LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pinkosten bij kleine bedragen
Pinkosten bij kleine bedragen
Bij ons in de woonplaats hebben we 4 supermarkten, een Digros, een Albert hein, een Hoogvliet en de Vomar. De laatst genoemde is de enige die het in zijn hoofd haalt om bij bedragen onder de 15 euro pinkosten te gaan berekenen. Ik heb zelf vroeger in een winkel gewerkt toen pinnen net op begon te komen en toen was het inderdaad zo dat er apart ingebeld moest worden bij iedere transactie. Tegenwoordig met ISDN, ADSL en andere vaste lijn verbindingen is dit niet meer het geval. Ik vraag me dan ook af waarom ze in godesnaam de pinkosten berekenen als het alleen maar voordelen met zich meebrengt zoals weinig cash geld, geen wissel fouten en minder tellen. Ik denk dat men het chippen hier nog wat mee wilde promoten maar nu dit ook jammerlijk mislukt is kunnen de ondernemers beter toegeven dat ze , hoe klein de bedragen ook zijn, liever hebben dat we pinnen.
Re: Pinkosten bij kleine bedragen
Edward,
Het is de moeite om eens uit te zoeken of er uberhaupt wel een bedrag gevraagd mag worden hiervoor. Ik heb nl wel eens gehoord dat dat niet mag.
Groetjes
Het is de moeite om eens uit te zoeken of er uberhaupt wel een bedrag gevraagd mag worden hiervoor. Ik heb nl wel eens gehoord dat dat niet mag.
Groetjes
Re: Pinkosten bij kleine bedragen
Waarom zou je daar geen geld voor mogen vragen,want je moet elke keer wel inbellen als je geen online verbinding hebt.Heb je wel een online verbinding dan heb je de hele dag een telefoon verbinding open staan en dat kost de winkelier ook geld.
Nog niet zo lang geleden stond er in de krant,dat pinnen een heleboel geld kost voor de winkelier en dat voor een winkelier pinnen pas uit kon bij bedragen van boven de € 300.
Het is eigenlijk ook een service van de winkelier,want de klant hoeft ook niet elke keer naar een bank om daar geld op te halen.
Maar natuurlijk heb je gelijk dat het voor een winkelier makkelijker is dat alles gepind wordt,dat u geen geld in de kassa zit.
Masar voor een winkelier blijft het duur.
En voor kleine bedragen is het dus dan beter om te chippen,want daar hoeft geen verbinding voor gemaakt te worden
Nog niet zo lang geleden stond er in de krant,dat pinnen een heleboel geld kost voor de winkelier en dat voor een winkelier pinnen pas uit kon bij bedragen van boven de € 300.
Het is eigenlijk ook een service van de winkelier,want de klant hoeft ook niet elke keer naar een bank om daar geld op te halen.
Maar natuurlijk heb je gelijk dat het voor een winkelier makkelijker is dat alles gepind wordt,dat u geen geld in de kassa zit.
Masar voor een winkelier blijft het duur.
En voor kleine bedragen is het dus dan beter om te chippen,want daar hoeft geen verbinding voor gemaakt te worden