LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] POSTBANK
POSTBANK
Wat ik niet begrijp is waarom de postbank zo lang MIJN geld laat zweven tussen de rekening van mijn werkgever en mijn rekening.
voorbeeld:
Op 22 maart maakt mijn werkgever geld over (van Rabobank) mijn collega's die Rabobank hebben hebben het dezelfde dag, Abn-Amro 1 dag later EN IK HEB OP 30 MAART NOG STEEDS NIETS ONTVANGEN. vorige maand ging het ook al zo en had ik pas op 3 maart het geld binnen terwijl de rest van mijn collega's al een week eerder salaris bijgeschreven kregen...
voorbeeld:
Op 22 maart maakt mijn werkgever geld over (van Rabobank) mijn collega's die Rabobank hebben hebben het dezelfde dag, Abn-Amro 1 dag later EN IK HEB OP 30 MAART NOG STEEDS NIETS ONTVANGEN. vorige maand ging het ook al zo en had ik pas op 3 maart het geld binnen terwijl de rest van mijn collega's al een week eerder salaris bijgeschreven kregen...
Re: POSTBANK
Maakt dat wat uit dan als je elke maand op het zelfde moment je centen krijgt zit er uiteindelijk toch geen verschil in de tijd dat je collega's hun centen hebben en jij. En wie zegt dat het bij de postbank zit, volgens mij doen alle banken aan valutering d.w.z. geld tussen banken onderling even vast houden zodat alleen zij er profijt van hebben.
Het grote probleem met de postbank is dat alle betalingen eerst naar de postgiro centrale gaan, en dan duurt het dus wat langer.
Andere banken werken rechtstreeks.
Andere banken werken rechtstreeks.
Overschrijvingen van bank naar giro (en andersom) gaan via Interpay. De Postbank houdt het geld niet langer vast dan ABN Amro of Rabo.
Postbank doet voor elke binnenkomende betaling (niet voor uitgaande) een naam- nummercontrole (klopt het rekeningnummer bij de naam van de begunstigde) dit kost ongeveer 1 dag extra. dit is ter voorkoming van het binnenkrijgen van verkeerde boekingen.
doe eens navraag bij je werkgever of hij het wel tegelijk overmaakt.
zo lang kan het nooit duren hoor.
zo lang kan het nooit duren hoor.
Zover ik weet doet de Postbank juist NIET een controle van naam-rekeningnummer! De reden dat het een dag langer duurt bij salarisbetalingen door de werkgever komt doordat de Postbank met nummers werkt die kleiner zijn dan 9. Bijv. gironummer 555. Alle banknummers hebben 9 cijfers en voldoen aan de zgn. 11 proef. De Postbank rekent een extra dag voor verwerking omdat de postgirocentrale er tussenzit die de "afwijkende" gironummers verwerkt. Dit duurt doorgaans een dag extra en een week later heb ik nooit meegemaakt. Ik zou te rade gaan bij de werkgever met vraag of hij het inderdaad gelijktijdig de opdracht verstrekt.
Als ik mijn rekeningnummer doorgeef aan andere bedrijven die geld overmaken naar mijn gironummer, dit is een 6 cijferig nummer met een 0 ervoor. Maar ik heb de 0 niet doorgegeven, wordt die er dan automatisch voorgezet?
Zover ik weet doet de Postbank juist NIET een controle van naam-rekeningnummer!
Huh? De Postbank is juist de enige bank die dat WEL doet.
Zie http://www.consumentenbond.nl/thema/gel ... et=nietlid voor uitleg over de doorlooptijden van transacties.