In 2002 heb ik bij de Rabobank een doorlopend krediet afgesloten. Ik kwam net van school, en heb door mijn eigen stomiteit de boel niet op tijd afgelost. Met als gevolg, de boel werd aan een deurwaarder uitbesteed. Jaren lang heb ik elke maand een bedrag aan de deurwaarder betaald.
Alles is al geruime tijd afbetaald en ik heb dus helemaal geen schulden meer. Nu wil ik een hypotheek afsluiten, maar dit kan niet door een negatieve bkr code.
Vandaag heb ik contact gehad met de Rabobank omdat de code dus niet op tijd is afgemeld. De mevrouw aan de lijn begreep niet goed waarom ik belde, want ik had blijkbaar een positief saldo. Toen ik vervolgens vroeg om hoeveel dit ging werd hier niet op geantwoord. Ik werd een kwartier in de wacht gezet. Ze moeten nu de boel uitzoeken en ik word hierover teruggebeld als het goed is.
Ik heb al die jaren gedacht dat mijn rekening als het ware beëindigd was omdat de boel was uitbesteed aan een deurwaarder. Ik weet nog wel dat destijds (2002) internetbankieren geblokkeerd was en ik alleen nog contact moest opnemen met het deurwaarderskantoor en niet met de bank.
Ik heb geen pasje meer dus kan de rekeningen niet inzien.
Wat kan ik nu het beste doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rekeningen inzien
Re: Rekeningen inzien
Langsgaan bij een filiaal van de bank en het daar ter plekke regelen. Je rekening opzeggen en zorgen dat je op papier hebt dat de boel afgerond is.
wanneer heb je de regeling bij de deurwaarder afbetaald? Een a-code blijft normaliter 5 jaar staan, een a-code is een achterstandscode, die eventueel veranderd kan worden naar een h-code, hersteld betekent dat. Als ik het goed heb. En ja, in die 5 jaar kan het dus lastig zijn om een hypotheek af te sluiten.
Even wachten totdat ze terugbellen, ook voor hen zal het enig uitzoekwerk kosten. Mocht je binnen zeg 5 werkdagen niks horen, dan even een afspraak maken bij je lokale vestiging, en het vis-à-vis regelen.Bertzonderernie schreef:In 2002 heb ik bij de Rabobank een doorlopend krediet afgesloten. Ik kwam net van school, en heb door mijn eigen stomiteit de boel niet op tijd afgelost. Met als gevolg, de boel werd aan een deurwaarder uitbesteed. Jaren lang heb ik elke maand een bedrag aan de deurwaarder betaald.
Alles is al geruime tijd afbetaald en ik heb dus helemaal geen schulden meer. Nu wil ik een hypotheek afsluiten, maar dit kan niet door een negatieve bkr code.
Vandaag heb ik contact gehad met de Rabobank omdat de code dus niet op tijd is afgemeld. De mevrouw aan de lijn begreep niet goed waarom ik belde, want ik had blijkbaar een positief saldo. Toen ik vervolgens vroeg om hoeveel dit ging werd hier niet op geantwoord. Ik werd een kwartier in de wacht gezet. Ze moeten nu de boel uitzoeken en ik word hierover teruggebeld als het goed is.
Ik heb al die jaren gedacht dat mijn rekening als het ware beëindigd was omdat de boel was uitbesteed aan een deurwaarder. Ik weet nog wel dat destijds (2002) internetbankieren geblokkeerd was en ik alleen nog contact moest opnemen met het deurwaarderskantoor en niet met de bank.
Ik heb geen pasje meer dus kan de rekeningen niet inzien.
Wat kan ik nu het beste doen?
-
Het is opgelost. De bkr is afgemeld en de rekening is beeindigd. Bedankt voor de reacties!