LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rekening bij ING opheffen na scheiding

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Schipper

Rekening bij ING opheffen na scheiding

Ongelezen bericht door Schipper »

Ik ben in 2006 gescheiden en probeer al 2,5 jaar om de gezamelijke rekening met mijn ex op te heffen . De rekening is op 'nul'gezet en geblokkeerd , zodat er nu al die tijd niets mee gedaan kan worden . Mijn ex- vrouw werkt reageerd niet op de verzoeken om het formulier in te vullen . Ik heb alle bewijzen van de scheiding al diverse keren naar de ING opgestuurd , maar de bank weigerd om de rekening op te heffen . Nu vind ik dit bijzonder confronterend voor mijn huidige vrouw en voor mij , maar heb geen idee wat ik er nu nog aan kan doen .
Dit vind ik toch een bijzonder slechte service van de ING .
J. Schipper

stofzuigertje

Re: Rekening bij ING opheffen na scheiding

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

4 jaren Ex en na 2½ jaar dit achteraf regelen is vragen om problemen.

Als je alles op jou adres laat zetten is fraude erg moeilijk dus op die manier deze veilig zetten.
Ik zou als je wilt opheffen even de voorwaarden doorlezen.

Moet je bewijs van legitimatie sturen of niet?
Als niet zou je vermoedelijk het beste een handtekening kunnen vervalsen want als zij niets wil....
En dus probeer het eens zo.

CB

Ongelezen bericht door CB »

Waarom weigert de ING om de rekening op te zeggen? Waarschijnlijk willen ze een opzegging getekend door beide rekeninghouders?

Waarom laat je de rekening niet staan op naam van jouw ex en laat je alleen jouw naam doorhalen?

Sjors_B

Ongelezen bericht door Sjors_B »

CB schreef:Waarom weigert de ING om de rekening op te zeggen? Waarschijnlijk willen ze een opzegging getekend door beide rekeninghouders?

Waarom laat je de rekening niet staan op naam van jouw ex en laat je alleen jouw naam doorhalen?
Volgens mij moeten ook beide hiervoor tekenen, behalve bij overleden en andere bijzondere situaties.

marcel75

Ongelezen bericht door marcel75 »

Zowel bij het opheffen als het omzetten van een en/of rekening moeten beide rekeninghouders tekenen. Zeker in het geval van een echtscheiding. Op grond van de wet is er dan een bijzondere gemeenschap ontstaan en kunnen deelgenoten (de ex-echtgenoten) alleen samen over de goederen beschikken. Oftewel: altijd 2 handtekeningen nodig.

Je zou een stap naar de rechter kunnen overwegen om via die weg vervangende medewerking te krijgen. Weigert je ex dan nog, dan komt het vonnis van de rechter in de plaats van haar handtekening.

Gesloten