LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Posttarrief...

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
mystery_girl

Posttarrief...

Ongelezen bericht door mystery_girl »

Ik weet niet of deze topic hier geplaatst kan worden maar probeer het maar.

Een paar dagen geleden moest ik een brief verzenden.
Ben naar het Postkantoor gegaan en vroeg om een postzegel.
Dat kan zei de mevrouw.
Dat is dan 3,90 euro?
Pardon? Ik vroeg om één postzegel.
Ja, zei de mevrouw aan het loket, maar u kunt alleen postzegels per 10 stuks kopen.
Ik vertelde haar dat ik er maar ééntje nodig had.
Ik moest ze dan maar bewaren voor als ik nogeens een brief moest verzenden.
Ik kon er wel 5 krijgen, maar dan waren ze 0,40 per stuk.
Belachelijk!!!
Ik moest de brief verzenden en heb er dus 10 moeten nemen.
TGP post trekt zo wel rente om klanten meer te laten afnemen van een produkt dat de klant niet direkt nodig heeft.
Een brief verzenden is zo dus veel duurder dan 0,39 eurocent.
Dit is volgens mij ook een prijsverhogin toch?

Bailey

Re: Posttarrief...

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik zou hier ook niet blij mee zijn nee. Nu heb ik wel altijd een velletje van 10. maar toch. Ik kan dat wel thuis hebben laten liggen en toch iets moeten versturen, dan hoef ik er echt niet nog eens 10. Ben zelf nogal een kluns en raak die dingen nog wel eens kwijt. Dat je ze nou echt niet los kan kopen kan ik nog wel enigszins begrijpen, want het zijn tegenwoordig stickers. Maar dat ze als je ze per 5 koopt opeens 40 cent per stuk zijn dat vind ik pure oplichting.

Ik vind TPT Post (of TNT zoals ze tegenwoordig heten) toch al meesteroplichters. Waarom opeens de prijzen van pakjes verhogen naar 6,20 voor elk pakje tot 10 kilo en niet meer gesplits in tot 5 kilo en tot 10 kilo. Een pakje naar Belgie versturen is op die manier goedkoper geworden dan een pakje binnen Nederland versturen.

Het wordt tijd voor meer concurrentie!

Tony S

Ongelezen bericht door Tony S »

Wij hebben hier geen postkantoor meer, alleen zo'n agentschap bij de servicebalie van Appie Heijn. (klein dorp) Ik heb het regelmatig, ik overhandig ze een enkele brief met de vraag of zie willen frankeren. Reken dan gewoon 39 ct af. Is nooit een probleem over genaakt.

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ze hebben bij ons op het postkantoor ook van die automaten waar zegels uitkomen. Het zijn dan geen mooie postzegels maar van die geprinte stickers.

en of ik nou 1 brief of 10 brieven verstuur, ik betaal niet meer zegels dan ik nodig heb.

mystery_girl

Ongelezen bericht door mystery_girl »

Dat was voorheen hier in Dronten ook het geval.
Maar nu zeggen ze op het postkantoor (hebben ook geen eigen kantoor meer hier en hebben nu een agentschap bij de Bruna Boekwinkel) dat het niet anders meer kan en dat ze de opdracht hebben om alleen pakketjes van 10 zegels door klanten te laten afnemen. Of zoals ik al vermelde, 5 zegels, maar dan zijn die wel van 40 eurocent.
Ik denk dat er toch wel meer mensen komen met een brief om daar één zegel voor te willen kopen?
Dan breek je toch zelf zo'n pakje aan en verkoop je één zegel en de volgende aan de daarop volgende klanten?
Ik zie het probleem niet voor de mensen achter de balie.
Volgens mij hebben ze de opdracht om zoveel mogelijk zegels in het vooruit te verkopen zodat TGP post rente trekt over bedragen die ze vooruit ontvangen en zo meer winst te kunnen maken.

Tony S

Ongelezen bericht door Tony S »

Misschien lamlendigheid van Bruna om zo'n automaatje aan te schaffen/vragen?
(Postagentschap hier bij AH heeft er wel een)

Gesloten