| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rabobank blokeert rekening wegens verkopen ero materiaal
-
denhelder002
Rabobank blokeert rekening wegens verkopen ero materiaal
Beste,
Ik zit met een probleem die nu 3 weken aan de gang is.
Ik heb een webhosting bedrijf en daarnaast een webshop.
Ik verkoop erotische speeltjes en lingerie dit heb ik aangegeven tijdens dat ik het contract aan had gevraagd. Nadat ik het contract had getekend en alles in orde was rekening geopend noem zo maar op.
Had ik hun gebeld omdat ik een key pas nodig had. De rabobank moest overleggen en werd later op de dag terug gebeld met de mededeling dat hun mijn rekening en verzekering ging stopzetten omdat ik tegen hun bedrijfsbeleid werkte.
Ik heb vervolgens de algemene voorwaarden door gelezen en hun policy heb hier niks over terug kunnen vinden.
Mogen ze dan zomaar je verzekering en je rekeningen blokeren?
Hoor graag jullie meningen.
Alvast bedankt.
Ik verkoop erotische speeltjes en lingerie dit heb ik aangegeven tijdens dat ik het contract aan had gevraagd. Nadat ik het contract had getekend en alles in orde was rekening geopend noem zo maar op.
Had ik hun gebeld omdat ik een key pas nodig had. De rabobank moest overleggen en werd later op de dag terug gebeld met de mededeling dat hun mijn rekening en verzekering ging stopzetten omdat ik tegen hun bedrijfsbeleid werkte.
Ik heb vervolgens de algemene voorwaarden door gelezen en hun policy heb hier niks over terug kunnen vinden.
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door denhelder002 op 22 jun 2010 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Rabobank blokeert rekening wegens verkopen ero materiaal
beste,denhelder002 schreef:Beste,
Alvast bedankt.
Ja helaas voor u mag de bank dit. waar het precies staat in de algemene bankvoorwaarden kan ik u uit het hoofd niet vertellen, maar een bank heeft het recht om een relatie te weigeren danwel te beeindigen om haar moverende redenen..een bank is een private onderneming..en bankrekening is (in het overgrote deel van de gevallen) geen recht..
Dat kan. Let wel ieder Rabobank is zelfstandig. Als je in een gemeente woont met een in hoofdzaak 1 bepaalde geloofs overtuiging kan een bestuur/raad van toezicht van deze bank de relatie als ongewenst zien.Men is niet wettelijk verplich u als client te accepteren. Misschien dat u bij een andere grote/kleine bank wel geaccepteerd zal worden.
gr Henk
gr Henk
-
Pindakaaspotje
Een bank mag idd klanten weigeren als het bedrijf geld verdient op een manier waarmee ze niet geassocieerd willen worden. Mijn inziens onbegrijpelijk als het erotiek betreft, maar het gebeurt vaker. Voor prostituees, maar ook coffeeshops is het heel moeilijk een rekening te openen. Ik zou zeggen als het geld op een legale manier verdient wordt is het ok, maar daar denken veel banken anders over.
De Rabobank in de oudheid Raiffeisenbank/boerenleenbank ( of zoiets) is een vereniging, dus leden bepalen het beleid. Ze zijn één van de banken die zich niet willen associëren met in hun ogen laakbare praktijken.
Is hun goed recht.
Is hun goed recht.
U bent niet de enige die last heeft van dit 'bedrijfsbeleid' van de Rabobank: http://www.bizz.nl/7559-rabobank-steunt ... tuees.htmldenhelder002 schreef:De rabobank moest overleggen en werd later op de dag terug gebeld met de mededeling dat hun mijn rekening en verzekering ging stopzetten omdat ik tegen hun bedrijfsbeleid werkte.