LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank beltegoed "verdwenen"

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Meeberg

Postbank beltegoed "verdwenen"

Ongelezen bericht door Meeberg »

Ik heb zo'n mobieltje van de Postbank. Het beltegoed is onbeperkt houdbaar stond in de folder. Nu krijg ik opeens een melding dat ik snel moet opwaarden. Ik heb nog ruim 50 euro beltegoed maar dat verdwijnt opeens over een paar dagen. Schande Postbank! Gaan ze binnenkort ook de voorwaarden van mijn girorekening veranderen waardoor ik mijn saldo kwijt ben als ik het niet snel opmaak?

NAK

Re: Postbank beltegoed "verdwenen"

Ongelezen bericht door NAK »

Dat is niet de schuld van de Postbank, maar van het telecom bedrijf waar jij met je prepaid toestel bent aangesloten.
Voor hen ben je gewoon een prepaid beller, dus verloopt je tegoed na een bepaalde tijd.

Carlos2

Ongelezen bericht door Carlos2 »

Je beltegoed verdwijnt niet als je opwaardeert.

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

En ook niet als je niet opwaardeerd en bellen, dat gaat niet meer. gewoon met een tientje opwaarderen en alles is weer oké.

Ronald.

Meeberg

Ongelezen bericht door Meeberg »

@NAK Het was een aktie van de Postbank, als je meedeed met de Postbank Spaarweken kreeg je een toestel met 75 euro beltegoed dat onbeperkt houdbaar was, dat staat althans in hun folder. De provider was Telfort maar dat is overgenomen door KPN. Nu zeggen ze dat iedereen een SMS heeft gekregen (weet ik niets van) dat de voorwaarden veranderd zijn kan dat zomaar? De Postbank doet net of ze er niets mee te maken hebben maar het was wel hun aktie.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

De Postbank doet net of ze er niets mee te maken hebben maar het was wel hun aktie.
Het is misschien wel hun aktie, maar zij hebben/zijn geen telekom bedrijf........

113311

Ongelezen bericht door 113311 »

Via de postbank heb ik ruim 2 jaar geleden een Siemens mobieltje gekregen, op voorwaarde, dat ik 75 € beltegoed zou storten.
Dit beltegoed zou onbeperkt geldig zijn, dus verder zonder voorwaarden.
Deze condities waren voor mij aanleiding om op deze actie in te gaan, om zo bereikbaar te zijn voor anderen en in bepaalde gevallen te kunnen bellen.
Mijn huidig beltegoed is nog ca. 50 €.
Telfort heeft nu besloten, om gebruik te maken van het KPN netwerk en daar is opzich niets optegen, indien dit netwerkwerk bereikbaar is.
Nu blijkt, dat Telfort eenzijdig de voorwaarden wijzigt, want met het toestel is niet meer te bellen en ook anderen kunnen mij niet meer bellen.
Ik word nu gedwongen om eerst voor minimaal 10 € op te waarderen, want anders ben ik mijn bel tegoed kwijt.
Navraag leert mij bij Telfort, dat deze nieuwe voorwaarden aan mij gemeld is via een SMS je.
Echter dit is niet het geval!
Het lijkt mij, dat de Postbank zich niet kan verschuilen, omdat zij onder bepaalde voorwaarden mij dit toestel hebben verkocht.
Bij wie de bank het e.e.a. uitbesteed is niet belangrijk, want de postbank is de verkopende partij geweest.
Ik verneem graag van anderen of mijn zienswijze juist is, zodat ik wellicht de juiste juridische stappen kan nemen tegen de Postbank.
Alvast bedankt voor een serieuze reactie!

113311.

hypotheekadviseurs

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Ik heb toevallig ook vandaag even gebeld met de klantenservice van Telfort.

Ik heb mij ongenoegen natuurlijk laten blijken dat eenzijdig de voorwaarden door Telfort worden aangepast. Dat kan volgens mij helemaal niet.

De mevrouw van Telfort meldde doodleuk dat ik dan maar een schriftelijke klacht moest zenden naar Alphen aan de Rijn. Ik kan dan eventueel een verzoek doen om het beltegoed uit te laten betalen op mijn privérekening. Ik denk dat ik dat maar ga doen.

Leuk en aardig allemaal maar ik denk de Telfort de "Postbankklanten" maar eens tegemoet moet komen. Wanneer zij gebruik gaan maken van het KPN netwerk daar heb ik natuurlijk geen boodschap aan. Telfort (lees Postbank) kan niet zomaar een contract naar haar voordeel veranderen.

Misschien is dit een Item die het Telefoonteam van Tros Radar kan opmerken. Maar of dit een kijkerstrekker is als de Woekerpolis affaire dat betwijfel ik. Ik wacht af.

Gesloten