LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rabobank benadert klanten steekproefsgewijs, klopt dat?
Rabobank benadert klanten steekproefsgewijs, klopt dat?
Klopt het dat de Rabobank steekproefsgewijs klanten benaderd om transacties te verifieren?
Na 4 telefoongesprekken met medewerkster van de Rabobank, waarin me 4x iets anders werd verteld , zou ik graag willen weten of het klopt of ze dit steekproefsgewijs doen?
Na 4 telefoongesprekken met medewerkster van de Rabobank, waarin me 4x iets anders werd verteld , zou ik graag willen weten of het klopt of ze dit steekproefsgewijs doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 18 okt 2016 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast in verband met leesbaarheid / duidelijkheid.
Reden: Titel aangepast in verband met leesbaarheid / duidelijkheid.
Re: Rabobank benadert klanten steekproefsgewijs, klopt dat?
Vraag het de Rabobank. Dat is eenvoudiger dan hier een account aanmaken.
Re: Rabobank benadert klanten steekproefsgewijs, klopt dat?
Vind je vier keer vragen niet genoeg?GJvdZ schreef:Vraag het de Rabobank. Dat is eenvoudiger dan hier een account aanmaken.
Re: Rabobank benadert klanten steekproefsgewijs, klopt dat?
Nooit van gehoord. Sowieso zullen banken nooit om je pincode en internetbankier-inloggegevens vragen, dus zolang je die informatie nooit geeft over de telefoon zal het wel meevallen.mary/hans schreef:Klopt het dat de Rabobank steekproefsgewijs klanten benaderd om transacties te verifieren?
Na 4 telefoongesprekken met medewerkster van de Rabobank, waarin me 4x iets anders werd verteld , zou ik graag willen weten of het klopt of ze dit steekproefsgewijs doen?
Re: Rabobank benadert klanten steekproefsgewijs, klopt dat?
Ben al jaren klant bij ze, en heb dit nog nooit meegemaakt. Het lijken me phising telefoontjes, maar vraag het de Rabobank zelf even zou ik zeggen, er zijn legio mogelijkheden daartoe, oa in de app van ze.
Re: Rabobank benadert klanten steekproefsgewijs, klopt dat?
En waar vraagt de "Rabobank" dan naar bij het controleren ?
Vragen ze dan of je een bedrag hebt gestort of overgemaakt ?
En hoe wordt je dan benaderd, per mail, telefoon, brief ?
Vragen ze dan of je een bedrag hebt gestort of overgemaakt ?
En hoe wordt je dan benaderd, per mail, telefoon, brief ?
Re: Rabobank benadert klanten steekproefsgewijs, klopt dat?
Misschien ben je niet helemaal wakker? TS heeft het over telefoongesprekken.BL2 schreef:En waar vraagt de "Rabobank" dan naar bij het controleren ?
Vragen ze dan of je een bedrag hebt gestort of overgemaakt ?
En hoe wordt je dan benaderd, per mail, telefoon, brief ?
-
- Berichten: 32564
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Rabobank benadert klanten steekproefsgewijs, klopt dat?
Ik zou wat meer achtergrondinformatie willen hebben die je toch niet gaat verstrekken, althans, het zou niet verstandig zijn die gegevens op een openbaar forum te plaatsen. Er zou zomaar een goede reden voor zijn, die niet uit je vraag blijkt. Zonder alle relevante vragen is die vraag niet door buitenstaanders te beantwoorden.mary/hans schreef:Klopt het dat de Rabobank steekproefsgewijs klanten benaderd om transacties te verifieren?
Na 4 telefoongesprekken met medewerkster van de Rabobank, waarin me 4x iets anders werd verteld , zou ik graag willen weten of het klopt of ze dit steekproefsgewijs doen?
Wat mijn voorgangers ook al aangegeven hebben: informeer gewoon bij je bank.
Re: Rabobank benadert klanten steekproefsgewijs, klopt dat?
Die hij zelf heeft gepleegd om navraag te doen.Julie4444 schreef:Misschien ben je niet helemaal wakker? TS heeft het over telefoongesprekken.BL2 schreef:En waar vraagt de "Rabobank" dan naar bij het controleren ?
Vragen ze dan of je een bedrag hebt gestort of overgemaakt ?
En hoe wordt je dan benaderd, per mail, telefoon, brief ?
Er staat niet of hij ook zo door de "Rabobank" wordt benaderd om transacties te verifiëren.
Re: Rabobank benadert klanten steekproefsgewijs, klopt dat?
Ze doen het in ieder geval ook als ze twijfels hebben bij de transactie. Zelf meegemaakt onlangs. Prima dat ze dat doen. Was wel een creditcard transactie overigens.
Re: Rabobank benadert klanten steekproefsgewijs, klopt dat?
Beste leden van het forum,
Graag wil ik reageren op deze discussie om wat duidelijkheid te scheppen.
De Rabobank, als financiële instelling, heeft zich te houden aan de Wwft (Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme). Deze wet heeft als doel witwassen en terrorismefinanciering te bestrijden. Op het moment dat wij verdachte transacties signaleren gaan wij daar onderzoek naar doen. Daarnaast houden wij ook transacties in de gaten die ongebruikelijk zijn, om fraude zo veel mogelijk te voorkomen.
In het kader van één van deze gevallen kan zijn dat wij contact opnemen om transacties te controleren. Dat doen wij ook telefonisch.
Hopelijk is het zo iets duidelijker geworden.
Tom
Rabobank
Graag wil ik reageren op deze discussie om wat duidelijkheid te scheppen.
De Rabobank, als financiële instelling, heeft zich te houden aan de Wwft (Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme). Deze wet heeft als doel witwassen en terrorismefinanciering te bestrijden. Op het moment dat wij verdachte transacties signaleren gaan wij daar onderzoek naar doen. Daarnaast houden wij ook transacties in de gaten die ongebruikelijk zijn, om fraude zo veel mogelijk te voorkomen.
In het kader van één van deze gevallen kan zijn dat wij contact opnemen om transacties te controleren. Dat doen wij ook telefonisch.
Hopelijk is het zo iets duidelijker geworden.
Tom
Rabobank
Re: Rabobank benadert klanten steekproefsgewijs, klopt dat?
Het is juist bij Rabo waar ik deze vraag tot 4x toe gesteld heb en 4x een ander antwoord heb gekregen. Ook bij bellen naar ander filiaal geen duidelijk antwoord, via twitter ook niet, via de helpdesk antwoord: bij verdachte transacties wordt er gebeld!
Re: Rabobank benadert klanten steekproefsgewijs, klopt dat?
Je hebt je antwoord nu toch?mary/hans schreef:Het is juist bij Rabo waar ik deze vraag tot 4x toe gesteld heb en 4x een ander antwoord heb gekregen. Ook bij bellen naar ander filiaal geen duidelijk antwoord, via twitter ook niet, via de helpdesk antwoord: bij verdachte transacties wordt er gebeld!
Re: Rabobank benadert klanten steekproefsgewijs, klopt dat?
En het leuke van die wwft is dat een eventuele melding van een verdachte transactie geheim moet blijven. Wat betekent dat je ook als klant (maar ook bijvoorbeeld de medewerkers van bank) niet mag weten hoe de bank over de transacties denkt. Ze kunnen dus eigenlijk zelf ook niet anders dan gissen naar de reden of het resultaat van het onderzoek. Behalve dan de algemene wettelijke regels.