LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rendementsplan spaarbeleg

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
p.a.oudshoorn

rendementsplan spaarbeleg

Ongelezen bericht door p.a.oudshoorn »

Vorig jaar een adviseur van sp.advies mij aangeraden om alvast voor de caravan te gaan sparen, ik laat iedere maand fl.500 van mijn rekening halen. De adviseur zei dat het gespaarde bedrag zonder extra kosten na een jaar teruggestort zou kunnen worden. Zo hadden we een lekkere rentE ove het gespaarde bedrag. Nu heb ik volgende maand het geld nodig en nu blijkt dat we flink in de maling genomen zijn. Dit plan loopt 15 jaar, (er is ons verzekerd dat we na een jaar konden stoppen, ALS WE DAN WEER VERDER ZOUDEN SPAREN ZOUDEN WE GEEN BOETE HOEVEN TE BETALEN) hoe moeten we in vredesnaam 15 jaar lang fl. 500 ophoesten.
Ik heb contact gehad met iemand van spaarbeleg en deze meneer gaf het advies om een klacht te schrijven.Dat ga ik dus maar doen maar ik ben er bijna zeker van dan ik de nieuwe caravan dit jaar wel kunnen vergeten.
BEDANKT SPAARADVIES/SPAARBELEG

onbekend

Re: rendementsplan spaarbeleg

Ongelezen bericht door onbekend »

Geachte heer p.a. oudshoorn

Het rendementplan zoals u heeft afgesloten bij spaarbeleg is een prima spaaralternatief, echter de voorgestelde mogelijkheid om na 1 jaar uw geld op te kunnen nemen bestaat niet. U kunt verschillende dingen ondernemen namelijk de inleg verlagen naar € 25 per maand, de polis premievrij maken of afkopen. Er zit wel een mogelijkheid in om na 10 jaar aan uw geld te komen. U kunt namelijk wanneer 10 jaar van de looptijd is verstreken tot maximaal 70 % van de opgebouwde waarde uit uw eigen spaarplan halen, dit kosteloos. Er is niets mis met deze vorm van sparen alleen erg jammer dat u is voorgehouden na 1 jaar uw geld al te kunnen opnemen.

M.vr.gr

Onbekend

Gesloten