Bij de overgang van de gulden naar de Euro hebben de banken voor het gemak de limietopname voor het pinnen bij een pinautomaat gemakshalve omgezet van Hfl. 1.000,-- naar Euro 1.000,--.
Bij een familielid van mij is door diefstal van de pinpas ca. Euro 2.500,-- afgehaald binnen enkele dagen.
Wijzelf hebben in totaal 3 pinpassen (2 van de ABN-Amro en 1 van de Postbank) en als we echt een hoog bedrag nodig hebben (en wanneer is dat nou?) gaan we dat bij de bank binnen halen.Met deze passen kunnen we dus per dag ca. Euro 3.000,-- (ofwel Hfl. 6.600,--) afhalen.
Ik heb bij de ABN-Amro bank verzocht om de opname limiet voor de pinpas bij pinautomaten te verlagen naar max. Euro 250,--. Bij verlies of diefstal kan dan nooit zoveel gepind worden.
Het verlagen van de opname limiet bij pinautomaten kan volgens opgave van de Postbank niet individueel geregeld worden (zielig he dat de Postbank dit niet kan organiseren!)terwijl dit bij banken wel kan.
Ik ben van mening dat ieder individueel moet kunnen uitmaken wat de opname limiet van de pinpas bij pinautomaten mag zijn.
Wie vindt dit nog meer een probleem of heeft hier slechte ervaringen mee?
m.vr.gr.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] pinpas POSTBANK
Re: pinpas POSTBANK
Er zijn wel meer dingen die bij een "gewone" bank prettig opgelost kunnen worden, maar die bij de Postbank niet kunnen. In dit verband doel ik op het vergoeden van schade als gevolg van verlies pinpas en code uit hoofd kennen: de Postbank schermt alleen maar met onzorgvuldig handelen en grove nalatigheid. Dus ik sta er niet van te kijken dat zij ook hier een ander standpunt inneemt dan de "andere banken". Ik vind dat zij dit, juist in het kader van bestrijding van diefstal etc. zou moeten toejuichen en in zou moeten stappen. Sterker nog, zij zou het moeten aanbevelen en erop aandringen. Succes ermee
Re: pinpas POSTBANK
Hoi, het kan inderdaad wel bijvoorbeeld bij de Rabobank. Ik zit daar zelf bij en ook bij de ABN. Bij de Rabobank deden ze niet moeilijk. Ik zei er zelfs bij dat ik helemaal niet rood wil kunnen staan!
Succes ermee!
Succes ermee!