LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank en koppelverkoop

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
EchteMeisje

Rabobank en koppelverkoop

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Zijn er meer mensen die onder druk worden gezet bij de Rabobank?

Inmiddel heb ik van meerdere mensen in mijn omgeving te horen gekregen dat wanneer diegene een hypotheek of bedrijfsfinanciering bij de Rabobank wil afsluiten de Rabo in dat geval EIST dat alle verzekeringen bij hen worden ondergebracht.

Geen verzekeringen = geen hypotheek

Het riekt naar koppelverkoop en dwang en dus naar de misdaad.

Zijn er meer mensen die dit is overkomen?

Gast

Re: Rabobank en koppelverkoop

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wilde mijn verzekeringen bij de Rabobank onderbrengen maar dat werd afgewezen, omdat ik een hypotheek heb bij de Postbank :twisted:

EchteMeisje

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Aha,

Nou die heb ik nog niet gehoord, maar het blijkt dus ook andersom te kunnen. Wel willen verzekeren via de Rabobank, maar dan gedwongen worden om je hyptheek af te sluiten.

Nou moet ik zeggen dat Interpolis (de dochter-verzekeraar van de Rabo) tegenwoordig ook dit soort koppelverkoop toepast.

BERTELS

Ongelezen bericht door BERTELS »

Hoi,

Ik heb in 2000 een zakelijke hypotheek afgesloten bij de rabo, toen werd mij gevraagd om daar de verzekeringen ook te doen, dat zou dan in mijn voordeel zijn (hoogt v.d. rente) Ik heb dat toen gedaan omdat andere banken mij niet genoeg krediet wilden verstrekken. Ik vond de rente best nog wel hoog, maar kon niet anders. Dat had te maken met het risico dat ze liepen, werd mij verteld
(ik heb een bestaand bedrijf overgenomen)

Inmiddels 5 jaar later blijkt dat mijn bedrijf veel beter loopt dan verwacht, en dus ook de winst veel hoger dan verwacht. Ik heb de afgelopen jaren ook redelijk veel extra aflossingen gedaan.

Nu loopt mijn rente vaste periode af op 31 maart a.s.

Ik kreeg vorige week een offerte om te verlengen:

1 jaar vast 4,3
3 jaar vast 4,7
enz.
of variabel 4,8

(graag beslissen binnen 2 dagen, anders zetten wij uw hypotheek 1 jaar vast, zonder tegenbericht)

Ik heb ze te kennen gegeven dit veel te hoog te vinden, zeker nu er eigenlijk helemaal geen risco meer is voor de bank. Hun antwoord was dat dit niet lager kon.
Ik heb ze 1 dag later meegedeeld om dan maar variabel te doen, met de mededeling dat ik zo iets meer tijd heb om maar eens met een andere bank te gaan praten. Dit maakte, in eerste instantie, geen indruk. Echter werd ik later die dag terug gebeld dat ze toch graag een gesprek met mij wilden hebben.
Dat gesprek is volgende week, vol verwachting klopt mijn hart.....

:wink:

Echte man

Ongelezen bericht door Echte man »

Nou die heb ik nog niet gehoord, maar het blijkt dus ook andersom te kunnen. Wel willen verzekeren via de Rabobank, maar dan gedwongen worden om je hyptheek af te sluiten.
Ik vind dat je hier erg kort door de bocht gaat EchteMeisje.
Gast geeft geeft nergeens aan dat hij gedwongen wordt om een hypotheek af te sluiten.
Als je eerlijke meningen wilt hebben, moet je proberen het stemming kweken achterwege te laten.

zeeuwsmeisje

Ongelezen bericht door zeeuwsmeisje »

Via de Rabobank heb ik een alles in 1 pakket, als student was dat destijds handig en ik zat al bij de Rabo. In 1997 heb ik daar toen een rechtsbijstandverzekering bij gedaan (je weet maar nooit, toch?). In februari 2003 had ik deze voor het eerst nodig. Ik kon bellen tot ik een ons woog (had al een advocaat van Interpolis toegewezen gekregen) maar ik kreeg geen duidelijkheid. De advocaat was er nooit, belde niet, mailde niet terug. Ik kreeg alleen maar standaart mailtjes dat ze er weer een week tussenuit was. Na een half jaar heb ik de moed maar opgegeven en heeft de politie mij uiteindelijk verder geholpen....
In mei 2004 werd ik op staande voet ontslagen, omdat een ex een klacht tegen mij indiende. Deze klacht was door het werk niet gecontroleerd, pas een week later kwamen ze erachter dat er niets aan de hand was. Er kwam een rechtzaak op een woensdag om 10 uur. De maandags ervoor om 16 uur belde de advocaat af, ze kon de zaak niet doen, maar had geen verklaring. In 1 dag nog snel een advocaat regelen- ik had wel iets anders aan mijn hoofd!

Gast

:shock: Het wel handig om te weten om welke rabobank het gaat elke bank is namelijk een losse cooperatie met een eigen beleid!!!! :idea:

Gast

inderdaad gast, daar sluit ik me helemaal bij aan! Ga dus eens naar een andere Rabobank in een andere plaats / stad!

Ik zit ook bij de Rabobank en heb er geen problemen mee!

Gesloten