LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabo SMS betalen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
MG-78

Rabo SMS betalen

Ongelezen bericht door MG-78 »

Het volgende stoot mij toch een beetje tegen het hoofd:

de volgende opmerkingen :

Kan ik ook betalen naar een 06 nummer dat zich nog niet heeft aangemeld voor SMS Betalen?
Ja, dat kan. De ontvanger hoeft geen mobiele portemonnee te hebben om geld te kunnen ontvangen op zijn mobiele nummer.
Het werkt als volgt:
Je verstuurt een sms naar 6689 (Rabo SMS Betalen) met daarin het 06-nummer of +316-nummer waarnaar je het geld wilt overmaken, het bedrag en de omschrijving.
Bijvoorbeeld:
0612345678 15 Bedankt voor het voorschieten, Piet.
of
+31612345678 15 Bedankt voor het voorschieten, Piet.
Rabo SMS Betalen stuurt je een sms ter bevestiging. In deze sms staat een codewoord. Stuur dit codewoord terug naar 6689 en je betaalopdracht wordt uitgevoerd.
Degene naar wie je geld hebt overgemaakt, ontvangt een bericht van Rabo SMS Betalen met de bevestiging dat er geld ontvangen is vanaf jouw 06-nummer.

Wat kost SMS Betalen?
Tot 1 januari 2009 zijn de transacties gratis, vanaf 1 januari betaal je 5 cent per transacties.
Je betaalt alleen het gebruikelijke bedrag voor elk sms-bericht dat je verstuurt. Dit houdt in dat bij transacties naar andere personen de kosten bestaan uit het versturen van twee berichten (eerst opdracht, daarna bevestiging). Betaal je aan een winkel, dan kun je instellen dat je de bevestigings-sms niet nodig vindt. Je verstuurt dan maar één sms. Geld terugboeken naar je rekening kost 50 cent.

Ik wil helemaal niet aangemeld worden voor een dienst waar ik niet om gevraagd heb, en dan ook nog eens moeten gaan betalen om mijn geld weer op mijn rekening te krijgen. Zou ik er voor kiezen om het geld dan maar op mijn ongevraagde rekening te laten staan en ik wil er gebruik van gaan maken moet ik ook nog eens 5cent per stransactie gaan betalen plus de kosten van het smsen. Het lijkt mij niet meer dan redelijk en logisch dat als ik geen gebruik wil maken van de dienst dat ik mijn nummer kan laten blokkeren en dat de persoon die mij geld stuurt hier een sms van terug krijgt en de betaling anders in orde moet maken.

Ik heb deze vraag ook aan rabo gesteld via het contact formulier maar hier tot 2x toe helemaal geen reactie op gehad. Ik vraag me af hoe / waaarom en of ze dit zomaar door "mijn strot kunnen drukken"

Wim2007

Re: Rabo SMS betalen

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Ik heb deze vraag ook aan rabo gesteld via het contact formulier maar hier tot 2x toe helemaal geen reactie op gehad. Ik vraag me af hoe / waaarom en of ze dit zomaar door "mijn strot kunnen drukken"
Waarom klant blijven bij een bank die daarnaast ook al geld vraagt voor het aanhouden van rekeningen, voor passen en transacties?

MG-78

Dat is nog het allermooiste.. ik ben helemaal geen klant bij de Rabobank , dit SMS betalen dat kan dus voor iedereen "aangemaakt" worden die hier niet om gevraagd heeft als iemand ook maar besluit te betalen naar zijn 06 numemr

MG-78

Beste ,

Je kunt je mobiele nummer niet blokkeren voor SMS ontvangsten. Mocht je
geld ontvangen, dan kun je dit altijd via Rabo SMS Betalen terugstorten
naar het mobiele nummer waarvan je het geld ontvangen hebt en hem/haar
vragen om het geld rechtstreeks naar je bankrekening over te boeken.

Met vriendelijke groet,

Support Desk Rabobank SMS Betalen

wat mij dus straks 5 cent transactiekosten opleverd en 2x sms kosten :/

Mk

Ongelezen bericht door Mk »

Klagen bij DNB?

RoelandK

Ongelezen bericht door RoelandK »

Ik ben juist van mening dat Rabo SMS Betalen een prima dienst is. Vooral handig wanneer je met een groep uit eten bent geweest, en één iemand heeft de rekening betaald. De overigen maken vervolgens direct zijn of haar deel per SMS naar diegene over. Geen gedoe met cash meer dus. Plus je hoeft ook elkaars rekening nummer niet te weten.

Het probleem dat hier wordt geschetst zal in de praktijk niet of nauwelijks voorkomen. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat iemand ongevraagd geld naar een mobiele portemonnee overmaakt. Daar wordt over het algemeen eerst meegedeeld.

Ik heb de dienst in ieder geval al een paar keer naar alle tevredenheid gebruikt

Noble

Ongelezen bericht door Noble »

@ roelandK

Allemachtig!! wat mensen al niet voor een situaties VERZINNEN om een "dienst" nuttig te verklaren....
want stél dat men je uitlacht om die "dienst" :P

Helaas voor jou doe IK dat dus wél....

Vooral handig wanneer je met een groep uit eten bent geweest, en één iemand heeft de rekening betaald. De overigen maken vervolgens direct zijn of haar deel per SMS naar diegene over.
hoe verzín je het.... :roll:

Hoe groot is de kans dat je met een groep uit eten gaat ZONDER dat je dit van tevoren wist?? :idea:

Ga je uit eten ZONDER geld mee te nemen?? : :oops:
Kan je zélf NIET betalen bij het restaurant?? :cry:
is de "betaler/voorschieter" een onbekende van je?? :?:
is het wérkelijk zo belangrijk dat het TERPLAATSE overgemaakte dient te worden?? :x
dan heb je vast nog wel wat ándere telefoontjes te plegen... :wink: gezellig....

Ja, 't klopt ik steek er de draak mee, ik loop al wat jaartjes mee maar zie hier ECHT de toegevoegde waarde niet van in... anders dan "blits uithangen"
Geen gedoe met cash meer dus. Plus je hoeft ook elkaars rekening nummer niet te weten.
Even vergelijken:
1) portemonnee openen
2) geld pakken)
3) portemonnee terug

of:
1 ) mobiel pakken
2 ) nummer rabo NIET vergeten zijn..
3 ) nummer van persoon NIET vergeten
4 ) op kleine priegel toetsjes bedrag invullen
5 ) op kleine priegeltoetsjes Omschrijving intikken.
6 ) wachten op bevestiging en code
7 ) code terugsturen
8 ) wachten op bevestiging van overboeking.

en vervolgens nog betalen voor al je werk óók... :wink:

MMmmm, es denken wát is nu eigenlijk MAKKELIJKER??? 8) 8) 8) 8)

laat ik es ráden...
bedacht door een BANK en niet door gebruikers??

VENCO dropje

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Dat moet ik nageven, SMS Betalen zie ik ook niet zo zitten. De toegevoegde waarde zie ik ook niet zo. In Nederland is zo'n grote "rekening" en "internet" dichtheid dat dit niet gaat werken.

En door techneuten bedacht met teveel handelingen (daar heeft geen iemand met klantgevoel aan gewerkt).
Jammer Rabo, geld in een project steken waar je het beter ergens anders voor had kunnen gebruiken.

RoelandK

Ongelezen bericht door RoelandK »

@Noble

Als je het goed vindt laat ik de irritante smiley's achterwegen...

Misschien dat het bij jou anders is, maar ik heb over het algemeen niet zo veel contant geld bij me.
Om het voorbeeld van het delen van de restaurant rekening nog maar even aan te houden (ik heb namelijk al twee maal Rabo SMS Betalen gebruikt in deze situatie). Ik heb op zo'n avond óf niet genoeg cash bij me voor mijn deel van de rekening, óf in ieder geval niet het exacte bedrag. Het komt er dan toch op neer dat één iemand de rekening betaalt, en de rest achteraf zijn of haar deel per internet bankieren overmaakt naar degene die heeft betaalt. (Of iedereen moet zijn deel in het restaurant pinnen, wat weer lang duurt, en bovendien irritant is voor degene in de bediening. ).
Wanneer je jouw deel direct (inderdaad TERPLAATSE) per SMS overmaakt naar degene die heeft betaalt, is de rekening direct afgerond, en hoeft "de betaler" niet achteraf nog eens de mensen na te bellen of ze ajb nog eens hun deel willen overmaken.

Nogmaals, ik vind het erg handig! En nuttig bovendien!
En dmv die tool die ze er bij leveren, is het ook nog eens een keer bijzonder gebruiksvriendelijk (als je tenminste wel eens eerder een SMS verstuurd hebt...)

VENCO dropje

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Ik vind het toch allemaal erg "hypy", maar wellicht ben ik niet meer zo jong. Maar ja....een echte RABO klant (de nieuwste technische snufjes en leuke prularia om indruk te maken).

Als RABO nu eens van elk SMS bericht eens een bonus vergoeding van 1 eurocent overmaakt naar de rekening Noble en 1 eurocent voor een goed doel, dan is er wellicht nog plaats voor deze SMS dienst. Grapje :wink:

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

IDe overigen maken vervolgens direct zijn of haar deel per SMS naar diegene over. Geen gedoe met cash meer dus. Plus je hoeft ook elkaars rekening nummer niet te weten.
Dat kan ook met contant betalen. Alleen dan geen aanvullende transactiekosten (sms'jes) ten laste van de klant.

Peter-O

Ongelezen bericht door Peter-O »

@ roelandK

Ahh, dus jij bent diegene door vóór mij stond bij de ijsco-car
en betaalde via SMS...

waardoor het ijs begon uit te lopen??

goh wat ging dát makkelijk en snél..... dat uitlopen...

johan.de.jong

Ongelezen bericht door johan.de.jong »

Volgens de Rabobank betaal je:

- geen transactie kosten (vanaf 2009 5 cent)
- 50 cent voor het opnemen geld naar je tegen rekening

Er is echter nergens informatie te vinden dat de SMS shortcode 6689 geld kost (buiten je SMS bundel).

Ik heb zojuist mijn gespecificeerde nota van Telfort bekeken en er blijken wel degelijk extra kosten van het gebruik van 6689.

Eén transactie kost al snel 2 * 18 cent = 36 cent (opdracht en bevestiging). Als je ook nog een saldo controle doet kost het zelfs 54 cent.

Ik vind het kwalijk dat de Rabobank de SMS tarieven niet op haar website vermeld.

Gesloten