| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rabobank stortingsapparaat
Rabobank stortingsapparaat
De balie is verdwenen en alles moet via de automaat. Dit alles omdat het goedkoper is en de bonus moet uiteraard worden veiliggesteld.
Ik moet ongeveer zes keer per jaar geld storten. In het afgelopen jaar was in vijf gevallen de automaat stuk en moest ik een tweede of derde keer terugkomen (uurtje eerder van mijn werk, geld in de parkeermeter).
Ook als de automaat stuk is weigert de bank geld aan te nemen of handmatig te storten. Ik wordt dus met mijn geld de straat weer opgestuurd en moet dit thuis maar bewaren.
Ik heb de indruk dat er op het onderhoud van de automaat ook wordt bezuinigd.
Vroeger smeekte de bank ons geld te laten storten en alles via de bank te betalen. Nu is het zover dat alle betalingen via de bank moeten maar het storten kost de bank geld en ondanks de miljardenwinsten kan dit natuurlijk niet. Ik moet gewoon betalen voor stortingen en het zou dus kostenneutraal moeten zijn. Alleen: kostenneutraal is een vies woord voor een bank, er moet winst op worden gemaakt. Bezuinigen op onderhoud dus en alle verantwoording bij de klant neerleggen.
Problemen met stortingsapparaten blijken veel voor te komen en al een lange tijd. Blijkbaar zonder dat er iets aan gedaan wordt.
Moeten we dit blijven pikken? Wat kunnen wij eraan doen? Hoe krijgen we dit in de media? (volgens mij het enige waar banken gevoelig voor zijn). Iemand suggesties?
Ik moet ongeveer zes keer per jaar geld storten. In het afgelopen jaar was in vijf gevallen de automaat stuk en moest ik een tweede of derde keer terugkomen (uurtje eerder van mijn werk, geld in de parkeermeter).
Ook als de automaat stuk is weigert de bank geld aan te nemen of handmatig te storten. Ik wordt dus met mijn geld de straat weer opgestuurd en moet dit thuis maar bewaren.
Ik heb de indruk dat er op het onderhoud van de automaat ook wordt bezuinigd.
Vroeger smeekte de bank ons geld te laten storten en alles via de bank te betalen. Nu is het zover dat alle betalingen via de bank moeten maar het storten kost de bank geld en ondanks de miljardenwinsten kan dit natuurlijk niet. Ik moet gewoon betalen voor stortingen en het zou dus kostenneutraal moeten zijn. Alleen: kostenneutraal is een vies woord voor een bank, er moet winst op worden gemaakt. Bezuinigen op onderhoud dus en alle verantwoording bij de klant neerleggen.
Problemen met stortingsapparaten blijken veel voor te komen en al een lange tijd. Blijkbaar zonder dat er iets aan gedaan wordt.
Moeten we dit blijven pikken? Wat kunnen wij eraan doen? Hoe krijgen we dit in de media? (volgens mij het enige waar banken gevoelig voor zijn). Iemand suggesties?
Re: Rabobank stortingsapparaat
Banken zij ook niet gevoelig voor de media hoor.
En er zijn al diverse banken die helemaal geen automaat meer hebben.
Alternatief is om het geld door een geldbedrijf te laten ophalen.
En er zijn al diverse banken die helemaal geen automaat meer hebben.
Alternatief is om het geld door een geldbedrijf te laten ophalen.
-
witte angora
Wat je er aan kunt doen? Als die bank jouw geld niet wil hebben ga je toch gewoon naar een andere bank?
Laatst gewijzigd door witte angora op 30 dec 2013 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
De 1e 6 keer is storten bij de RABO bank toch gratis? Dus wat is je probleem nou?Ditisroy schreef:Ik moet ongeveer zes keer per jaar geld storten....
Ik moet gewoon betalen voor stortingen en het zou dus kostenneutraal moeten zijn. Alleen: kostenneutraal is een vies woord voor een bank, er moet winst op worden gemaakt.
Hier is jouw suggestie al beschreven door een lid.Iemand suggesties?
De 1e 6 keer is storten bij de RABO bank toch gratis? Dus wat is je probleem nou?
Bel met een adviseur. Er zijn meerdere mogelijkheden om geld te storten.
Dat laatste is natuurlijk een onzinargument en dat weet je zelf ook. Een automaat biedt ook voor de klant voordelen. Je bent immers niet meer afhankelijk van de openingstijden. Banken zouden voor de gein weer eens een paar decennia in de tijd terug gaan. Dus geen automaten meer, en iedereen in de rij voor een loket om geld te halen en te brengen. Ik denk dat na 1 dag fora als deze ontploffen over de gigantische klantonvriendelijkheid van de banken.Ditisroy schreef:De balie is verdwenen en alles moet via de automaat. Dit alles omdat het goedkoper is en de bonus moet uiteraard worden veiliggesteld.
-
Ad Verkaad
Rabo-stortingsautomaten zijn helaas alleen tijdens kantooruren bereikbaar. Voorheen was er één (in Moerkapelle, of all places) die ook buiten kantooruren gebruikt kon worden, maar dat feest is helaas al lang voorbij.GJvdZ schreef:Dat laatste is natuurlijk een onzinargument en dat weet je zelf ook. Een automaat biedt ook voor de klant voordelen. Je bent immers niet meer afhankelijk van de openingstijden. Banken zouden voor de gein weer eens een paar decennia in de tijd terug gaan. Dus geen automaten meer, en iedereen in de rij voor een loket om geld te halen en te brengen. Ik denk dat na 1 dag fora als deze ontploffen over de gigantische klantonvriendelijkheid van de banken.Ditisroy schreef:De balie is verdwenen en alles moet via de automaat. Dit alles omdat het goedkoper is en de bonus moet uiteraard worden veiliggesteld.
Welk geld wil je storten? Van een bedrijf? Als dat zo is: maak het bedrag van je eigen rekening over naar de rekening van het bedrijf, zelf heb je dan contant geld in huis en je hoeft dan een tijdje geen geld op te nemen.
Maar misschien is dit boekhoudkundig niet juist?
Maar misschien is dit boekhoudkundig niet juist?
Stortautomaten zijn inderdaad erg storingsgevoelig. Komt vaak ook doordat mensen geld erin gooien dat helemaal niet gestort kan worden (munten van vreemde valuta) of vies / gevouwen geld erin proberen te proppen, vaak op de verkeerde manier. Ikzelf zie niet echt in waarom je zo vaak gebruik moet maken van de stortingsautomaat. Tegenwoordig gaat alles toch giraal.