LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PayPal permanent geblokkeerd 334 euro weg?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Masterunix

PayPal permanent geblokkeerd 334 euro weg?

Ongelezen bericht door Masterunix »

Beste mensen,

Ik heb een groot probleem met PayPal ... aller eerst had ik een goedlopende ebay winkel, maar het liep zo goed dat ik te veel kopers had en in 1 maand dik 30.000 euro had verdient aan een nieuw concept en ik was powerseller met meer dan 5000 feedbacks (allen positief).

Uiteraard soms een claim, omdat het pakket zoek was in buitenland of iemand die geld terug wilde.

Geen idee waarom hoe en wat is mijn ebay account op (niet geregistreerde gebruiker) gezet en is mijn PayPal email adres geblokkeerd geraakt. Hier stond nog 2 euro op en nog wat centen.

Ik bellen, bellen, mailen etc naar PayPal, maar eindstand werd er gezegd helaas uw account ben je permanent kwijt.

a fijn ... geen probleem ik open een nieuwe (volgens advies op verschillende fora's)

Na 1 week meer dan 1000 euro gemaakt nieuwe ebay account nieuwe paypal en ja hoor PayPal weer geblokkeerd met 334 Euro erop ...

Volgens PayPal krijg ik deze accounts niet meer terug en ben ik ook het geld kwijt.

Niet alleen geld kwijt, maar ook mijn zaak. Door deze ellende ben je verplicht om als nog voor een baas te gaan werken.

Hoe krijg ik mijn 334 euro terug?

- Uw rekeningtoegang is beperkt. Lees hoe u deze beperking kunt verwijderen

- Helaas moet ik u meedelen dat dit niet mogelijk is, omdat er besloten is om de samenwerking met u stop te zetten blijft de PayPal-rekening permanent geblokkeerd.

Is dit juridisch wel mogelijk???

Graag advies!

Barman

Re: PayPal permanent geblokkeerd 334 euro weg?

Ongelezen bericht door Barman »

Masterunix schreef:
Ja. Lees de voorwaarden er maar op na.

Masterunix

Ik begrijp dat een account blokkeren mogelijk is, maar het geld vast houden?

Barman

Lees de voorwaarden maar.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Masterunix schreef:Beste mensen,

Ik heb een groot probleem met PayPal ... aller eerst had ik een goedlopende ebay winkel, maar het liep zo goed dat ik te veel kopers had en in 1 maand dik 30.000 euro had verdient aan een nieuw concept en ik was powerseller met meer dan 5000 feedbacks (allen positief).

Uiteraard soms een claim, omdat het pakket zoek was in buitenland of iemand die geld terug wilde.

Geen idee waarom hoe en wat is mijn ebay account op (niet geregistreerde gebruiker) gezet en is mijn PayPal email adres geblokkeerd geraakt. Hier stond nog 2 euro op en nog wat centen.

Ik bellen, bellen, mailen etc naar PayPal, maar eindstand werd er gezegd helaas uw account ben je permanent kwijt.

a fijn ... geen probleem ik open een nieuwe (volgens advies op verschillende fora's)

Na 1 week meer dan 1000 euro gemaakt nieuwe ebay account nieuwe paypal en ja hoor PayPal weer geblokkeerd met 334 Euro erop ...

Volgens PayPal krijg ik deze accounts niet meer terug en ben ik ook het geld kwijt.

Niet alleen geld kwijt, maar ook mijn zaak. Door deze ellende ben je verplicht om als nog voor een baas te gaan werken.

Hoe krijg ik mijn 334 euro terug?

- Uw rekeningtoegang is beperkt. Lees hoe u deze beperking kunt verwijderen

- Helaas moet ik u meedelen dat dit niet mogelijk is, omdat er besloten is om de samenwerking met u stop te zetten blijft de PayPal-rekening permanent geblokkeerd.

Graag advies!

Mijn advies zou zijn om eerst eens te checken wáárom paypal die rekening(en) heeft geblokkeerd, daar geven ze meestal een goede reden voor, zeker bij dit soort bedragen.

Als dat "nieuwe concept" iets is wat van de toepasselijke wetgeving niet mag, staan ze natuurlijk in hun recht conform de door jou geaccepteerde algemene voorwaarden, die het gebruik van paypal (en ebay) voor dat soort dingen expliciet verbiedt.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Deze snap ik niet, als je een goedlopende webwinkel hebt zit je toch niet vast aan Paypal ?
Waarom geen Ogone of zo ?
30.000 Euro in 1 maand zouden er bij mij trouwens ook wel wat "alarmbellen" gaan rinkelen.
Wat voor uniek concept was dat ?

Masterunix

Ik heb Ogone gehad en gebruik nu Multisafepay in webshops ... maar het gaat nu om een EBAY winkel ... hun verplichten PayPal te gebruiken en als er iets mis is met PayPal ben je gewoon je ebay account kwijt. Ik heb ebay gebeld zij geven aan je krijgt ebay account terug als je PayPal is opgelost, maar PayPAl is niet op te lossen zij geven aan dat ik geblokkeerd blijft.

Wat voor concept het is lijkt mij niet relevant in deze zaak, maar illegaal is het zeker niet, maar PayPal heeft mij random uitgekozen om mij te blokkeren.

eerste account geblokkeerd krijg ik niet terug stond 2 euro nog iets op
tweede account is geblokkeerd omdat mijn naam voor kwam en hebben ze gerelateerd aan de eerste account.

Als ik nu op mijn tweede account inlog of PayPal opbel geven ze aan om eerst mijn eerste account op te lossen.

Maarja eerste account valt niet op te lossen, omdat PayPal besloten heeft mij een ban te geven zonder specifieke reden.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Wat voor concept het is lijkt mij niet relevant in deze zaak
Gokje...MLM.....baked air dus....

Masterunix

Als jij met MLM 30k per maand kan maken ben je de nieuwe Koning van NL, maar nee geen MLM. Mijn concept is niet de reden dat PayPal mijn account geblokkeerd heeft. Zoals eerder vermeld is er geen concrete antwoord waarom het permanent geblokkeerd blijft. Mijn account maakte te veel cash waardoor ik al moeite had om het uit mijn account te krijgen. Mijn concept is een legaal product hoe en wat ga ik niet verklappen anders is er geen markt meer. Het is een legaal product met een inkoops prijs van 15 euro en een verkoop prijs van 65 euro dat massaal wereld wijd gekocht werd op ebay. Ja het is een fysieke product, ja het is origineel, nee het is geen gebakken lucht.

De vraag is hoe krijg je uit een "frozen" account je geld terug? Ik heb gelezen na 180 dagen ergens op andere fora maar hoe werkt het? En is deze regel voor iedereen?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

maar PayPal heeft mij random uitgekozen om mij te blokkeren.
Lijkt me sterk, heb je alleen met Paypal gemailed of ze ook gebeld ?
Mijn account is ook wel eens geblokeerd geweest maar ik kreeg dan netjes (in het Nederlands) uitgelegd waarom en hoe dat op te lossen valt.
Mijn account maakte te veel cash waardoor ik al moeite had om het uit mijn account te krijgen
.
Mijn idee is dat je toch ergens in strijd geweest bent met de leveringsvoorwaarden.

Barman

Masterunix schreef: De vraag is hoe krijg je uit een "frozen" account je geld terug?
Niet.

Je had lering moeten trekken uit dat eerste account.

Masterunix

Ik heb ze vaker gebeld en elke keer word er gezegd dat er een ticket is aangemaakt en naar een andere afdeling is gestuurd en dat mensen het zouden gaan op pakken. Na 3 dagen bel ik weer zelfde verhaal. Na 1 week niks gezien of gehoord te hebben ben ik maar gaan mailen en daar geven ze hele andere informatie en zijn ze kort af met de mededeling dat ik mijn account voor goed kwijt bent.

Ik snap het niet, want mijn eerste account is prive en mijn tweede account is zakelijk.

Hoe kan men een zakelijk account freezen? Ik heb een KVK nummer, BTW nummer en meerdere eigenaren op zelfde bedrijfsnaam ... hoe kan men MIJN bannen? Waarom kan mijn vrouw die ook mede eigenaar is geen cash eraf halen?

Ik vind het niet deugen om een heel bedrijf plat te gooien en ook nog eens het geld behouden.
bprosman schreef:
Mijn account is ook wel eens geblokeerd geweest maar ik kreeg dan netjes (in het Nederlands) uitgelegd waarom en hoe dat op te lossen valt.
Mijn account maakte te veel cash waardoor ik al moeite had om het uit mijn account te krijgen
.
Mijn idee is dat je toch ergens in strijd geweest bent met de leveringsvoorwaarden.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

bprosman schreef:
.
De kans dat random in zo'n korte tijd 2x een account van 1 persoon omhoog komt drijven, én beide keren geblokkeerd wordt, is aan onmogelijk grenzend klein, kijkend naar de vele miljoenen accounts die er dagelijks in gebruik zijn.

En hoe een paypal account "cash" kan maken snap ik al helemaal niet, voor zover ik weet drukken ze geen eigen valuta, dus die tegoeden worden pas cash als men het laat overboeken naar een bankrekening, en het vervolgens pint.

Maar TS, een bedrijf met >350k omzet per jaar, heeft toch zeker wel iets van een rechtsbijstandverzekering, of voldoende vermogen voor een eigen advocaat?

Masterunix

Budget is er zeker, maar de vraag is heeft PayPal het recht om mijn geld vast te houden? Deze vraag is voor mensen die hier ervaring mee hebben, anders heeft een advocaat geen zin als mensen er ook verloren tijd in hebben gestoken. En of er meer mensen zijn met dit probleem en gezamenlijk kunnen procederen. Als ik zo eens op internet kijk zijn er tig mensen met dit probleem.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

ik was powerseller met meer dan 5000 feedbacks (allen positief).
Dan kan je ook je account hier vermelden als alles positief is.

Barman

Masterunix schreef:Budget is er zeker, maar de vraag is heeft PayPal het recht om mijn geld vast te houden?
Lees de voorwaarden.

Masterunix

Probleem opgelost. Mogelijkheid 1 gebruikt naar familie lid en zo het geld cash ontvangen.

Mogelijkheid 1. Als u nog geld aan kopers moet terugbetalen, kunt u het
geld op uw PayPal-rekening hiervoor gebruiken.

Kopers terugbetalen:
1. Log in op uw PayPal-rekening.
2. Klik op Contact met ons opnemen onder aan een willekeurige pagina.
3. Klik op Contact opnemen met de klantenservice.
4. Selecteer Geld overmaken/ontvangen onder Kies een onderwerp.
5. Selecteer Betaling terugbetalen/annuleren onder Kies een subonderwerp.
6. Klik op Doorgaan en volg de instructies om betalingen terug te betalen.

Mogelijkheid 2. Geld op uw PayPal-rekening wordt gedurende 180 dagen
geblokkeerd. Na 180 dagen ontvangt u van ons een e-mail met informatie over
hoe u weer over het geld kunt beschikken.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

PayPal

nevermind

Masterunix schreef:Probleem opgelost. Mogelijkheid 1 gebruikt naar familie lid en zo het geld cash ontvangen.

Mogelijkheid 1. Als u nog geld aan kopers moet terugbetalen, kunt u het
geld op uw PayPal-rekening hiervoor gebruiken.

Kopers terugbetalen:
1. Log in op uw PayPal-rekening.
2. Klik op Contact met ons opnemen onder aan een willekeurige pagina.
3. Klik op Contact opnemen met de klantenservice.
4. Selecteer Geld overmaken/ontvangen onder Kies een onderwerp.
5. Selecteer Betaling terugbetalen/annuleren onder Kies een subonderwerp.
6. Klik op Doorgaan en volg de instructies om betalingen terug te betalen.

Mogelijkheid 2. Geld op uw PayPal-rekening wordt gedurende 180 dagen
geblokkeerd. Na 180 dagen ontvangt u van ons een e-mail met informatie over
hoe u weer over het geld kunt beschikken.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

PayPal

Fijn dat het opgelost is.

Maar het account als powerseller op EBay is dan ook weer beschikbaar, of niet?

Masterunix

Nee helaas, ebay account weg heb nog reactie ontvangen van ebay zij zeggen je krijgt je account terug als PayPal opgelost is (andere account koppelen of PayPal vrij maken gaat ook niet), maarja PayPal geeft aan dat je het account NOOIT meer terug krijgt, dus dan blijft ebay ook weg.

Voor ondernemers of ebay business mensen (geen hobbiesten) kunnen beter weg blijven van ebay en PayPal voordat je het weet kom je in een hel die je nooit van je leven wilt hebben.

Lees websites en foras goed door en neem paypalsucks.com bloed serieus, want het is gewoon de waarheid!

nevermind

Masterunix schreef:Nee helaas, ebay account weg heb nog reactie ontvangen van ebay zij zeggen je krijgt je account terug als PayPal opgelost is (andere account koppelen of PayPal vrij maken gaat ook niet), maarja PayPal geeft aan dat je het account NOOIT meer terug krijgt, dus dan blijft ebay ook weg.

Voor ondernemers of ebay business mensen (geen hobbiesten) kunnen beter weg blijven van ebay en PayPal voordat je het weet kom je in een hel die je nooit van je leven wilt hebben.

Lees websites en foras goed door en neem paypalsucks.com bloed serieus, want het is gewoon de waarheid!

Sorry, maar dit geloof ik echt niet!

Je kan een Ebay account hebben zonder dat je gebruik maakt van PayPal.
Dus dit is niet gekoppeld.
Ik denk ieder, dat je dingen hebt verkocht, wat tegen de regels en voorwaarden zijn, daarom is het account geblokkeerd en je krijgt het niet meer terug.
Als powerseller met alleen positieve recensies, ga je niet zo snel van de ledenlijst bij Ebay.

Laat lezen, welke powerseller je was!
Laatst gewijzigd door nevermind op 09 mei 2013 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten