LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prijsverlaging bankkosten Rabobank
Prijsverlaging bankkosten Rabobank
Vandaag kreeg ik een mail van de Rabobank. Ze verlagen de maandelijkse bankkosten van € 1,80 naar € 1,20. Dat is 0,60 goedkoper per maand. De Rabobank claimt dat ze daarmee de goedkoopste zijn.
Wat ze er in dezelfde mail niet bijzeggen is dat de maandelijkse kosten van de Rabobank Credit card met 0,60 verhoogd wordt.
Per saldo ben je dus even veel kwijt. En ondertussen maar mooie sier maken dat het goedkoper geworden is.
Rabobank denkt zeker dat klanten die niet merken.
Ik ga de credit card opzeggen en waarschijnlijk mijn rekening ook.
Wat ze er in dezelfde mail niet bijzeggen is dat de maandelijkse kosten van de Rabobank Credit card met 0,60 verhoogd wordt.
Per saldo ben je dus even veel kwijt. En ondertussen maar mooie sier maken dat het goedkoper geworden is.
Re: Prijsverlaging bankkosten Rabobank
Heb ik zeker een andere mail gehad. In het bericht wat ik van de RABO heb ontvangen beweren ze helemaal niet dat ze de goedkoopste zijn.WimTim schreef:Vandaag kreeg ik een mail van de Rabobank. Ze verlagen de maandelijkse bankkosten van € 1,80 naar € 1,20. Dat is 0,60 goedkoper per maand. De Rabobank claimt dat ze daarmee de goedkoopste zijn.
En bovendien hoort een creditcard niet in je basisbetaalpakket. Lang niet iedereen heeft een creditcard.
Ik zie het probleem ook niet. Heel veel mensen hebben alleen het betaalpakket en zijn dan dus goedkoper uit. Alleen als je een Rabobank creditcard hebt, ben je dus niet goedkoper uit. Om daar nou zo boos over te worden...
(Al vraag ik mij wel af of die kosten werkelijk met 0,60 per maand zij gestegen? Ik dacht dat de creditcard al duurder was dan e.9,60 per maand?)
(Al vraag ik mij wel af of die kosten werkelijk met 0,60 per maand zij gestegen? Ik dacht dat de creditcard al duurder was dan e.9,60 per maand?)
Met een CC, kun je beter een ander pakket aanvragen waar de CC gratis in zit. Die kosten vallen mee in vergelijking met een CC rechtstreeks bij de CC maatschappijkweenie schreef:Ik zie het probleem ook niet. Heel veel mensen hebben alleen het betaalpakket en zijn dan dus goedkoper uit. Alleen als je een Rabobank creditcard hebt, ben je dus niet goedkoper uit. Om daar nou zo boos over te worden...
Als je de creditcard wilt houden kun je beter overstappen naar het Basispakket; je betaalt nu voor Directpakket+creditcard €1.80+€1.40=€3.20; straks betaal je voor nieuw Basispakket inclusief creditcard €2.60.
Wel jammer dat ze dat niet direct in het bericht er bij zetten.
Wel jammer dat ze dat niet direct in het bericht er bij zetten.
Onderstaand de complete tekst van het bericht. Alles spreekt voor zich en er wordt duidelijk vermeld, dat er andere mogelijkheden zijn. Zelfs met een link waar de andere mogelijkheden te vinden zijn.
Bericht over wijziging tarieven betaalpakket
vrijdag 22 januari 2016
Beste meneer xxxxxxxx,
U heeft bij ons een Rabo DirectPakket met betaalrekening NL-- RABO ---- ---- --. Per 1 april 2016 verlagen wij het tarief van dit betaalpakket. U betaalt dan geen €1,80, maar €1,20 per maand. Daarmee is het Rabo DirectPakket één van de voordeligste betaalpakketten in Nederland.
Tarieven extra opties bij uw betaalpakket veranderen
De kosten van de extra opties bij het Rabo DirectPakket en de tarieven van sommige betaaldiensten veranderen ook. Gebruikt u een creditcard? Of pint u bijvoorbeeld vaak vreemde valuta? Dan kan een ander betaalpakket voordeliger voor u zijn.
Overzicht nieuwe tarieven
Op http://www.rabobank.nl/mijndirectpakket vindt u een overzicht van onze nieuwe tarieven. Daar kunt u met een keuzehulp ook onze verschillende betaalpakketten vergelijken. U kunt uw betaalpakket altijd zelf online omzetten naar een pakket dat beter aansluit bij uw wensen. Zo weet u zeker dat u het pakket heeft dat bij u past.
Ingangsdatum: 1 april 2016
Bent u het niet eens met de tariefswijziging? U kunt uw pakket kosteloos opzeggen. Natuurlijk hopen we dat u daar geen gebruik van zult maken. Als wij vóór 1 april 2016 niets van u horen, gaan wij ervan uit dat u de wijzigingen aanvaardt.
Meer weten?
Heeft u na het lezen van dit bericht nog vragen? Bezoek dan http://www.rabobank.nl/mijndirectpakket voor de meest gestelde vragen of neem contact met ons op. Wij helpen u graag.
Met vriendelijke groet,
Rabobank Regio Schiphol
Stef Moison
Manager Verkoop & Service
Bericht over wijziging tarieven betaalpakket
vrijdag 22 januari 2016
Beste meneer xxxxxxxx,
U heeft bij ons een Rabo DirectPakket met betaalrekening NL-- RABO ---- ---- --. Per 1 april 2016 verlagen wij het tarief van dit betaalpakket. U betaalt dan geen €1,80, maar €1,20 per maand. Daarmee is het Rabo DirectPakket één van de voordeligste betaalpakketten in Nederland.
Tarieven extra opties bij uw betaalpakket veranderen
De kosten van de extra opties bij het Rabo DirectPakket en de tarieven van sommige betaaldiensten veranderen ook. Gebruikt u een creditcard? Of pint u bijvoorbeeld vaak vreemde valuta? Dan kan een ander betaalpakket voordeliger voor u zijn.
Overzicht nieuwe tarieven
Op http://www.rabobank.nl/mijndirectpakket vindt u een overzicht van onze nieuwe tarieven. Daar kunt u met een keuzehulp ook onze verschillende betaalpakketten vergelijken. U kunt uw betaalpakket altijd zelf online omzetten naar een pakket dat beter aansluit bij uw wensen. Zo weet u zeker dat u het pakket heeft dat bij u past.
Ingangsdatum: 1 april 2016
Bent u het niet eens met de tariefswijziging? U kunt uw pakket kosteloos opzeggen. Natuurlijk hopen we dat u daar geen gebruik van zult maken. Als wij vóór 1 april 2016 niets van u horen, gaan wij ervan uit dat u de wijzigingen aanvaardt.
Meer weten?
Heeft u na het lezen van dit bericht nog vragen? Bezoek dan http://www.rabobank.nl/mijndirectpakket voor de meest gestelde vragen of neem contact met ons op. Wij helpen u graag.
Met vriendelijke groet,
Rabobank Regio Schiphol
Stef Moison
Manager Verkoop & Service
Laatst gewijzigd door CB op 26 jan 2016 20:43, 3 keer totaal gewijzigd.
Nou wimtim, toch iets beter lezen of beter citeren dan maar! Ik vind dit een keurige email. Als je daarvoor al je rekening op wilt zeggen... Succes!
-
Het is toch ook goedkoper geworden? Wel 6 hele duppies.....WimTim schreef: En ondertussen maar mooie sier maken dat het goedkoper geworden is
En lang niet iedereen heeft een CC.
Zou je je die rompslomp niet beter kunnen besparen voor - per saldo- dus niks?WimTim schreef:en waarschijnlijk mijn rekening ook.
Ik heb alleen een betaalpakket en geen creditcard bij ze.WimTim schreef:Vandaag kreeg ik een mail van de Rabobank. Ze verlagen de maandelijkse bankkosten van € 1,80 naar € 1,20. Dat is 0,60 goedkoper per maand. De Rabobank claimt dat ze daarmee de goedkoopste zijn.
Voor mij dus idd weer kleine 7 euro in eigen zak per jaar