Wie kan mij advies geven omtrent Primeline en het BKR?
Tijdens mijn studie tijd ben ik een lening aangegaan bij een computerzaak om een pc te bekostigen. Dit ging dmv de dynabytecard. Later bleek dit via primeline te verlopen. Keurig iedere keer mijn rekeningen betaald tot dat ik mijn rekeningnummer veranderde in een nummer van een doorlopend krediet. Helaas was ik destijds niet op de hoogte dat je geen automatische afschrijving kon laten maken van een dergelijke rekening. Helaas was de post regeling niet optimaal in het studentenhuis waardoor een reactie van primeline hierop pas veel te laat door mij werd opgemerkt. Toen ik het eenmaal wist heb ik meteen contact opgenomen en werd mij verzekerd dat als ik het meteen zou overmaken er geen negatieve vermelding naar het BKR zou gaan.
Helaas bleek dit niet waar te zijn. Bovendien hadden ze toen de betaling wel binnen was bij 1 BKR registratie de vermelding geplaatst dat de achterstand verholpen was en bij de tweede registratie ( je krijgt namelijk twee registraties als je een primeline kaart gebruikt) door laten lopen. Ik kwam hier na ruime tijd achter toen ik bij bepaalde zaken een negatief advies kreeg.
Ik heb primeline hierover toen aangeschreven en ze hebben da code verandert zodat er nu bij alletwee staat dat de achterstand is opgeheven. Ik heb toen echter ook het verzoek geplaatst de betalingsachterstand code ook weg te laten halen aangezien het een vervelende samenloop van omstandigheden was en ik al 5 jaar iedere maand op tijd terugbetaal.
Hier werd echter met totaal onbegrip op gereageerd. Kortom ze willen niets veranderen. Ze willen niet erkennen dat er van hun kant ook foiute beloftes zijn gemaakt. Ik voel me zo langzamerhand overal een crimineel aangezien ik niets meer kan aanvragen door dit negatieve advies van het BKR.
Wie heeft er ideen om primeline tot de rede te brengen ne deze achterstands code te laten weghalen? Weet er iemand of de negatieve vermelding na 5 jaar vervalt of na vijf jaar dat je de lening hebt terug betaald.
Elke hulp is wenselijk.......
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Primeline
Re: Primeline
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? En heb je voldoende krediet om het lopende krediet af te lossen? Stuur een aangetekende brief met motivatie naar Primeline waarbij je expliciet sommeert de vermelding op te heffen. Willen ze dit niet, dan schakel je je rechtsbijstandsverzekering in en eis je een passende vergoeding voor het leed dat is aangericht.
Re: Primeline
Beste Gast,
Bedankt voor je advies. Ik heb inderdaad een rechtsbijstand verzekering en ik zou het nu in principe wel in 1 keer kunnen aflossen. Denk je dat ik een grondige reden heb om hun beslissing aan te vechten? Wat is precies mijn sterkste punt?
Graag je raad over wat ik zeker in de brief moet zetten. Heb je zelf zoiets ook meegemaakt of heb je hier vanuit je werk ervaring mee?
alvast bedankt
Bedankt voor je advies. Ik heb inderdaad een rechtsbijstand verzekering en ik zou het nu in principe wel in 1 keer kunnen aflossen. Denk je dat ik een grondige reden heb om hun beslissing aan te vechten? Wat is precies mijn sterkste punt?
Graag je raad over wat ik zeker in de brief moet zetten. Heb je zelf zoiets ook meegemaakt of heb je hier vanuit je werk ervaring mee?
alvast bedankt