LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
teddybear
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2004 11:00

Rabobank

Ongelezen bericht door teddybear »

Betalen voor een dienst waar je geen gebruik van kunt maken,

Ik heb sinds 1996 een rekening bij de Rabobank. Ik heb ook een credicard. De laatste twee a drie jaren heb ik de rekening niet meer actief gebruikt. In maart 2004 heb ik contact opgenomen met de Rabobank om te vragen of mijn rekening nog actief was. Volgens de medewerker kon ik de rekening gewoon gebruiken. Ik diende een nieuw contract te ondertekenen. Ik gaf de medewerker ook aan dat ik destijds een creditcard had en die ik dus niet meer wil hebben. Volgens de medewerker hoefde ik NIETS te doen. De kaart was sinds 2002 geblokkeerd. Dit vond ik erg vreemd, ik was nooit op de hoogte gebracht van deze blokkade???!! De medewerker kon mij niet vertellen waarom de kaart geblokkeerd was. Hiervoor diende ik contact op te nemen met interpay.

Interpay vertelde mij dat de creditkaart indredaad geblokkerd was sinds 2002. De kaart was geblokkeerd sinds 2002 in verband met een negatief saldo. De saldo was kort daarna aangezuiverd.

Ondertussen kreeg ik mijn nieuwe contract binnen en kon ik mijn Rabobankbox ophalen. Ik kon dus gelijk internetbankieren. Ik zag op internetbankieren dat er automatisch de kosten voor het gebruik voor de creditcard werd afgeschreven.

Direct nam ik contact op met de Rabobank. IK vertelde dat mijn kaart sinds 2002 geblokkeerd was terwijl ik nog steeds betaalde voor het gebruik van de creditcard!!! Ik wilde dus mijn geld terug. Op dat moment kon de medewerker mijn geen antwoord geven. Het hoofdkantoor zou hierover moeten beslissen.

Vervolgens werd ik terugebeld door mevrouw PROOST. Zij vertelde mij dat het niet mogelijk was om de kosten terug te betalen. Het was allemaal mijn eigen schuld en ik had veel eerder moeten reageren. Wanneer ik had moeten reageren weet ik dus niet, want ik was helemaal niet op de hoogte van de situatie. Volgens mevrouw Proost was er een brief gestuurd van de blokkering, die ik dus nooit heb ontvangen !! Mevrouw Proost wilde hier niet naar luisteren en met mijn niet over de situatie praten. Vervolgens kreeg ik een brief van mevrouw Proost met de mededeling dat de kosten niet vergoed werden en of ik de rekening wilde opheven, omdat ik daar geruime tijd geen gebruik van heb gemaakt!! Dit berijp ik dus niet helemaal, omdat ik daarvoor een nieuw contract heb getekend????!!!!

Hierop heb ik een klacht geschreven. Ik verzocht om vergoeding van de kosten en verzocht om een kopie ter vertrekken van de brief

Ik moest voor een gesprek komen op het hoofdkantoor.
Daar aangekomen kreeg ik weer te horen dat ik de kosten niet vergoed kan krijgen. Dit kan alleen als de Rabobank fouten geeft gemaakt.
Ik heb aangeven dat ik voor een dienst moest betalen waar ik geen gebruik van kan maken. Rabobank begreep het maar kon hier niets aan veranderen. Ook konden zij mij de brief omtrent de blokkering van de creditcard niet aantonen. Het enige was ze had was een aantekening in de computer. Volgens Rabobank kon een brief wel weer uitgedraair worden met de datum van 2002 ??!! Naar mijn mening heet dit antidateren!!! en is het in strijd met de Nederlandse wetgeving, maar ook dit mocht niet baten. Er was immers geen fout gemaakt door de Rabobank.

De sutuatie is door mijn eigen toedoende ontstaan. Volgens hun was de situatie nooit ontstaaan als ik geen debetsaldo was geweest!!!

Ik heb ook aangevoerdt dat de blokkade opgeheven had moeten worden, zodra het saldo was aangezuiverd. Volgens de Rabobank was dit niet het geval.??!!! Dan ben ik dus nog steeds van mening dat de Rabobank mij hiervan op de hoogte had moeten stellen!! Volgens de Rabobak is dit geen verplichting, maar een service van hun. Die overigens niet werkt, omdat ik de brief niet heb gekregen en zij kunnen niet aantonen dat de brief gemaakt is laat staan verzonden!!

Ik voel mij erg belaserd door de Rabobank! Zij hebben mijn vertrouwen geschonden en hebben mij willen en wetens voor een dienst laten betalen waar ik geen gebruik van kon maken. Dit is makkelijk geld verdienen!!! Licht je klanten maar op, dan wordt je er zelf beter van.

Rabobank heeft op diverse punten fout gehandeld en nog zijn ze van mening dat ze niets fout hebben gedaan!!!

Wie kan mij vertellen wat ik nog kan doen?? Ik vindt dat ik dit namelijk niet zomaar over me heen kan laten gaan. Overigens heb ik nog geen schriftelijk antwoord gehad op mijn klacht.

Gast

Re: Rabobank

Ongelezen bericht door Gast »

Je creditcard kan inderdaad worden geblokkeerd als er na een bepaalde tijd een negatief saldo op de rekening is ontstaan. Dit om te voorkomen dat mensen te ver in de schulden raken. Beter voor klant en bank. Mensen kunnen immers door het negatieve saldo van de eigen rekening niet meer opnemen, maar nog wel met de creditcard omdat de hiermee betaalde bedragen 1 x pm worden verrekend met het uitstaande saldo op de betaalrekening. De bank heeft hiertoe altijd het recht en hoeft je hier inderdaad niet van op de hoogte te stellen. Maar dit doen ze uit service wel. Lees de voorwaarden van je rabocard maar eens na.

Bij blokkade wordt er automatisch een schrijven naar je verzonden. Het kan zijn dat er iets fout is gegaan bij de postbezorging of dat je adres in het systeem van de rabobank niet meer klopt omdat je zelf bijvoorbeeld bent verhuisd en dit niet goed hebt doorgegeven?

Je geeft zelf aan dat dat rabocard in 2002 is geblokkeerd en dat ze daarna per kwartaal toch de bijdrage voor je normale europas +rabocard afhouden. Je geeft ook aan dat je hier pas achter kwam na het in 2004 inloggen bij internetbankieren. Ik vind dat wel erg laat.. je krijgt immers na elke mutatie op je rekening een afschrift. we hebben het bijna over 2 jaar dus je hebt 8 afschriften niet gehad doordat je adres inderdaad niet klopt of je controleert je rekeningafschriften niet! In beide gevallen vind ik dat de fout niet bij de Rabobank ligt maar bij jou zelf!
Je had een dergelijke fout veel eerder moeten melden en niet 2 jaar later...

teddybear
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2004 11:00

Re: Rabobank

Ongelezen bericht door teddybear »

Bedankt voor je reactie gast,

Ik zie indedaad dat kosten worden afgeschreven, maar ik zie niet dat mijn creditkaart geblokkeerd is!!!

Bij het aangaan van de overeenkomst heb ik de kosten van een geldige creditkaart geaccepteerd en niet van een geblokkeerde.

Wat ik mij ook afvraag is waanneer ik had moeten weten dat mijn creditkaart geblokkerd was?? Zodra ik het wist had heb ik gereageerd.

Steld dat ik het eerder had gemerkt, wat had de Rabobank dan gedaan?? Mijn kosten vergoed of zoals nu: pech gehad?

Paula
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2003 13:27

Re: Rabobank

Ongelezen bericht door Paula »

Feitelijk ben je dus de fout ingegaan door rood te staan. Dat gebeurt ons allemaal weleens.

Zo zie je maar weer dat banken alleen maar het grote geld zien.

Paula

MAXIEM

Re: Rabobank

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag Teddybear,
Uit je post konkludeer ik dat je de RABO in gebreke kunt stellen. Ik zou een klacht indienen bij de geschillencommissie banken (via www.sgc.nl). Dit kan kosten met zich meebrengen, maar die krijg je terug als je je zaak wint. Sukses, groeten, Ton.

Lucifer

Re: Rabobank

Ongelezen bericht door Lucifer »

nooit meer rabobank!lezers geloof me! raifasen boerenleenbank,[/b]bah!

Gesloten