bank(en) overgenomen moeten gaan worden.
Meneer mr. hier maakt geen schijn van kans, maar denkt dat als hij 10.000 dsb-hypotheekjes kan vertegenwoordigen dat hij naar de bahama's kan van de provisie.
De praktijk is natuurlijk dat alle hypotheken met al hun nare constructies gesaneerd gaan worden in een sterfhuisconstructie waarin alle banken gaan deelnemen. Erfenisje voor de belastingbetaler van ome Dirk en zijn idiote klanten.
Meneer mr. hier maakt geen schijn van kans, maar denkt dat als hij 10.000 dsb-hypotheekjes kan vertegenwoordigen dat hij naar de bahama's kan van de provisie.
De praktijk is natuurlijk dat alle hypotheken met al hun nare constructies gesaneerd gaan worden in een sterfhuisconstructie waarin alle banken gaan deelnemen. Erfenisje voor de belastingbetaler van ome Dirk en zijn idiote klanten.
-
Consumentt
Lekker ventje die Pam. Een voorbeeld geven om mensen lekker te maken hoeveel ze wel niet kunnen besparen en daarbij een veel te laag provisie bedrag voorspiegelen.
Maar het gaat voor het gemiddelde slachtoffer al fout bij "ik ga voor u op zoek naar een nieuwe hypotheek. Dat kost u niets."
Kan er straks weer een www.mrpamdejongleed.nl stichting komen
Maar het gaat voor het gemiddelde slachtoffer al fout bij "ik ga voor u op zoek naar een nieuwe hypotheek. Dat kost u niets."
Kan er straks weer een www.mrpamdejongleed.nl stichting komen
Alle hypotheken zullen door andere bank(en) overgenomen moeten gaan worden.
Precies! en de kunst is dus om dat als grote groep te doen. en een gedeelte van de (winst ) zelf te kunnen ontvangen.
En waarom moet een vreemde bank de winst opstrijken als alle hyotheken uit de boedel verkocht gaat worden.
Ik vind het een reuze idee, nu nog mensen/bank/en/ die er brood in zien.
De curator heeft de opdracht, verkopen aan de hoogste bieder,en zoveel mogelijk geld binnen halen. en wie wil er nou een grote smak probleemhypotheken? dus een oplossing meer of minder doet er immers niet toe. als er voor de curator maar geld uitkomt. Kijk maar eens naar de probleem pakketten van Dexia die de problemen verkocht aan een Ier, en daarvoor geld kreeg om mee te werken.Janny, daarvoor is wel medewerking van een curator nodig.
Optimistisch blijven hé. groet janny