In de brief staat goed nieuws dat deposito's zoveel mogelijk gelijk gebleven zijn. Voor zover er een wijziging is, levert deze geen nadeel op voor u. Mogelijk ondervindt u door de overdacht van uw deposito' s fiscaal nadeel. Uw box 3 vermogen vanaf 1 januari 2014 kan namelijk toenemen. Dit nadeel zullen zij dan compenseren.
Echter op de belangrijke vergelijking tussen de Friesland Bank KlimSpaardeposito en Rabo Deposito zie ik dat wanneer ik geld wil opnemen ik dan mogelijk boete rente moet betalen?
Bij het kopje "Voor uw lopende deposito, dat overgaat van Friesland Bank naar de Rabobank geldt:* zie ik wel weer positieve voorwaarden staan maar bij Rabo Deposito weer niet. Ik ga er vanuit dat ik geen boete rente hoef te betalen bij een eventuele opname? Ik vind de brief hierin niet zo duidelijk. Want als het product eenmaal is overgegaan geldt dan nog steeds het kolom lopende deposito dat over is gegaan naar de Rabobank?
Verder beperkt de Rabobank het eventuele renteverlies tot maximaal 225,= euro!
Zie het informatie blad op deze link:
http://www.filedump.net/dumped/vergelij ... 525194.pdf
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overgang Friesland Bank naar Rabobank deposito
-
gezondheid
-
gezondheid
Re: Overgang Friesland Bank naar Rabobank deposito
Schrijven Friesland Bank:
Er zijn op de informatieblad 3 kolommen. 1ste kolom is het product bij de Friesland Bank, 2de kolom is het product bij de Rabobank (als u nu een nieuwe product zou afsluiten) en het 3de kolom is wat voor u gaat gelden.
U hoeft bij de Rabobank als uw Deposito over is geen boete te betalen als u geld overneemt. Dit is niet standaard voor dit product maar geldt wel voor klanten die overgaan van Friesland Bank. Uw voorwaarden veranderen hier dus niet in.
Hebt u nog vragen, dan kunt u ons ook bellen. Onze Service Desk is iedere werkdag bereikbaar van 8.30 uur tot 17.00 uur via onderstaand telefoonnummer.
Met vriendelijke groet,
Friesland Bank N.V.
xxxxxxxx(naam weggehaald ivm privacy)
Adviesdesk Particulieren
Tel: 058 299 5599
http://www.frieslandbank.nl
Schrijven van de Rabobank welke ik ook mail had verstuurd:
Zoals per email bevestigd ontvangt u hierbij antwoorden op uw vragen.
1. Onder welke voorwaarde valt mijn product nu straks?
Indien uw klimspaardeposito eindigt na 31-12-2013, gaat dit over in een Rabo Deposito. U ontvangt gedurende de resterende looptijd een vast rentepercentage, gebaseerd op de met u afgesproken rentepercentages. Op de einddatum van het deposito ontvangt u in totaal dezelfde rente als bij de Friesland Bank bij de afgesproken klimmende rente het geval zou zijn geweest. Dit zijn de voorwaarden met betrekking tot uw Klimspaardeposito.
2. Wanneer het product eenmaal door de Rabobank is overgenomen moet ik dan wel boete rente betalen? En zo ja, wat zijn de opname kosten dit wat bij de Friesland Bank gratis was?
Uw tegoed is na het eerste spaarjaar zonder kosten opneembaar, u betaalt dus geen boeterente in dit geval. Er wordt dan alleen wel rente vergoed over geheel verstreken spaarjaren, houdt u hier rekening mee. Ook vindt er een herberekening van de rente plaats over het resterende tegoed. Indien u geen tussentijdse opname van het tegoed doet, is de in totaal te ontvangen rente bij de Rabobank gelijk aan de rente die u bij de Friesland Bank zou hebben ontvangen.
Er zijn op de informatieblad 3 kolommen. 1ste kolom is het product bij de Friesland Bank, 2de kolom is het product bij de Rabobank (als u nu een nieuwe product zou afsluiten) en het 3de kolom is wat voor u gaat gelden.
U hoeft bij de Rabobank als uw Deposito over is geen boete te betalen als u geld overneemt. Dit is niet standaard voor dit product maar geldt wel voor klanten die overgaan van Friesland Bank. Uw voorwaarden veranderen hier dus niet in.
Hebt u nog vragen, dan kunt u ons ook bellen. Onze Service Desk is iedere werkdag bereikbaar van 8.30 uur tot 17.00 uur via onderstaand telefoonnummer.
Met vriendelijke groet,
Friesland Bank N.V.
xxxxxxxx(naam weggehaald ivm privacy)
Adviesdesk Particulieren
Tel: 058 299 5599
http://www.frieslandbank.nl
Schrijven van de Rabobank welke ik ook mail had verstuurd:
Zoals per email bevestigd ontvangt u hierbij antwoorden op uw vragen.
1. Onder welke voorwaarde valt mijn product nu straks?
Indien uw klimspaardeposito eindigt na 31-12-2013, gaat dit over in een Rabo Deposito. U ontvangt gedurende de resterende looptijd een vast rentepercentage, gebaseerd op de met u afgesproken rentepercentages. Op de einddatum van het deposito ontvangt u in totaal dezelfde rente als bij de Friesland Bank bij de afgesproken klimmende rente het geval zou zijn geweest. Dit zijn de voorwaarden met betrekking tot uw Klimspaardeposito.
2. Wanneer het product eenmaal door de Rabobank is overgenomen moet ik dan wel boete rente betalen? En zo ja, wat zijn de opname kosten dit wat bij de Friesland Bank gratis was?
Uw tegoed is na het eerste spaarjaar zonder kosten opneembaar, u betaalt dus geen boeterente in dit geval. Er wordt dan alleen wel rente vergoed over geheel verstreken spaarjaren, houdt u hier rekening mee. Ook vindt er een herberekening van de rente plaats over het resterende tegoed. Indien u geen tussentijdse opname van het tegoed doet, is de in totaal te ontvangen rente bij de Rabobank gelijk aan de rente die u bij de Friesland Bank zou hebben ontvangen.