LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opname van creditkaart

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
noravanraaphorst

opname van creditkaart

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

Stel je bent een paar weken in Tailand en hebt een hotel geboekt in Pukketh. Bij deze reservering moest je je creditkaartnummer doorgeven. Net een dag voor je daar zult arriveren gebeurd er een ramp. (we weten allemaal welke) Je besluit dus niet naar Pukketh te gaan en verandert je reisschema. Nu vlak voor je naar huis gaat, blijkt dat het hotel waar je geboekt had € 1100,= heeft opgenomen met je creditkaart. Daar sta je nu zonder geld. Je hebt nog een telefoonkaart en belt je ouders en de creditkaartmaatschappij. Antwoord van de creditkaartmaatschappij: "Jammer dan, het hotel had wel veel meer kunnen opnemen Je hebt je niet gemeld bij het hotel".
Wie kan mij zeggen hoe je dan weer die € 1100,= kan terugkrijgen? Je reisverzekering. Je creditkaartmaatschappij of is dit jammer ......maar hier valt niets meer te halen??? Mijn zoon is dit overkomen en staat nu in Bangkok zonder centjes en moet nog naar huis.

Gast

Re: opname van creditkaart

Ongelezen bericht door Gast »

Sommige kaarten hebben dit risico ingedekt.
Wellicht dat de bank meer informatie over kan verschaffen, tenminste als je een kaart via een bankorganisatie hebt.

Gast

Ik denk dat je zoon, gewoon pech heeft. Aangezien hij er zelf voor gekozen heeft z'n reisschema te wijziggen, en het betreffende hotel niet de kans heeft gegeven om de overeeenkomt (hotel boeking) na te komen, is dit zijn risico.

Hij ging er klaarblijkelijk van uit (logisch ook) dat het hotel z'n verplichtingen toch niet na kon komen, alleen had hij zich wel moeten melden bij het hotel (telefonisch of ter plaatse verschijnen), om het hotel een kans te geven een alternatief te zoeken.

Gast

Ik snap dat het hotel annuleringskosten in rekening brengt, maar 1100 euro en dan op deze manier??

noravanraaphorst

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

Dat hij zijn reisschema veranderd heeft zonder daar het hotel van op de hoogte te stellen is een vreemde opmerking. Maar ik denk dat je er dan gewoon had moeten zijn om er over te oordelen. Er ging namenlijk geen vliegtuig meer heen en ook geen ander vervoer vanaf de plek waar hij was. Bovendien reageerde de telefoon ook niet. Ik vermoed dat er zo meerdere reizigers de dupe zijn. Misschien ook wel reizigers (ik mag het misschien niet zeggen) die een dierbare verloren hebben.

Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Ik snap dat het hotel annuleringskosten in rekening brengt, maar 1100 euro en dan op deze manier??
Als je dit niet begrijpt ben je dan nog te redden ?

J.Holwerda

Ongelezen bericht door J.Holwerda »

Net als hier in Nederland zullen onze collegas in Phuket reserveringsvoorwaarden hanteren. Op het moment dat er voor het hotel geen reden is om gasten te weigeren (omdat het blijkbaar in staat is de afspraken na te komen) en de gast niet komt opdagen zonder iets van zich te laten horen is dit een geval van "no-show" en worden de voorwaarden gehanteerd. Je bent tenslotte een overeenkomst aangegaan. . . de rest van het verhaal kennen we, tis al erg genoeg.

Gesloten