Nu de rabobank stopt met telebankieren ( te ouderwets, te duur ja,ja ) kun je gebruik maken van rabo-internetbankieren. Dit biedt veel meer mogelijkheden zegt de bank. Wel ontzettend jammer dat je je adresboek uit het telebankierprogramma niet kunt overzetten. Hier is slecht over nagedacht of simpelweg geen moeite voor gedaan.
Er zit dus niets anders op dan alle gegevens handmatig opnieuw in te voeren.
RABOBANK- EEN DIKKE ONVOLDOENDE.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] rabo telebankieren
Re: rabo telebankieren
En dan dat aanbod om "Cashflow Assistant" gratis op te halen als alternatief voor Telebankieren...
Je moet allereerst belachelijk veel info doorgeven en overgecompliceerde procedures doorlopen voordat je eindelijk je definitieve licentie in huis hebt. Waarom stuurt Rabobank niet gewoon een kant-en-klaar CD'tje?
En dan valt dat programma ook nog vies tegen. Het ziet er allemaal erg onoverzichtelijk en rommelig uit, een overdaad aan menu's voordat je je gegevens binnen hebt, opties die helemaal niet werken, enz. enz.
Alweer een dikke onvoldoende voor Rabobank!
Je moet allereerst belachelijk veel info doorgeven en overgecompliceerde procedures doorlopen voordat je eindelijk je definitieve licentie in huis hebt. Waarom stuurt Rabobank niet gewoon een kant-en-klaar CD'tje?
En dan valt dat programma ook nog vies tegen. Het ziet er allemaal erg onoverzichtelijk en rommelig uit, een overdaad aan menu's voordat je je gegevens binnen hebt, opties die helemaal niet werken, enz. enz.
Alweer een dikke onvoldoende voor Rabobank!
Nou ik ben een digibeet maar zelfs IK heb het er op gekregen van de Rabo.
Maar wat jij zegt, dat heb ik met de Postbank. Ligt al meer dan een half jaar hier met codes dit en dat en ik vind het veel te moeilijk , dus voorlopig maar niet.
Maar wat jij zegt, dat heb ik met de Postbank. Ligt al meer dan een half jaar hier met codes dit en dat en ik vind het veel te moeilijk , dus voorlopig maar niet.
Het heeft niet zo zeer te maken met het feit dat telebankieren te duur is geworden. (2 systemen onderhouden is natuurlijk onzin) Rabo heeft al enige jaren internetbankieren waarmee veel meer mogelijk is dan het oude telebankieren. Alleen het gebruik van budgetcodes zijn komen te vervallen. Daarnaast is internetbankieren real time en werkte telebankieren met nachtverwerking, zodat alle opdrachten pas 1 dag later werden uitgevoerd. cashflow assistent (basisversie) wordt gratis aangeboden als compensatie op het verlies van de budgetcode en klant met internetbankieren deze met cashflow toch kunnen gebruiken. vind ik toch best netjes. Mensen die nog meer willen kunnen een uitbreiding van cashflow aankopen. cashflow is trouwens voor alle banken te gebruiken. hebt je dus rekeningen bij de abn en bij de rabo kunnen de overboekingen samenbrengen.
Ik maak al enkele jaren gebruik van Rabo Internetbankieren en ben erg tevreden. Het is een stuk beter dan het "oude" telebankieren met veel meer mogelijkheden. Ik snap niet dat iedereen eerder is overgestapt op internetbankieren.
En wat dat adresboek betreft... Moet toch niet zo moeilijk zijn om je adressen er in een paar minuten in te zetten.
En wat dat adresboek betreft... Moet toch niet zo moeilijk zijn om je adressen er in een paar minuten in te zetten.